You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #237116 Wysłany: 06 Kwi 2009, 22:13; 
 Temat postu: Awaria rozrządu i po zrobieniu dziwna praca silnika
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Witam. Szukałem podobnego tematu na forum i jest ich kilka ale nie do końca rozwiązują moje wątpliwości.
Ostatnio miałem awarię rozrządu, pasek przeskoczył o 4 zęby, silnik dało się uruchomić, chodził tak jakby palił tylko na 2 cylindry, i nie wchodził na obroty powyżej 4 tys.
Zanim doszedłem do tego że winą jest rozrząd to zrobiłem jeszcze ok. 20 km.
Głowica została zrobiona tj. splanowana, wymienione zawory itp.
Teraz po złożeniu wszystkiego do kupy silnik zaczął dziwnie pracować, utrzymuje obroty na luzie prawidłowo (ok.900) ale chodzi nie równo, dostaje drgawek, jakby na 1 gar nie palił, na obroty wchodzi normalnie.
W czasie jazdy niby jest dobrze ale jest słabszy, przy puszczeniu i dodawaniu gazu szarpie i w czasie jazdy z równą prędkością troszkę też szarpie.
Na luzie gdy dodam gazu obroty spadają do ok 1200 i przez kilka sekund tak się utrzymują i wtedy silnik chodzi wzorowo ale po chwili spadają i nierówno chodzi. Po odłączeniu sondy lambda nie ma żadnej reakcji. Co może być przyczyną tego zachowania? Jak to sprawdzić? Może to przez to że przejechałem te 20 km na 2 cylindrach?
Bardzo proszę o pomoc, już dużo kasy wydałem na naprawę a nie chce jeszcze jeździć po mechanikach i bulić dalej...

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #237456 Wysłany: 07 Kwi 2009, 19:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Sprawdzony luz na sworzniach tłokowych i czy korbowody nie zgięte ?

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #237500 Wysłany: 07 Kwi 2009, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Dzięki że w końcu ktoś się zainteresował:)
luzów nie było, korbowody na bank całe...
Myślę tak, że może krokowy broi ale przecież on by nie powodował spadku mocy chyba co?
A jeżeli jest to coś z elektroniką to czy badanie na komputerze powinno to wykazać czy niekoniecznie?

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #237505 Wysłany: 07 Kwi 2009, 21:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Ale jak trzeba było zawory wymieniać, to rozumiem, że po kolizji z tłokami.
Bo z jakiego innego powodu ?
Skąd wiesz że nie masz np. skrzywionego jednego korbowodu ? ( odpukać ).
Skoro przed przeskoczeniem paska było OK, to przyczyny trzeba szukać w przeskoczeniu.
Chyba że już wcześniej coś się działo :>
Ewentualnie szlag trafił sondę lambda z powodu przegrzania ( niespalona benzyna w ukł. wydechowym ).

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #237544 Wysłany: 07 Kwi 2009, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Korbowody całe bo po zdjęciu głowicy tłoki dochodziły do samej krawędzi cylindra i na żadnym nie było widać żeby coś takiego mogło się stać.
Ale po kolizj rozrządui silnik jeszcze jakoś chodził i zanim odkryłem co się stało to jeszcze go trochę "pomęczyłem" niestety i nie wiem czy przez to właśnie coś się nie stało...

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #237648 Wysłany: 08 Kwi 2009, 01:47; 
 Temat postu:
Ten silnik jest bezkolizyjny i nie ma mowy o jakimś uszkodzeniu podczas zerwania/przestawienia paska rozrządu.


Góra
  
 
 
 Post #237657 Wysłany: 08 Kwi 2009, 07:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Też tak mi się wydawało.
Tym bardziej, że przeskok paska o 4 ząbki nawet w kolizyjnym silniku nie powoduje zazwyczaj uderzenia tłoków w zawory.
Jaki powód wymiany zaworów i planowania głowicy był zatem ?
Nie wystarczyło założyć nowy rozrząd ?
Ktoś tu coś kręci :>

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #237834 Wysłany: 09 Kwi 2009, 17:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
A jednak kolizja wystąpiła bo były zawory pokrzywione...
Może wcześniej była już głowica raz planowana i dlatego?
Ale nie o to chodzi bo to już jest zrobione. Opisałem na czym polega problem i czy może ktoś orientuje się w czym może tkwić przyczyna?
Jaki był by objaw jakby silnik łapał lewe powietrze pod kolektorem ssącym? Bo może uszczelka nie trzyma a nie wiem jak to sprawdzić...
Narazie wykluczyłem sonde i kable WN bo są nowe.

[ Dodano: 08 Kwi 2009 23:01 ]
Wpadłem teraz na taki pomysł że może rozrząd jest źle ustawiony? na kole od wałka rozrządu znaki pokrywały ale na dole nie miałem żadnych znaków i ustawiliśmy tak że pierwszy tłok od strony rozrządu był w górnym martwym punkcie. I tak się teraz zastanawiam czy to aby prawidłowo...? Jak powinno się to ustawiać?

[ Dodano: 09 Kwi 2009 17:35 ]
ZROBIONE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozrząd przejebany był o 2 ząbki i to dlatego:)
Mechanik przestawił mi rozrząd i... dalej było to samo...
Wystarczyło wtedy tylko odłączyć akumulator na 10 minut i już wszystko pięknie gra, chodzi jak nowy:)
A tak się bałem że to coś bardziej poważnego:)

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238311 Wysłany: 09 Kwi 2009, 17:50; 
 Temat postu:
Pawel1304 jeśli sam tego nie robiłeś to mechanik Cię konkretnie nabił w butelkę. Napiszę to jeszcze raz: Nie ma możliwości pokrzywienia zaworów od przestawionego/urwanego paska. W silnikach Fire komora spalania jest tak skonstruowana że fizycznie nie ma takiej możliwości.


Góra
  
 
 
 Post #238348 Wysłany: 09 Kwi 2009, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Trochę szkoda że dopiero teraz się o tym dowiaduje ale będę wiedział na przyszłość.
Mrider, StaX mówił że jesteś mechanikiem to na pewno będziesz wiedział: jakie ciśnienie powinna dawać pompa paliwowa? Zmierzyłem i wyszło 3 atmosfery, prawidłowo?
I jaka powinna być przerwa między czujnikiem obrotów a tym kołem na wale? U mnie jest około 2 mm.

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238357 Wysłany: 09 Kwi 2009, 20:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Pawel1304 Pompe masz sprawna, a co do czujnika to za duza powinna sie miescic 0,5mm do 1,5mm :)

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #238384 Wysłany: 09 Kwi 2009, 20:54; 
 Temat postu:
Pawel1304 przerwa na impulsatorze tak jak kolega wyżej napisał. U mnie jest 1 mm i jest ok. Ciśnienie pompy paliwa w MPI to 3 bar, do normalnej pracy silnika jest potrzebne minimum 2,5 bar.


Góra
  
 
 
 Post #238457 Wysłany: 26 Kwi 2009, 19:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Dzięki bardzo za odpowiedź.
Daje ci "POMÓGŁ" :E

[ Dodano: 26 Kwi 2009 19:06 ]
Witam.
Jednak nie wszystko jest w porządku...
Silnik na wolnych obrotach tak co ok. 1-2 sek. się trzęsie, tak jakby nie za każdym razem palił na któryś gar, z tłumika najbardziej słychać takie przerwania. Na obroty wkręca się normalnie, moc wydaje mi się że ciut słabszy jest. Nie kopci, więcej też nie spala, świece po wykręceniu czyściutkie. Pasek rozrządu tym razem na pewno dobrze założony.
Byłem na komputerze, wykryło błąd sondy i czuj. temp. Obie rzeczy wymienione. Krokowy wyczyszczony, zakładałem nawet drugi i to samo się działo. Przewody podciśnienia całe. kable zapłonowe wymienione. Map sensor: po zdjęciu wężyka i przytykaniu palcem prawie żadnej różnicy, dopiero po odłączeniu od niego przewodu silnik wariuje tak więc chyba działa. Regulator ciś. paliwa oringi ma całe, wtryski reagują po odłączaniu po kolei przewodów tak więc chyba też są dobre.
Objaw najbardziej jest wyczuwalny przy rozgrzanym silniku, na zimnym jakby mniej ale może tego tak nie czuć bo są wyższe obroty na ssaniu.

Może miał ktoś podobny problem? Albo może ktoś wie jaka jest prawdopodobna przyczyna?
Podejrzewam już prawie wszystko ale nie stać mnie żeby po kolei wymieniać, chyba by taniej wyszło cały silnik kupić...
Czy to może być cewka?
Za mały lub za duży luz zaworowy? (stuków nie słychać)
Czujnik położenia wału?
Wtrysk?
Lewe powietrze?

Dodam że ciś. na cylindrach jest mniej więcej równe ok. 14 atm., ciś. paliwa 3 atm.

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246251 Wysłany: 27 Kwi 2009, 01:01; 
 Temat postu:
Gdyby to była cewka to któraś świeca miała by inny kolor niż reszta. Pisałeś do mnie na pw z tego co pamiętam i chyba czujnik ciśnienia bezwzględnego wyeliminowaliśmy... Jeśli masz możliwość to do pewności podmień czujnik i rozgrzej auto.
Co do dziwnego "prychania/dudnienia" z wydechu na rozgrzanym silniku to ten typ tak po prostu ma.


Góra
  
 
 
 Post #246295 Wysłany: 27 Kwi 2009, 09:44; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mrider napisał(a):
Gdyby to była cewka to któraś świeca miała by inny kolor niż reszta

Tu się nie zgodzę. Tzn może jeśli cewka jest dłuższy czas niesprawna to tak, ale jeśli przestała działać niedawno, to po świecach nic nie będzie widać. Tak było u mnie jak mi cewka siadała.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246410 Wysłany: 27 Kwi 2009, 15:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
W pierwszej kolejności to chyba jednak sprawdzę te luzy zaworowe. Tylko czy one mogły by powodować taki stan?

Cytuj:
Co do dziwnego "prychania/dudnienia" z wydechu na rozgrzanym silniku to ten typ tak po prostu ma.

Z tym się nie zgadzam bo wcześniej tego nie miał, chodził równo i cichutko jak pszczółka...


STax a jak u Ciebie padała cewka to jakie były objawy??? Ja zauważyłem u siebie że chyba jedna była wymieniana bo jest czystsza i wygląda na nowszą. A po czym poznać która broi i jaka jest tego cena?

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246417 Wysłany: 27 Kwi 2009, 16:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
Co do tego prychania/dudnienia z wydechu to miałem taki objaw w CC Sporting tam jest silnik 1,1 SPI ten co w Punto i właśnie też mi dziwne odgłosy było słychać z wydechu no i właśnie okazało się że to były winne niewyregulowane zawory. Auto było dużo słabsze, głośniej pracował silnik ui więcej palił. Po regulacji wszystkie wymienione dolegliwości minęły.

_________________
Stilo 1.9 JTD 80KM 2004

Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246480 Wysłany: 27 Kwi 2009, 18:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Przeszukałem cały internet na temat źle wyregulowanych zaworów i objawy pasują do zbyt małych luzów. A ile biorą za sprawdzenie i ew. regulację?

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246525 Wysłany: 27 Kwi 2009, 19:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
Pawel1304 Ja za regulację zaworów zapłaciłem około 160zł byłem na regulacji w ASO we Fiacie. Cena zależy od tego ile płytek trzeba wymienić

_________________
Stilo 1.9 JTD 80KM 2004

Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #246835 Wysłany: 28 Kwi 2009, 13:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 02 Cze 2008,
Posty: 40
podlacze sie do tematu zawarow tzn. tez podejrzewam zbyt male luzy na zaworach i teraz mam pytanie czy to mozna jakos wykryc bez np. przez analize spalin ???

_________________
Punto 1.2 MPI 75KM ELX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247053 Wysłany: 28 Kwi 2009, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
draco ja dziś sprawdziłem sobie sam. Zdjąłem pokrywę zaworów, kupiłem szczelinomierz i sprawdziłem. Wyszło na wydechowych 0,40-0,45 a na dolotowych 0,30-0,35. Jedynie na 4 zaworze czyli dolotowym drugiego cylindra wyszło 0,15. Teraz pozostało mi pojeździć po sklepach i poszukać płytek a czuje że ciężko będzie znaleźć. Jestem jeszcze ciekaw czy w ogóle to coś pomoże... Jest możliwe żeby ten mały luz mógł takie problemy stwarzać???????

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247207 Wysłany: 29 Kwi 2009, 14:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 02 Cze 2008,
Posty: 40
nie wiem dokladnie ale mechanik powiedzial ze jak luzy sa za male to silnik MOZE pracowac nie rowno i ogolnie nie jest to zbyt zdrowe dla silnika na dluzsza mete, chyba dzis oddam auto do spradzenia/regulacji zobaczymy co wyjdzie

_________________
Punto 1.2 MPI 75KM ELX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247254 Wysłany: 29 Kwi 2009, 16:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
draco to od razu pisz jak sprawdzisz. U mnie w sumie tylko jeden ma za mały luz, ciekawe czy to może być przyczyną tej nierównej pracy...

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247295 Wysłany: 29 Kwi 2009, 17:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 02 Cze 2008,
Posty: 40
jutro po 14 odbiore kropka to bede wiedzial co i jak, a jak z tego nic nie wyniknie to mam w planie oddac sterownik do ponownego zaprogramowania

_________________
Punto 1.2 MPI 75KM ELX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247319 Wysłany: 29 Kwi 2009, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Ja mam w sumie sprawdzone, bym wymienił w piątek, ale najpierw muszę kupić płytkę, a nie wiem jak to się oblicza. Czy trzeba tą starą najpierw wyciągnąć czy można tak od razu kupić? Wiem, że nigdy nie były regulowane zawory w tym silniku, to może wystarczy tylko znać jakiej grubości płytki były montowane oryginalnie?

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO