Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

sonda lambda
http://fiatpunto.com.pl/topic27317-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  thomson75 [ 05 Sie 2011, 16:33 ]
Temat postu: 

a jest problem żeby ją wykręcić czy da radę samemu :?:

Autor:  nickoo [ 05 Sie 2011, 16:35 ]
Temat postu: 

ja zmieniałem sam bez większych problemów, ale co niektórzy na forum pisali że był problem z odkręceniem.

Autor:  masterracuch [ 05 Sie 2011, 19:45 ]
Temat postu: 

nickoo napisał(a):
jedna(oprócz 1.2 75) i jest na wydechu.

Drobne sprostowanie...75tka też ma jedną sondę lambda

Autor:  d00lar [ 05 Sie 2011, 21:16 ]
Temat postu: 

no ja zalewałem 3dni z rzedu wd40 a i tak walka była niezła ;]

rowniez potwierdzam 1.2 75 ma 1dną

Autor:  domin86 [ 23 Lut 2014, 16:19 ]
Temat postu:  Re: sonda lambda

odświeże temat sondy w 1.6MPI 90km. Wie ktoś z panów który z kolorów co oznacza? czerwony,czarny, czarno-biały, czarno-żółty? które kabelki są od grzania sondy, który plus sondy, a która masa?

[ Dodano: 23 Lut 2014 16:19 ]

odświeże temat sondy w 1.6MPI 90km. Wie ktoś z panów który z kolorów co oznacza? czerwony,czarny, czarno-biały, czarno-żółty? które kabelki są od grzania sondy, który plus sondy, a która masa?

Autor:  punto 1.6 [ 23 Lut 2014, 17:20 ]
Temat postu:  Re: sonda lambda

grzałka to czarny - czerwony to + ,
co do sygnału to nie pamiętam ale chyba czarno-biały to masa (i możesz to sprawdzić miernikiem bo leci na obudowę sondy),
a czarno-żółty to sygnał do sterownika

Autor:  damikr [ 05 Mar 2014, 19:51 ]
Temat postu:  Re: sonda lambda

To jak to wkońcu jest z tymi kablami od sondy w tym 1.6?

Czy ktoś mógłby mi napisać na 100% który kabel jest sygnałem do sondy ?
Zółto-czarny czy różowo-czarny?

Może to głupie ale nie jestem w stanie znaleźć który z nich to masa...
I czy przy ew. złym podłączeniu (zamiana masy i sygnału) może się coś stać złego z czymkolwiek ?

Jestem w kropce jeśli chodzi o sonde... uniwersale nie pasują, używek na szrotach nie umiem znaleźć a nie stać mnie na 400-500 zł na nową dedykowaną... potem ją zaś źle podłącze i będzie po ptokach...

Proszę o wyrozumiałość ale jestem już na skraju załamania nerwowego przez ta sonda i spalanie...

Autor:  punto 1.6 [ 05 Mar 2014, 20:30 ]
Temat postu:  Re: sonda lambda

czarny - (grzałka)
czerwony + (grzalka)
żółtoczarny - (sondy)
różowoczarny do ecu

każda sonda podejdzie która ma masę na obudowę,
a jak się pomylisz w podłączeniu sygnału z - to nie uszkodzisz sondy, tylko będzie jak by bez niej, i będzie świecić marchew,

co do spalania nie licz na mniej jak 9 w mieście

Autor:  piesu102 [ 05 Mar 2014, 21:10 ]
Temat postu:  Re: sonda lambda

To ja się podepnę pod temat, czy ktoś może podlinkuje mi sondę do silnika 1.1 ?? Tylko nie rządną co trzeba kable dorabiać itp. tylko p&p ma podejść.

Autor:  damikr [ 05 Mar 2014, 22:02 ]
Temat postu:  Re: sonda lambda

punto 1.6 napisał(a):
czarny - (grzałka)
czerwony + (grzalka)
żółtoczarny - (sondy)
różowoczarny do ecu

każda sonda podejdzie która ma masę na obudowę,
a jak się pomylisz w podłączeniu sygnału z - to nie uszkodzisz sondy, tylko będzie jak by bez niej, i będzie świecić marchew,

co do spalania nie licz na mniej jak 9 w mieście



Dzięki bardzo, czyli mam dobrze :)
Czyli sonda jest padnięta (ew. uniwersalna nie działa jak powinna)

Spodziewam się 9 litrów w mieście jak najbardziej...tylko że ja póki co mam ok. 12-13l w mieście co jest zbyt dużą ilością :(

Pozdro i dzięki.

Autor:  punto 1.6 [ 05 Mar 2014, 22:44 ]
Temat postu:  Re: sonda lambda

a zapala ci się marchew :> , skoro ta uniwersalna nie działa ?

Autor:  damikr [ 06 Mar 2014, 15:05 ]
Temat postu:  Re: sonda lambda

Nie zapala mi się marchewa ale spodziewam się że nie działa bo jak ją podłączyłem pod miernik to napięcie było od 0,4 do 1,0 ale trwało to ok. 10-15 sekund zanim napięcie spadło i wzrosło.
Ponoć tylko dedykowane pasują do 1,6 i takiej szukam... tani zamiennik nie działa bądź od nowości nie działał... chińskie gówna

Autor:  Edimixer [ 06 Mar 2014, 17:00 ]
Temat postu:  Re: sonda lambda

Czy silnik 1.1 dobrze współgra z uniwersalną sondą? Mam u siebie założoną właśnie uniwersalną i pali strasznie dużo, zarówno benzyny jak i gazu. W sobotę będę miał sprawdzaną kompresję w silniku. Jednak wciąż zastanawiam się, czy to sonda, a nie np. wtrysk. Nie uśmiecha mi się wydać 240 zł na nową oryginalną sondę BOSCHa.

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/