Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Kilka pytań na temat Punto I /pojemność 1.2/
http://fiatpunto.com.pl/topic8794.html
Strona 1 z 1

Autor:  jaco34 [ 22 Cze 2008, 10:09 ]
Temat postu:  Kilka pytań na temat Punto I /pojemność 1.2/

Stałem się posiadaczem Fiata Punto I /pojemność 1.2 benzyna rok prod.94/
Mam kilka pytań odnośnie tego:
1. Czy 7 litrów benzyny/100 km to spalanie w normie? /jazda mieszana-trochę w trasie, trochę w mieście/.
2. Zauważyłem, że ubywa mi troszkę płynu chłodniczego, tzn. po jakimś miesiącu od dolania /poziom max/ zrobił się poziom min.
Czy to normalne? Wycieków płynu nie ma.
3. Temperatura silnika po przejechaniu ok. 10 km wzrasta troszkę ponad połowę skali, powodując nawet włączenie wentylatora.
Czy to możliwe, że po przejechaniu tak małej odległości silnik tak się zagrzeje? Prędkość jazdy w tym przypadku ok. 70km.
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i porady.

Autor:  Tacowski [ 22 Cze 2008, 10:22 ]
Temat postu: 

jaco34 Gratuluje zakupu.

1. Moim zdaniem spalanie miesci sie w normach. Tu masz link o spalaniu paliwa http://fiatpunto.com.pl/topic5719.html

2. Co to wyciekow ja bym stawial ze ucieka ci woda z pompy wody. A moze masz walnieta uszczelke pod glowica. Sprawdz na korku oleju czy nie masz takiej mazi jak by.

3. Co do temperatury to nie powinno tak byc. U mnie w normie to jest 1/4 skali, natomiast wentylator wlaczas sie okolo 1/2 skali. Moze masz cos z termostatem??

Autor:  jaco34 [ 22 Cze 2008, 12:50 ]
Temat postu: 

Odnośnie temperatury:
u mnie wentylator włącza się gdy wskazówka przekroczy 1/2 skali, tylko uważam, że przy tak małej odległości /10km/ silnik grzeje się za szybko.
Skoro może to być coś z termostatem, zapytam się gdzie wogóle w tym modelu silnika jest umieszczony termostat?
Jak ewentualnie sprawdzić, czy jest on uszkodzony?

Sprawdziłem korek wlewu oleju i była na nim niewielka ilość oleju w kolorze grafitowym /szarym/.
Jakie są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?

Autor:  Krzycho90 [ 22 Cze 2008, 12:56 ]
Temat postu: 

a silnik Ci nie wsysa płynu? nie dymi jakoś dziwnie z wydechu?

Autor:  jaco34 [ 22 Cze 2008, 13:07 ]
Temat postu: 

Co do płynu chłodniczego:
Dolałem do poziomu max, po miesiącu sprawdziłem i było w zbiorniku na poziomie ciutke więcej niż min. Wycieków nie ma.
Nie zauważyłem, coś niepokojącego z wydechu.

Autor:  czech22 [ 22 Cze 2008, 15:34 ]
Temat postu: 

Spalanie jak najbardziej w normie. Niepokojące równiez według mnie jest grzanie sie silnika oraz ubytek płynu. Ubytek nie jest bardzo duży , wiec trudno bedzie go zlokalizować. Sprawdż poziom oleju, czy czasami go nie przybywa. Płyn może dostawac się do oleju i dlatego sie grzeje. Jest to bardzo niebezpieczne dla silnika. Najpierw pilnie zlokalizuj ubytek, a pózniej zajmij sie szybkim grzaniem silnika.

Autor:  jaco34 [ 22 Cze 2008, 20:30 ]
Temat postu: 

Dzisiaj po przejechaniu ponad 50km, zauważyłem przez przypadek niewielki wyciek pod chłodnicą w okolicy zbiornika wyrównawczego przy dolnym wężu. Nie wygląda mi to jednak na wyciek z łączenia węża ze zbiornikiem, ani na pęknięty wąż.

Oleju w silniku nie przybywa. Poziom od ostatniej wymiany utrzymuje się w tym samym miejscu.

Autor:  STax [ 23 Cze 2008, 06:50 ]
Temat postu: 

Ja przypuszczam, że płyn przez nagrzewnicę ubywa - czuć dziwny zapach zaraz po włączeniu ciepłego nawiewu? Ja mam z płynem taki sam problem i wszystko poza nagrzewnicą już sprawdziłem.

Autor:  jaco34 [ 27 Cze 2008, 08:58 ]
Temat postu: 

Zlokalizowałem wyciek płynu chłodniczego na łączeniu zbiornika wyrównawczego i chłodnicy /niżej dolnego wężą, który idzie do silnika/.
Nie wiem, czy można to jeszcze jakoś naprawić, czy czeka mne wymiana chłodnicy?

[ Dodano: 24 Cze 2008 21:30 ]
Czy jest możliwość klejenia chłodnicy, ewentualnie jakim klejem?

[ Dodano: 27 Cze 2008 08:58 ]
Wyciek płynu naprawiony.
Interesuje mnie teraz wysoka temperatura silnika, tzn. wydaje mi się, że wzrasta ona za szybko /po przejechaniu 10km przy prędkości 70km/h mam połowe skali na wskaźniku/.
Czy może to być spowodowane uszkodzonym termostatem?
Czy trudna jest wymiana termostatu?

Autor:  czech22 [ 27 Cze 2008, 19:10 ]
Temat postu: 

Nie napisałeś co robiłeś z chłodnicą, bo możliwe, że masz układ zapowietrzony :?:

Autor:  jaco34 [ 27 Cze 2008, 20:03 ]
Temat postu: 

Odnośnie chłodnicy:
Był na niej niewielki wyciek płynu na końcu jednej rurki aluminiowej /są tam jakieś uszczeleczki gumowe, jedna właśnie z nich puściła/. Zostało to sklejone odpowiednim klejem i jak na razie wycieku nie ma, jest suchutko.
Po włożeniu chłodnicy wlałem płyn chłodniczy przy odkręconym odpowietrzniku /z lewej strony chłodnicy, patrząc na silnik/, no i oczywiście przy odkręconym korku wlewu. Po przelaniu płynu z odpowietrznika, zakręciłem go, nie lejąc już płynu do zbiorniczka. Odpaliłem auto na kilka minut, po czym sprawdziłem poziom w zbiorniczku i dolałem jeszcze trochę płynu. Poziom płynu zostawiłem na środku między min a max.
Proszę o podpowiedź, jeżeli coś zrobiłem nie tak.

Autor:  Tomek040982 [ 28 Cze 2008, 11:06 ]
Temat postu: 

Jak dla mnie zrobiłeś to bardzo dobrze wręcz profesjonalnie.

Autor:  czech22 [ 28 Cze 2008, 16:31 ]
Temat postu: 

jaco34 zapomniałeś o paru rzeczach. Mianowicie zapomniałeś odkręcić korka odpowietrzającego na przewodzie do nagrzewnicy, a następnie odpowietrzyć układ. Silnik powinien chodzić tak długo, aż załączy sie kilka razy wentylator, sprawdzając przy tym poziom płynu.Po odpowietrzeniu nagrzewnica powinna grzać, a wentylator w odpowiednim momencie załączyć się . Dlatego taki objaw wysokiej temp. świadczy o zapowietrzeniu.Sprawdż , czy chłodnica jest cała gorąca i poziom płynu.

Autor:  jaco34 [ 28 Cze 2008, 20:18 ]
Temat postu: 

Dzięki za info.
Mam pytanie: gdzie znajduje się ten korek na przewodzie do nagrzewnicy, bo nie potrafię go zlokalizować.

Autor:  ZAKRZA [ 28 Cze 2008, 20:49 ]
Temat postu: 

patrząc pod maska z tyłu silnika na wężu takim grubym który idzie do nagrzewnicy :lol: masz odpowietrznik

Autor:  jaco34 [ 29 Cze 2008, 13:57 ]
Temat postu: 

OK. Dzięki.
Proszę jeszcze o podpowiedź jak poprawnie odpowietrzyć teraz układ chłodzenia, tzn. co zrobić po kolei, krok po kroku.
Moja sytuacja jest następująca: wymieniłem płyn chłodniczy, odkręcając tylko odpowietrznik na chłodnicy.

[ Dodano: 29 Cze 2008 09:53 ]
Proszę o info, jak to odpowietrzyć prawidłowo.

[ Dodano: 29 Cze 2008 13:57 ]
Jak to odpowietrzyć ???

Autor:  czech22 [ 29 Cze 2008, 15:38 ]
Temat postu: 

Wydaje mi sie , że gdzieś jest fotka. Korek jest na przewodzie gumowym do nagrzewnicy, za swiecami . Są dwa przewody obok siebie. Jeżeli masz nawiew ciepły, to nie powinna być zapowietrzona. Lepiej odkręć korek w chłodnicy i przelej jeszcze raz, po czym włacz silnik , aż do załączenia wentylatora i to wszystko. Sprawdzaj poziom płynu przez kilka dni, bo może ubywać.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/