|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 23:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
versace |
#229102 Wysłany:
16 Mar 2009, 11:59; Temat postu: Punto sx 55 - Obroty |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bełachatów Rejestracja: 16 Mar 2009, Posty: 8
|
Witam. Po około roku w miarę spokojnej jazdy, chciałem sprawdzić ile mój kropek jest w stanie pokazać charakter i nadać mojej jeździe trochę dynamiki. Tutaj mam następujące pytania ?
- Na jakich obrotach najlepiej i najwięcej mogę zmienić bieg na wyższy, żeby silnik nie cierpiał ?
- http://www.youtube.com/watch?v=KmB6eAci ... re=related tutaj auto nabiera 6 tys obrotów. Czy 6 tys obrotów to nie za dużo dla mojego punta ? (strasznie słychać silnik przy 3 tys obrotów a co dopiero przy 6 tys...)
Pozdro 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#229103 Wysłany:
16 Mar 2009, 12:07; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
versace: silnik nie jest z papieru, 6 tys to nie jest za dużo
Silnik w punciaku 55 kręci się do 6500rpm i nawet jak go czasem do tych wartości pociągniesz to nic się nie stanie
Generalnie nie warto jednak kręcić wiecej niż 5500rpm, bo przy tych obrotach ma max moc, więc potem już słabnie (ale na 1. i 2. biegu jeszcze spokojnie ciągnie).
BTW: mój filmik [ Dodano: 16 Mar 2009 11:07 ]http://www.youtube.com/watch?v=7hXuVH75 ... annel_page nawet takie coś nie zaszkodzi silnikowi - to w końcu metal a nie papier 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
versace |
#229111 Wysłany:
16 Mar 2009, 12:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bełachatów Rejestracja: 16 Mar 2009, Posty: 8
|
Fakt, 1 i 2 bieg naprawdę dynamicznie można pojechać mimo, że to tylko 55 koni. Filmik to w pełni pokazuje:)
W zasadzie jechałem max 160 km/h moim i więcej nie dało rady, bo się skończyła dobra droga
Dziękuje za odpowiedz 
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#229299 Wysłany:
16 Mar 2009, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#229306 Wysłany:
16 Mar 2009, 21:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
tia moj to dynamiki nie ma, kazdy mnie bierze na swwtialach  a jechalem max 140 bo ptoem swiatla m isie zmeinily i musialem sie zatrzymac ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif) no i silnik wyl jak opetany 
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#229381 Wysłany:
16 Mar 2009, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
możesz spokojnie śmigać nawet z obrotami rzędu 4000-5500 RPM i nic się nie stanie poza większym zużyciem paliwa(ale tego chyba nie powiniem pisać bo to jasne) tylko z mojego doświadczenia i dbałości o silnik pamiętaj - jak silnik jest zimny to DELIKATNIE go traktuj dopóki nie złapie odpwoiedniej temperatury,po odpaleniu daj mi chwilkę na popracowanie tak samo po zakończeniu jazdy,wymieniaj odpowiednio olej filtry świece kable itp żeby silnik był w dobrej kondycji,wtedy może śmigać tak przez praktycznie cały czas i nic mu nie będzie...wiem bo sam tak robię i jeżdżę i z silnikiem nie mam żadnych problemów poza drobnymi wyciekami(ale 11 lat robi z uszczelkami swoje)...grunt to trzymać silnik w dobrej kondycji i prawidłowo go eksploatować  ale najlepszy zakrej obrotów jest między 3000-3500 RPM wtedy masz przyzwoitą dynamikę połączoną z przyzwoitym spalaniem  pozdrawiam 
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#229389 Wysłany:
16 Mar 2009, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
versace |
#229394 Wysłany:
16 Mar 2009, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bełachatów Rejestracja: 16 Mar 2009, Posty: 8
|
W zasadzie jeżdżę w granicach tych 3000-3500 obrotów na co dzień. Wyższe obroty wtedy, kiedy wiem, że nie będę musiał hamować gwałtownie.
Trochę z innej beczki i może trochę prymitywne pytanie. Kiedy zmieniam bieg to noga z pedału gazu powinna być całkowicie spuszczona ? Kiedy osiągam większe obroty to wiadomo noga praktycznie na spodzie a potem zmienić bieg trzeba. Zostawiłem trochę na gazie to dodatkowo ryczał silnik więc trzeba całkowicie puszczać ?
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#229398 Wysłany:
16 Mar 2009, 23:34; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
raczej ... chyba,ze chcesz wlaczac biegi z poslizgami ... co nie jest dobre dla sprzegla.....
no i co najwazniejsze to musisz dojsc do wprawy aby odpowiednio zgrac calosc podczas zmiany biegu  wtedy nie czuc nawet zmiany
versace napisał(a): Kiedy osiągam większe obroty to wiadomo noga praktycznie na spodzie
deptanie w podloge tak od razu wcale nie da efektu takiego jak oczekujemy ... lepiej jest wciskac gaz stopniow anijezeli od razu w podloge ....
stopniowo lepiej przyspiesza,nie przydusza go 
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#229427 Wysłany:
17 Mar 2009, 00:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
może mój jest ostrzej eksploatowany i stąd te zapocenia 
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#229456 Wysłany:
17 Mar 2009, 01:10; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Włodar: nie przejmuj się, u mnie delikatnie ciekło z oringów pokrywy zaworów (wymiana za grosze) i teraz susza. A Thomas myje silnik pewnie co tydzień, wiec nawet nie ma jak cieknąć 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#229459 Wysłany:
17 Mar 2009, 01:16; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#229462 Wysłany:
17 Mar 2009, 01:18; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas napisał(a): NIGDY nie byl myty tylko recznie czyszcze
Czyszczenie, mycie, co za różnica? Pucujesz go to nawet nie ma kiedy powstać jakiś zaciek.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#229463 Wysłany:
17 Mar 2009, 01:19; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#229466 Wysłany:
17 Mar 2009, 01:23; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas napisał(a): jedynie pocilo sie pod pokrywa zaworow,ale to standard ... wymienilem uszczelke i jest git
No więc widzisz... Ja właśnie o takim "cieknięciu" mówiłem.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#229470 Wysłany:
17 Mar 2009, 01:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
też wymieniłem oring przy pokrywie zaworów bo puszczał konkretnie i teraz susza jak na pustyni  jedynie uszczelka od pokrywy zaworów zaczyna puszczać ale to jest zapocenie a nie cieknięcie,jeszcze coś mi tam miska olejowa się poci i trochę skrzynia,ale to wszytsko na razie zapocenia,ale wiadomo od zapoceń się zaczyna 
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#229472 Wysłany:
17 Mar 2009, 01:42; Temat postu: |
|
|
Trzymaj go w zakresie obrotów od max momentu do max mocy 
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#229501 Wysłany:
17 Mar 2009, 09:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
sam bys sie spocil jakbys tak szybko biegl 
|
|
Góra |
|
 |
versace |
#229699 Wysłany:
17 Mar 2009, 19:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bełachatów Rejestracja: 16 Mar 2009, Posty: 8
|
Dzisiaj wszystkie płyny zostały wymienione, uszczelki i świece. Do tego zalane BP Ultimate i różnica widoczna. Wspominaliście o czyszczeniu silnika... Dokładnie co się czyści jak i czym ?
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#229756 Wysłany:
17 Mar 2009, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
versace |
#229812 Wysłany:
17 Mar 2009, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bełachatów Rejestracja: 16 Mar 2009, Posty: 8
|
Fakt, czyściutkiego masz swojego kropka pod maską. U mnie to trochę gorzej wygląda i trzeba się za to zabrać trochę. Najpierw od klapy zacznę bo cała czarna jest a nie niebieska  Jeżeli chodzi o brud, sól, rdzę, które pozostały po zimie na innych częściach pod maską można je normalnie czyścic bez ''stresu'' ?
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#229827 Wysłany:
17 Mar 2009, 23:07; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
versace |
#230486 Wysłany:
19 Mar 2009, 21:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bełachatów Rejestracja: 16 Mar 2009, Posty: 8
|
Mam w domu k2 AKRA. Podobno jest niezły, ale tak jak Thomas wspomniał dopiero czyścić czymś takim po zmyciu wodą... Problem w tym, że mam tak strasznie ubrudzone i otłuszczone pod maską, że woda tutaj mało daje. Istnieje coś, najlepiej domowego do uzyskania szybszego efektu ?
Pastą automax wyczyściłem metalowe części i efekt naprawdę świetny. Skończę to wrzucę fotki.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#230487 Wysłany:
19 Mar 2009, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
versace:
Thomas napisał(a): na jakis czas blok silnika przemywam benzyna ekstrakcyjna i zaraz zani,m wyschnie to szybko szmatka wycieram
Myślę, że benzyna będzie faktycznie dobra na takie zabrudzenie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|