Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.2 MPI 8V 73 KM zgasł i nie odpala
http://fiatpunto.com.pl/topic52361.html
Strona 1 z 1

Autor:  Grzesiak [ 17 Wrz 2015, 23:01 ]
Temat postu:  1.2 MPI 8V 73 KM zgasł i nie odpala

Witam

Otóż mam taki problem. Nadmieniam, że przeczytałem dużo podobnych tematów, zastosowałem się do zawartych w nich wskazówek i nic to nie dało. Więc do rzeczy. Niedawno zakupiłem Fiata Punto 1 z silnikiem 1.2 MPI 8V 75KM 1995 rocznik, przebieg 170000. Kropek zbierał się całkiem nieźle do wczoraj kiedy to podczas jazdy po prostu zgasł i już nie odpalił. Rozrusznik normalnie kręci, pompa paliwa pracuje, iskra jest a silnik nie pali. Nadłubałem się przy nim dziś pół dnia i nic nadal nie odpala. Sprawdziłem następujące rzeczy.

Układ zapłonowy - pomierzyłem cewki uzwojenia pierwotne na obu mają 0.8 ohm, wtórne na jednej 7,36 kohm na drugiej 7,52 kohm więc wyglądają na dobre. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia na nowe, wykręciłem świece i przeczyściłem (były bardzo zasyfione), podpiąłem świece do przewodów i przekręciłem kluczyk i skra była na wszystkich chyba jednocześnie.

Układ paliwowy - zdjąłem listwę wtryskową i przekręciłem kluczyk wszystkie 4 wtryski otworzyły się jednocześnie i podawały paliwko, ale cienkim strumieniem jaki np. leci z pistoletu na wodę psik, psik, psik. Wydaje mi się, że wtryski powinny rozpylać Pb a nie sikać cienkim strumieniem. Ale nie spieprzyły by się chyba wszystkie na raz, no chyba, że pompa paliwa nie daje odpowiedniego ciśnienie. Wyjąłem więc pompę z baku z myślą, że jest zasyfiała i ma zapchane sitko. Ku mojemu zdziwieniu była czyściutka, żadnych śmieci, żadnego syfu więc jej nie rozbierałem. Pompa pracuje normalnie nie wydaje podejrzanych odgłosów więc chyba jest dobra, ale czemu wtryski cienko sikają. Czy tak powinno być?

Sprawdziłem czujnik położenia wału zgodnie z filmikiem na youtube, czyli pomierzyłem rezystancje na zimnym silniku miernik pokazał 1173 ohm i tu mam problem jedne źródła podają, że rezystancja ma byś w granicach 650-720 ohm natomiast drugie, że między 1100-1200 ohm. To więc jak. Podgrzałem czujnik suszarką do włosów - rezystancja wzrosła do około 1400 ohm i było ok nie zawiesiła się więc traktuję go jako sprawny.

Skręciłem wszystko do kupy jak było i nic to samo. Rozrusznik kręci silnik jakby próbował lecitko trybić, ale nie odpala. Więc co jest z moją furą. Proszę was o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny.

Autor:  rzel [ 18 Wrz 2015, 08:05 ]
Temat postu:  Re: 1.2 MPI 8V 73 KM zgasł i nie odpala

sprawdź na wszelki wypadek ustawienie rozrządu

Autor:  Grzesiak [ 18 Wrz 2015, 10:16 ]
Temat postu:  Re: 1.2 MPI 8V 73 KM zgasł i nie odpala

Rozrząd sprawdzę po południu. Do jeszcze, że jak go kupiłem palił na dotyk, szedł jak burza 150 bez problemu, silnik pracował równo, nie szarpał, nie świeciły się żadne kontroliki alarmowe no wręcz idealnie. Przejechałem jakieś 150 km z ciekawości zmierzyłem poziom oleju bagnet był suchutki. Dolałem wiec 2l oleju mineralnego ba tyle miałem pod ręką, bagnet lekko się zamoczył 2mm. Przejechałem kolejne 50 km sprawdziłem poziom oleju bagnet suchutki. Jest wyciek minimalny spod klawiatury ale nie duży. Może on cha olej i dlatego nie chce odpalić, ale w momencie przestałby palić z tego powodu? Przyznam się też, że grzebałem jak się okazało przy immo tzn odpinałem wtyczki od czarnej kostki nad bezpiecznikami i kręciłem rozrusznikiem, aby sprawdzić czy w ogóle mam immo i czy on działa. Wtyczki wpiąłem na swoje miejsce. Po tym zabiegu odpalał i jeździł normalnie, nic się nie działo. Po stwierdzeniu, że mam sprawne immo wybrałem się do elektryka, żeby je odłączyć bo nie chcę go mieć no i nie dojechałem. Może coś się rozkodowało? Ale chyba nie bo kontrolka immo gaśnie po przekręceniu kluczyka, pompa działa i jest iskra. Może komp padł ? Sam już nie wiem.

Autor:  jarekmlyn [ 18 Wrz 2015, 12:41 ]
Temat postu:  Re: 1.2 MPI 8V 73 KM zgasł i nie odpala

Skoro jeździłeś bez oleju to może silnik zatarłeś?

Autor:  Grzesiak [ 18 Wrz 2015, 13:06 ]
Temat postu:  Re: 1.2 MPI 8V 73 KM zgasł i nie odpala

Gdyby była zatarty to chyba nie dałoby się obrócić wałem a tu i kluczem można i rozrusznikiem - kręci normalnie wiec zatarty raczej nie jest. Poza tym kontrolka oleju zapala się tylko podczas zapłonu jakby nie było w ogóle oleju to by się świeciła cały czas.

Autor:  STax [ 18 Wrz 2015, 14:35 ]
Temat postu:  Re: 1.2 MPI 8V 73 KM zgasł i nie odpala

Może padł komputer?
Aaa i wciśnij przycisk po lewej stronie siedzenia kierowcy na podłodze - może włącznik bezwładnościowy odciął paliwo. Możliwe też, że sama pompa padła i daje za małe ciśnienie.

Autor:  jarekmlyn [ 18 Wrz 2015, 15:25 ]
Temat postu:  Re: 1.2 MPI 8V 73 KM zgasł i nie odpala

STax napisał(a):
Może padł komputer?
Aaa i wciśnij przycisk po lewej stronie siedzenia kierowcy na podłodze - może włącznik bezwładnościowy odciął paliwo. Możliwe też, że sama pompa padła i daje za małe ciśnienie.


Włącznik raczej nie odciął paliwa skoro kolega pisze, że zdjął listwę i sika paliwem. Może warto psiknąć jakimś samostartem w tedy okaże się czy ciśnienie paliwa za małe czy nie.

[ Dodano: 18 Wrz 2015, 14:25 ]

Grzesiak napisał(a):
Poza tym kontrolka oleju zapala się tylko podczas zapłonu jakby nie było w ogóle oleju to by się świeciła cały czas.

Może czujnik jest walnięty, skoro miałeś suchy bagnet a kontrolka się nie świeciła to chyba coś jest nie tak. Na moje to kontrolka powinna się zapalać jeśli jest za niski poziom oleju, skoro bagnet suchy to raczej było za mało oleju, a kontrolka mimo tego nie paliła się.

Autor:  Grzesiak [ 19 Wrz 2015, 10:57 ]
Temat postu:  Re: 1.2 MPI 8V 73 KM zgasł i nie odpala

Fakt oleju jest mało, ale silnik raczej nie jest zatarty bo normalnie kręci, ale czujnik poziomu oleju do sprawdzenia. Palowo na listwe dochodzi, wtryski się otwierają, ale sikają cienkim prostym strumieniem nie rozpylają Pb. Czy może to być powodem nieodpalania. Wszystkie 4 w momencie by się nie popsuły. Jak sprawdzić czy pompa daje odpowiednie ciśnienie? Może jakiś czujnik walnięty?

[ Dodano: 19 Wrz 2015, 09:37 ]

Wczoraj sprawdzałem ustawienie rozrządu i chyba ...wa jest przestawiony. Ustawiłem kółko wału korbowego tak, żeby znak w okienku skrzyni biegów był na zero wówczas znak na kółku wałka rozrządu nie pokrywał mi się ze znakiem na bloku silnika. Żeby się pokrywał brakuje 6 zębów. Na pasku nie widać żadnych linii. Może za mało kręciłem wałem, może po kilku obrotach to by się zgrało bo wielkości kół sa różne. Jak to jest?

[ Dodano: 19 Wrz 2015, 09:51 ]

Jeszcze jedno wiecie może ile zębów powinien mieć pasek do tego silnika 1.2 mpi 75 km bo dzwoniłem do sklepu motoryzacyjnego i mają dwa rodzaje 108 zębów i 129.

Autor:  rzel [ 19 Wrz 2015, 17:12 ]
Temat postu:  Re: 1.2 MPI 8V 73 KM zgasł i nie odpala

popatrz na kształt zębów koła rozrządu, jak będą takie ostre jak na pierwszym foto to pasek 129 zębów, jak bardziej płaskie takie jak na 2 foto to pasek 108 zębów

Image

Image

Autor:  Grzesiak [ 19 Wrz 2015, 21:47 ]
Temat postu:  Re: 1.2 MPI 8V 73 KM zgasł i nie odpala

Sprawa rozwiązana rozrząd był przestawiony na 1000% dziś ustawiłem go jak należy i fura odpaliła od pierwszego. Chwała konstruktorom silników bezkolizyjnych.

[ Dodano: 19 Wrz 2015, 21:47 ]

Pasek ma 108 zębów

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/