Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
OLEJ GM 10W40 5L Genuine motor oil http://fiatpunto.com.pl/topic7308.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | korpus [ 09 Kwi 2008, 22:47 ] |
Temat postu: | OLEJ GM 10W40 5L Genuine motor oil |
http://moto.allegro.pl/item343008761_ol ... klep_.html Co sądzicie o tym produkcie podobno leją go w servisie opla jako fabryczny olej! czy ktoś stosował go i jakie doświadczenia jeśli chodzi o cenę to 45zł za 5l to bardzo mało choś może to być dobry olej |
Autor: | Tacowski [ 09 Kwi 2008, 22:51 ] |
Temat postu: | |
Mi go odradzali tu na forum i kupilem Shell Helix 10W40 Wczesniej mialem tez zalane tego Shella i teraz postanowilem ze rowniez go wleje i jestem zadowolony |
Autor: | Grzegorz1976 [ 09 Kwi 2008, 23:20 ] |
Temat postu: | |
korpus parametr 10W40 to tylko mniej ważna klasa lepkości. O jakości oleju świadczą inne parametry. Np klasyfikacja jakościowa API. I tu nalezy szukać jak najwyższych jakościowo olei w danej klasie lepkości. I coś mi się tu zdaje że ten oto prezentowany będzie po prostu badziewny. Na oleju nie powinno się oszczędzać, a jak juz to z głową i raczej szukać produktów markowych i wśród nich szukać najlepszej ceny. |
Autor: | korpus [ 09 Kwi 2008, 23:31 ] |
Temat postu: | |
API: SL/CF ACEA: A3, B3 takie dane to dobrze?? |
Autor: | Grzegorz1976 [ 09 Kwi 2008, 23:41 ] |
Temat postu: | |
korpus napisał(a): API: SL/CF
ACEA: A3, B3 Porównywalnie z Lotosem, gorzej niz Selenia czy Mobil. Jeszcze zwróć uwagę na datę ważności. Tu też może być kruczek. Z tego co widzę to olej mniej więcej klasy naszego lotosa 10W/40, który cenowo bodajże plasuje się podobnie. |
Autor: | korpus [ 10 Kwi 2008, 09:24 ] |
Temat postu: | |
lepszy był by 15w40 ?? ten lotosa kosztuje 72zł |
Autor: | Grzegorz1976 [ 10 Kwi 2008, 09:42 ] |
Temat postu: | |
korpus napisał(a): epszy był by 15w40 ?? ten lotosa kosztuje 72zł
15w40 to najczęściej tani zwykły mineralny. Na naszą strefę klimatyczną ja raczej bym takim nie zalał. Widzę że szukasz na siłe oszczędności na oleju a to niezbyt dobre wyjście jeśli chodzi o autko. Polecam jednak coś z rodziny castrol, mobile, selenia, shell o klasie lepkości 10w40, bo rozumie że twoje autko przebiegu już troszkę ma? |
Autor: | korpus [ 10 Kwi 2008, 12:35 ] |
Temat postu: | |
mam 150kkm Nie szukam oszczędności tylko tak się zastanawiałem co to za olej w życiu go nie wiedziałem a ostatnio ktoś mi go polecił więc mówisz że lepszy był by 10w40 ?? zawsze lałem lotosa 15w40 |
Autor: | Grzegorz1976 [ 10 Kwi 2008, 12:39 ] |
Temat postu: | |
korpus napisał(a): zawsze lałem lotosa 15w40
uuuuuu to zmienia postać rzeczy. W takim przypadku lej dalej mineralny, lub taki przeznaczony dla silników powyżej 100000 km (Valvoline, Castrol, Lotos - maja takie w swojej ofercie). W tym przypadku lejąc jakiś nowoczesny olej możesz tylko kropkowi zaszkodzić. |
Autor: | maxell [ 16 Kwi 2008, 08:36 ] |
Temat postu: | |
zalej sobie mineralnego mobila 15w 40 jest teraz tani a parametry ma niezłe wychodzi 70 zł za 4 l |
Autor: | STax [ 16 Kwi 2008, 10:05 ] |
Temat postu: | |
0W oznacza, że olej jest płynny przy - 30stopniach 5W - -25stopni itd Druga liczba to liczba na lato, czyli, że olej xW40 będzie spełniał swoją funkcję przy 40 stopniach itd Na nasz klimat radzę rozglądać się za olejami 0-10W40 (ew 60 przy ostrym katowaniu silnika?) Ważniejsze tak jak napisał Grzegorz1976 są klasyfikacja API i ACEA. |
Autor: | Grzegorz1976 [ 16 Kwi 2008, 19:56 ] |
Temat postu: | |
STax ale przeczytaj co korpus miał lane przez 150 tysięcy km. Tani mineralny. W tym przypadku ja byłbym pstrożny w laniu nawet jakiegoś pósyntetyka i lał juz do końca mineral, a najlepiej taki z dodatkami antywyciekowymi (wiem że castrol ma takowy). |
Autor: | STax [ 16 Kwi 2008, 21:15 ] |
Temat postu: | |
No właśnie o to mi chodzi, żeby nie patrzył na cyferki tylko na klasyfikację. Co do tych olejów to są takie "high mileage" które są dobre jak coś zaczyna mocno cieknąć. |
Autor: | korpus [ 16 Kwi 2008, 21:50 ] |
Temat postu: | |
Pomyłka miałem lany Lotos 10W40 czyli pół syntetyk Za to dowiedziałem się po zdjęciu pokrywy zaworów że mam starty wałek rozrządu nawet do regulacji się nie nadaje więc Lotosa odradzam panowie Ostatnio zalałem mobila superS ale nawet Salomon z pustego nie naleje A co sądzicie o olejach ARAL 10W40 ! czy to odbre?? I tak na marginesie czy oleje do Diesla można stosować do benzyniaka? odwrotnie chyba tak |
Autor: | Grzegorz1976 [ 16 Kwi 2008, 22:49 ] |
Temat postu: | |
korpus napisał(a): Pomyłka miałem lany Lotos 10W40 czyli pół syntetyk korpus kurde, no to już jak mamy ci coś doradzić, to dawaj jakieś konkretne informacje. A tak to pitolimy jak we mgle korpus napisał(a): A co sądzicie o olejach ARAL 10W40 ! czy to odbre?? Teraz się od ciebie dowiedziałem że takie są (A czy aral wogóle jeszcze istnieje czy został wciągnięty przez BP?) korpus napisał(a): I tak na marginesie czy oleje do Diesla można stosować do benzyniaka? odwrotnie chyba tak
Na dieslach słabo się znam więc nie wiem, ale jak już ktoś ma benzyniaka, to po co ma kupować olej do diesla i go stosować ??? |
Autor: | korpus [ 17 Kwi 2008, 15:32 ] |
Temat postu: | |
Co do arala to nie mam pojęcia jego olei jest mało ale jeszcze ktoś je sprzedaje! Co do BP słyszałem że ich oleje są bardzo dobre takie jak mobil Tak mnie naszło bo są oleje do disla/gazu/benzyny a przecież dają tylko smarowanie ruchomych części silnika to teoretycznie nie ma znaczenia |
Autor: | maxell [ 18 Kwi 2008, 09:30 ] |
Temat postu: | |
ma znacenie bo jak weźmiesz bańkę od oleju to jest zapis np sj/cf co oznacza że olej do benzyniaka sj albo alternatywnie cf czyli do dizla ale w tym przypadku do dizla ma słabsze parametry a co do oleju do lpg to trochę chyt marketingowy więc jak masz dizla to kupuj do dizla |
Autor: | korpus [ 20 Kwi 2008, 14:35 ] |
Temat postu: | |
Ojciec może przynieść od kolego bańkę oleju ARAL wiem tylko tyle że ten kumpel ma kilka dobrej klasy tirów a ten olej to 10w40 -taki jak ja stosuje jak się coś więcej dowiem co to za olej to napisze wracając do genuine GM to mechanik mówił że ASO leje najgorszy szit to się tyczy mi opla skody renault itp oleje i płyny chłodzące te z ASO są najczęściej tanie i nie njlepszej klasy [ Dodano: 20 Kwi 2008 13:35 ] luknijcie na to http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf z tego testu wynika że te znane marki wypadają cieniutko na tle np royal purple albo denrite |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |