|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jabb |
#220975 Wysłany:
20 Lut 2009, 20:02; Temat postu: Brak mocy i silne wibracje w 1.1, pali na 3 gary? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Dzisiaj rano gdy odpaliłem Punto zauważyłem, że dźwignia biegów się telepie, a silnik przy podkręcaniu obrotów brzmiał jak stara Skoda 105. Po otwarciu maski zauważyłem, że silnik trzęsie się bardziej niż zwykle. Nie mam pewności jak brzmiał wydech, bo mnie to specjalnie nie interesowało do tej pory, ale zdrowo to to nie brzmi...
Nigdy jeszcze nie słyszałem silnika pracującego na 3 cylindry (z 4... nie mówię o 3 cylindrowej suszarce z Matiza), więc nie jestem pewien czy silnik nie pali na jeden cylinder czy to jakiś inny problem.
Nie posiadam klucza do świec, ale jutro postaram się pożyczyć od sąsiada klucz i szczelinomierz to obadam świece. Jak nie świece to zmienię kable WN.
Jakie są inne możliwości?
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#220978 Wysłany:
20 Lut 2009, 20:06; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Hmm wibracje mogły by pochodzić od zużytych poduszek, ale podejrzewam, że z dnia na dzień się nagle nie zużyły
Sprawdź te świece, generalnie to jeśli by nie palił na jeden cylinder to przyczyną byłby raczej brak iskry, bo w jednopunktowym wtrysku paliwo jak dochodzi to chyba albo do wszystkich cyl. albo wcale...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#220980 Wysłany:
20 Lut 2009, 20:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
A czy powodem problemu z iskrą może być odrobina oleju otaczająca świecę najbliżej korka oleju? Gdy dolewałem olej do silnika myślałem, że jestem mocarz i Król Świata, więc postanowiłem nie używać lejka... Trochę się oleju ulało i spłynęło po głowicy, a teraz część stoi dookoła świecy.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#220983 Wysłany:
20 Lut 2009, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Szczerze mówiąc nie sądzę, musiała by być chyba świeca niedokręcona... Najlepiej tak jak pisałeś, wykręć i obejrzyj świece to coś się może rozjaśni.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
kali |
#221191 Wysłany:
21 Lut 2009, 14:57; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: koźminek/kalisz Rejestracja: 09 Maj 2008, Posty: 50
|
zobacz tez czy nie przetarł sie przewód podciśnieniowy od serwa czyli wspomagania hamulca jak bedzie łapał lewe powietrze też beda takie objawy
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#221386 Wysłany:
21 Lut 2009, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Dorwałem się dzisiaj do kabli i świec.
Zdjąłem kabel z pierwszej świecy (od strony paska), bo tam miałem nalany olej. Wysuszyłem szmatką cały olej jak tylko się dało.
Nie pomogło.
Założyłem kabel na nową świecę, żeby sprawdzić czy kabel jest w porządku i okazało się, że nie ma iskry.
Gdzie ja dostanę w niedzielę kable WN -_-
Jak sprawdzić czy to nie jest wina cewki?
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#221448 Wysłany:
21 Lut 2009, 23:34; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
jabb napisał(a): Jak sprawdzić czy to nie jest wina cewki
Załóż do tej cewki sprawne kable i świece, połóż świece na silniku i niech ktoś przekręci kluczyk to będziesz widział czy jest iskra czy nie. Jak nie ma to 99% cewka.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#221656 Wysłany:
22 Lut 2009, 14:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Podpiąłem podejrzany kabel pierwszego cylindra do wyjścia cewki na 4 cylinder, włożyłem świecę i położyłem na bloku - była iskra.
Ten sam zestaw podpięty do wyjścia cewki na 1 cylinder - bez iskry.
To oznacza uszkodzoną cewkę czy coś jeszcze innego?
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#221699 Wysłany:
22 Lut 2009, 16:14; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#222036 Wysłany:
23 Lut 2009, 15:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Problem rozwiązany - cewka była uszkodzona.
Koszt 65zł w sklepie motoryzacyjnym (Magneti Marelli)
W ASO wołali za nią 114zł i jakieś drobne.
Napiszę później tutoriala wymiany cewki, chociaż to jest robota na poziomie szkoły podstawowej...
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#222068 Wysłany:
23 Lut 2009, 17:24; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#222077 Wysłany:
23 Lut 2009, 18:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
STax napisał(a): jabb napisał(a): chociaż to jest robota na poziomie szkoły podstawowej Odkręć śrubki, wyjmij cewkę, włóż cewkę, zakręć śrubki 
Ja i tak jestem w stanie napisać o tym całe wypracowanie 
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|