|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 12:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Klon27 |
#474788 Wysłany:
18 Maj 2011, 14:26; Temat postu: Problem z chłodzeniem |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 18 Maj 2011, Posty: 4
|
Witam,
Oto pokrótce mój problem. Wczoraj na trasie zauważyłem, iż temperatura wzrosła na skali na HOT, więc zatrzymałem wóz. Otworzyłem maskę i okazało się, że z silnika się dymi, a płyn chłodniczy bulgocze...
Skonsultowałem ten problem z kolegą, który powiedział, że muszę poczekać, aż temperatura spadnie, muszę rozkręcić ogrzewanie na max i (z powodu, iż do domu miałem 9 km) jakoś dojechać do domu. Gdy zostało mi ok. 5 km do domu strzałka zaczęła wychodzić aż za skalę nad HOT, więc ponownie się zatrzymałem. Ku mojemu zaskoczeniu płynu chłodniczego już nie było, nadal dymiło się z silnika, a także dymiło się w okolicy filtra oleju, tak z lewej od filtra. Jakoś dotarłem do domu po długim czasie. Ze względu, że była późna pora i było ciemno zostawiłem samochód do rana w takim stanie. Rano okazało się, że płynu chłodniczego nie ma, a w miejscu, gdzie się dymiło (z lewej strony filtra oleju) ten płyn chłodniczy wycieka...
Dodatkowo, prawdopodobnie (na 99%) nie działa wentylator chłodnicy, ale to musiałbym jeszcze dokładnie sprawdzić...Muszę ten samochód zrobić szybko i planuje jak najszybciej wybrać się do mechanika, ale
proszę (w miarę możliwości) o objaśnienie tej sytuacji...
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wojtass18 |
#474794 Wysłany:
18 Maj 2011, 15:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
zobacz czy go nie ma w oleju, pewnie UPG, chyba że gdzieś masz sporą nieszczelność(tak miałem w cc że Mi płyn uciekł), zapewne też silnik przegrzałeś bo w takim wypadku to tylko pobocze i laweta, w cc zrobiłem tak że zalałem wodą destylowaną układ odpaliłem silnik i widziałem gdzie Ciśnienie wode wypycha, winna była opaska zaciskowa
wentylator aby sprawdzić podepnij na krótko, pamiętaj też jak niema chłodziwa wentylator się nie włączy jak się silnik zagrzeje
wyciek też może być z nie szczelniej pompy wody
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#474923 Wysłany:
18 Maj 2011, 22:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
na 99% wywaliło przy pompie wody bo miałem tak samo  a co do wentylotora to u mnie przyczyną był czujnik wiatraka, Klon27 odepnij wtyczkę od czujnika wiatraka jak patrzysz na silnik to po prawej na chłodnicy i zmostkuj kable na wtyczce tak najłatwiej sprawdzisz czy wiatrak działa jeśli tak to na 100% czujnik.
_________________ Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty  topic20164.html

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem 
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
Klon27 |
#474971 Wysłany:
19 Maj 2011, 07:28; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 18 Maj 2011, Posty: 4
|
Witam,
Sprawdziłem...wyciek jest na pompie wody i do tego dowiedziałem się, że poprzedni właściciel wymienił pasek rozrządu nie wymieniając tej pompy, więc to miało swój jakiś wpływ, więc pompa wody do wymiany.
Wentylator działa, jednak nie działa termowłącznik...
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#474988 Wysłany:
19 Maj 2011, 09:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
więc wszystko jasne, nic potrzebnie jechałeś dalej, UPG dostało po tyłku więc spodziewaj się że może niebawem paść
|
|
Góra |
|
 |
Klon27 |
#474993 Wysłany:
19 Maj 2011, 09:44; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 18 Maj 2011, Posty: 4
|
Wyjaśni mi ktoś jeszcze o co chodzi z tym UPG dokładnie? Co będzie jeśli zagrzałem silnik? Dziś jadę do mechanika prawdopodobnie...
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#474995 Wysłany:
19 Maj 2011, 09:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
jeśli silnik został przegrzany jest duże prawdopodobieństwo że niebawem puści uszczelka pod głowicą(UPG) [ Dodano: 19 Maj 2011 09:51 ]więcej poszukaj na forum temat maglowany nie raz 
|
|
Góra |
|
 |
Klon27 |
#474996 Wysłany:
19 Maj 2011, 09:53; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 18 Maj 2011, Posty: 4
|
Wszystko już rozumiem. Dziękuje za pomoc 
|
|
Góra |
|
 |
guniak |
#475038 Wysłany:
19 Maj 2011, 13:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 110
|
Niekoniecznie padnie UPG znajomy astrą ponad 300 km jechał na obiegu wewn. bo padł termostat.Wskazówke miał cały czas na czerwonym polu.
_________________ Punto I 1,1 LPG. 97r./Astra G 1,6 8V LPG
Tuning zew.-alusy.
Tuning wew.-zapach
Spalanie 6/9,5 LPG
|
|
Góra |
|
 |
dwadniwolnego |
#476330 Wysłany:
25 Maj 2011, 02:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 9
|
To ja dodam mój przypadek :
Kropek miał jakiś 2tygodnie temu wymianie oleju filtrów (powietrza oleju paliwa), silnik się grzeje już po przejechaniu jakiś 10km ostatnie kilometry w korkach ,wentylator się włącza ale to nic nie daje temperatura wzrasta muszę włączyć ogrzewanie żeby spadło plus obroty ponad 3tyś., choć nie zawsze to pomaga.
W płynie brak oleju jak i na odwrót , nie czuć w spalinach płynu , nie kopci itp.Wiem że nagrzewnica nie trzyma(czuć zapach płynu przy włączeniu ogrzewania, ale niedługo wymiana) za dobrze wiec co jakiś czas robię odpowietrzenie układu,płyn wymieniony był w zeszłym roku wiec nie jest stary,nigdzie nie cieknie płyn i nie ubywa go zauważalnie.
Wydaje mi się że to może być kwestia pompy bo może nie wydala ,samochód ma 104kkm na liczniku i jak miał około 60kkm pękł pasek ze starości ale pompa nie była wymieniana bo mechanik stwierdził że jest ok ,czy to może być wina pompy że się tak grzeje czy może pora na UPG.... 
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#476351 Wysłany:
25 Maj 2011, 08:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
a termostat Ci sprawdzał ? najpierw sprawdź termostat, jeśli nie on to obstawiam pompę wody, pamiętaj że w tym przypadku trzeba by było nowy rozrząd
|
|
Góra |
|
 |
dwadniwolnego |
#476400 Wysłany:
25 Maj 2011, 12:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 9
|
Termostat sam wymieniałem rok temu wiec raczej nie to, teraz jeszcze doszło to że jak wjeżdżam pod górę(bardzo duży kąt ) to bardzo szybko wzrasta temperatura i od razu włącza się wentylator...
_________________ Punto 1.1 97' 55
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#476401 Wysłany:
25 Maj 2011, 12:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
dobrze masz odpowietrzony układ ?
|
|
Góra |
|
 |
dwadniwolnego |
#476410 Wysłany:
31 Maj 2011, 15:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 9
|
Sądzę że tak , dla pewności mogę to zrobić jeszcze raz.A jak to nie pomoże to co może być nie tak?
[ Dodano: 31 Maj 2011 15:45 ] Odpowietrzenie nic nie pomogło, nadal po przejechaniu około 10km lub wolnej jeździe w korku w gorące dnie temperatura nadal wzrasta ,wentylator chodzi termostat puszcza jak się silnik nagrzeje ,wszystkie węże są gorące i twarde wiec nie wiem co dalej.
Co jeszcze można sprawdzić żeby się upewnić że to UPG a nie np pompa nie wydala na wolnych obrotach lub coś innego?
_________________ Punto 1.1 97' 55
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#478386 Wysłany:
31 Maj 2011, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#478420 Wysłany:
01 Cze 2011, 01:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
hmmm a moze po prostu stary plyn chłodniczy? on niby tez po x latach traci jakies tam własności
ja wymieniałem przy okazji wymiany termostatu - nie wiem co ile sie powinno
_________________
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#478442 Wysłany:
01 Cze 2011, 08:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#479162 Wysłany:
03 Cze 2011, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Przedstawię również swój problem:
Ostatnio wymieniłem czujnik na chłodnicy (włączający wentylator). Po wymianie niestety nie wystarczyło mi płynu i miałem troszkę za mało. Po kilku dniach dolałem płynu tak aby było powyżej połowy między min a max. Odpowietrzyłem ponownie układ i teraz - gdy miałem niski poziom płynu wentylator załączał się pomiędzy 1/4 a 1/2 skali pochodził chwilkę i się wyłączył. Teraz (po dolaniu płynu) na postoju i wolnych obrotach wentylator załącza się powyżej 1/4 i chodzi aż zbije temperaturę do 1/4 a nieraz zdarzy się że nawet troszkę poniżej. Przy włączonym wentylatorze temperatura spada ale ogólnie wiatrak potrafi pracować nawet z 6 min bez przerwy  Nie jestem pewny mojej obserwacji i nie wiem czy może tak ma być ale w trakcie jazdy załącza się wentylator nieco później niż na postoju jednak wydaje mi się że chodzi również trochę dłużej. Czy ktoś ma jakieś pomysły co to może być? Zapowietrzony układ, pompa...?
Z góry dzięki za pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#479164 Wysłany:
03 Cze 2011, 20:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
najpierw porządnie odpowietrzyć
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#479196 Wysłany:
03 Cze 2011, 22:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Peter1376 |
#479358 Wysłany:
04 Cze 2011, 16:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Rawicz - Milicz Rejestracja: 08 Mar 2011, Posty: 7
|
Ja mam ten sam problem przegrzałem silnik bo czujnik temperatury się zepsuł przy chłodnicy , w skutek czego wiatrak przestał chłodzić chłodnicy . Na razie zrobiłem obejście i kable idą w prost do wiatraka , więc jak chce jechać podpinam kabel pod maską i wiatrak chodzi cały czas jak parkuje to kable wypinam .
Na razie zdaje to egzamin , w Środę jadę do mechanika taka jest kolejka ale mam problem gdzieś koło paska cieknie mi płyn chłodzący . nie wiem jak do tego się zabrać co muszę rozkręcić
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#479368 Wysłany:
04 Cze 2011, 16:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Peter1376 |
#479567 Wysłany:
05 Cze 2011, 13:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Rawicz - Milicz Rejestracja: 08 Mar 2011, Posty: 7
|
Dzięki wielkie kolego , a czy muszę całą pompę wodną wymienić czy tylko uszczelkę ,
|
|
Góra |
|
 |
d00lar |
#479624 Wysłany:
05 Cze 2011, 16:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2011, Posty: 246 Pomógł: 1
|
raczej wymień - ona też sie zużywa - szkoda by było żeby za 10tys padło łożysko w niej na przykład;p
przy okazji możesz i rolke i i pasek rozrządu wymienic - jedna robota a jak dawno nie miałes to może warto tak samo altka jak juz piszczy czasami? jak nei to olej tylko dobrze naciągnij
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52
tu masz ladnie odpisane z fotkami - nie ma filozofi
Ostatnio edytowany przez d00lar 05 Cze 2011, 16:37, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#479626 Wysłany:
05 Cze 2011, 16:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
jak się wymienia pompę to pasek rozrządu i tak powinno się wymienić.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|