You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 15:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #137378 Wysłany: 22 Cze 2008, 10:09; 
 Temat postu: Kilka pytań na temat Punto I /pojemność 1.2/
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Cze 2008,
Posty: 35
Stałem się posiadaczem Fiata Punto I /pojemność 1.2 benzyna rok prod.94/
Mam kilka pytań odnośnie tego:
1. Czy 7 litrów benzyny/100 km to spalanie w normie? /jazda mieszana-trochę w trasie, trochę w mieście/.
2. Zauważyłem, że ubywa mi troszkę płynu chłodniczego, tzn. po jakimś miesiącu od dolania /poziom max/ zrobił się poziom min.
Czy to normalne? Wycieków płynu nie ma.
3. Temperatura silnika po przejechaniu ok. 10 km wzrasta troszkę ponad połowę skali, powodując nawet włączenie wentylatora.
Czy to możliwe, że po przejechaniu tak małej odległości silnik tak się zagrzeje? Prędkość jazdy w tym przypadku ok. 70km.
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i porady.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #137380 Wysłany: 22 Cze 2008, 10:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
jaco34 Gratuluje zakupu.

1. Moim zdaniem spalanie miesci sie w normach. Tu masz link o spalaniu paliwa http://fiatpunto.com.pl/topic5719.html

2. Co to wyciekow ja bym stawial ze ucieka ci woda z pompy wody. A moze masz walnieta uszczelke pod glowica. Sprawdz na korku oleju czy nie masz takiej mazi jak by.

3. Co do temperatury to nie powinno tak byc. U mnie w normie to jest 1/4 skali, natomiast wentylator wlaczas sie okolo 1/2 skali. Moze masz cos z termostatem??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137399 Wysłany: 22 Cze 2008, 12:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Cze 2008,
Posty: 35
Odnośnie temperatury:
u mnie wentylator włącza się gdy wskazówka przekroczy 1/2 skali, tylko uważam, że przy tak małej odległości /10km/ silnik grzeje się za szybko.
Skoro może to być coś z termostatem, zapytam się gdzie wogóle w tym modelu silnika jest umieszczony termostat?
Jak ewentualnie sprawdzić, czy jest on uszkodzony?

Sprawdziłem korek wlewu oleju i była na nim niewielka ilość oleju w kolorze grafitowym /szarym/.
Jakie są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137402 Wysłany: 22 Cze 2008, 12:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
a silnik Ci nie wsysa płynu? nie dymi jakoś dziwnie z wydechu?

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137407 Wysłany: 22 Cze 2008, 13:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Cze 2008,
Posty: 35
Co do płynu chłodniczego:
Dolałem do poziomu max, po miesiącu sprawdziłem i było w zbiorniku na poziomie ciutke więcej niż min. Wycieków nie ma.
Nie zauważyłem, coś niepokojącego z wydechu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137433 Wysłany: 22 Cze 2008, 15:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Spalanie jak najbardziej w normie. Niepokojące równiez według mnie jest grzanie sie silnika oraz ubytek płynu. Ubytek nie jest bardzo duży , wiec trudno bedzie go zlokalizować. Sprawdż poziom oleju, czy czasami go nie przybywa. Płyn może dostawac się do oleju i dlatego sie grzeje. Jest to bardzo niebezpieczne dla silnika. Najpierw pilnie zlokalizuj ubytek, a pózniej zajmij sie szybkim grzaniem silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137472 Wysłany: 22 Cze 2008, 20:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Cze 2008,
Posty: 35
Dzisiaj po przejechaniu ponad 50km, zauważyłem przez przypadek niewielki wyciek pod chłodnicą w okolicy zbiornika wyrównawczego przy dolnym wężu. Nie wygląda mi to jednak na wyciek z łączenia węża ze zbiornikiem, ani na pęknięty wąż.

Oleju w silniku nie przybywa. Poziom od ostatniej wymiany utrzymuje się w tym samym miejscu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137610 Wysłany: 23 Cze 2008, 06:50; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Ja przypuszczam, że płyn przez nagrzewnicę ubywa - czuć dziwny zapach zaraz po włączeniu ciepłego nawiewu? Ja mam z płynem taki sam problem i wszystko poza nagrzewnicą już sprawdziłem.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137783 Wysłany: 27 Cze 2008, 08:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Cze 2008,
Posty: 35
Zlokalizowałem wyciek płynu chłodniczego na łączeniu zbiornika wyrównawczego i chłodnicy /niżej dolnego wężą, który idzie do silnika/.
Nie wiem, czy można to jeszcze jakoś naprawić, czy czeka mne wymiana chłodnicy?

[ Dodano: 24 Cze 2008 21:30 ]
Czy jest możliwość klejenia chłodnicy, ewentualnie jakim klejem?

[ Dodano: 27 Cze 2008 08:58 ]
Wyciek płynu naprawiony.
Interesuje mnie teraz wysoka temperatura silnika, tzn. wydaje mi się, że wzrasta ona za szybko /po przejechaniu 10km przy prędkości 70km/h mam połowe skali na wskaźniku/.
Czy może to być spowodowane uszkodzonym termostatem?
Czy trudna jest wymiana termostatu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #139145 Wysłany: 27 Cze 2008, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Nie napisałeś co robiłeś z chłodnicą, bo możliwe, że masz układ zapowietrzony :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #139178 Wysłany: 27 Cze 2008, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Cze 2008,
Posty: 35
Odnośnie chłodnicy:
Był na niej niewielki wyciek płynu na końcu jednej rurki aluminiowej /są tam jakieś uszczeleczki gumowe, jedna właśnie z nich puściła/. Zostało to sklejone odpowiednim klejem i jak na razie wycieku nie ma, jest suchutko.
Po włożeniu chłodnicy wlałem płyn chłodniczy przy odkręconym odpowietrzniku /z lewej strony chłodnicy, patrząc na silnik/, no i oczywiście przy odkręconym korku wlewu. Po przelaniu płynu z odpowietrznika, zakręciłem go, nie lejąc już płynu do zbiorniczka. Odpaliłem auto na kilka minut, po czym sprawdziłem poziom w zbiorniczku i dolałem jeszcze trochę płynu. Poziom płynu zostawiłem na środku między min a max.
Proszę o podpowiedź, jeżeli coś zrobiłem nie tak.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #139377 Wysłany: 28 Cze 2008, 11:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki
Rejestracja: 06 Mar 2008,
Posty: 696
Pomógł: 6
Jak dla mnie zrobiłeś to bardzo dobrze wręcz profesjonalnie.

_________________
Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r.
Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r.
Zielone MK1 1.6 88KM 1995r.
Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

Image

PuntoMazowszeTeam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #139452 Wysłany: 28 Cze 2008, 16:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
jaco34 zapomniałeś o paru rzeczach. Mianowicie zapomniałeś odkręcić korka odpowietrzającego na przewodzie do nagrzewnicy, a następnie odpowietrzyć układ. Silnik powinien chodzić tak długo, aż załączy sie kilka razy wentylator, sprawdzając przy tym poziom płynu.Po odpowietrzeniu nagrzewnica powinna grzać, a wentylator w odpowiednim momencie załączyć się . Dlatego taki objaw wysokiej temp. świadczy o zapowietrzeniu.Sprawdż , czy chłodnica jest cała gorąca i poziom płynu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #139535 Wysłany: 28 Cze 2008, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Cze 2008,
Posty: 35
Dzięki za info.
Mam pytanie: gdzie znajduje się ten korek na przewodzie do nagrzewnicy, bo nie potrafię go zlokalizować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #139540 Wysłany: 28 Cze 2008, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
patrząc pod maska z tyłu silnika na wężu takim grubym który idzie do nagrzewnicy :lol: masz odpowietrznik

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #139556 Wysłany: 29 Cze 2008, 13:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Cze 2008,
Posty: 35
OK. Dzięki.
Proszę jeszcze o podpowiedź jak poprawnie odpowietrzyć teraz układ chłodzenia, tzn. co zrobić po kolei, krok po kroku.
Moja sytuacja jest następująca: wymieniłem płyn chłodniczy, odkręcając tylko odpowietrznik na chłodnicy.

[ Dodano: 29 Cze 2008 09:53 ]
Proszę o info, jak to odpowietrzyć prawidłowo.

[ Dodano: 29 Cze 2008 13:57 ]
Jak to odpowietrzyć ???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #139779 Wysłany: 29 Cze 2008, 15:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Wydaje mi sie , że gdzieś jest fotka. Korek jest na przewodzie gumowym do nagrzewnicy, za swiecami . Są dwa przewody obok siebie. Jeżeli masz nawiew ciepły, to nie powinna być zapowietrzona. Lepiej odkręć korek w chłodnicy i przelej jeszcze raz, po czym włacz silnik , aż do załączenia wentylatora i to wszystko. Sprawdzaj poziom płynu przez kilka dni, bo może ubywać.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO