You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 03 Maj 2024, 01:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #262809 Wysłany: 08 Cze 2009, 19:04; 
 Temat postu: Marchewa po raz kolejny ( Kontrolka wtrysków )
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Susz/Olsztyn
Rejestracja: 06 Cze 2009,
Posty: 50
:( witam jako ze w wielu tematach nie znalazlem podobnych objaw jakie mam ja wiec dlatego nowy temat..
A wiec tak, dzisiaj majac troszke czasu postanowilam poswiecic troszke czasu na mojego kropka. Wymieniłem płyn chłodniczy, powymieniałem te zaciski na węzach od chłodnicy i takie drobne zeczy postanowiłem też poprawic izolacje na przewodach ktora juz tu i uwdzie sie poodklejała itd.. Przechodzac do rzeczy tu gdzie mogłem izolowałem kable jak nie miałem do nich dostępu odpinałem jakies wtyczki? czujniki? no i po skonczonej pracy ostatni szlif szmatka i odpalenie.. przekrecam kluczyk zapalaja si ekontrolki (olej, akumulator, wtrysk) czekam az gasna (zgasły) zapalam silnik jak zawsze zapalił. ale czuje ze silnik cos sie trzęsie jak by cos było nie tak po chwili zapaliła sie kontrolka wtrysków;/ obroty skacza od 1,5k do 2k bez uzywania gazu a całe ałto sie trzęsie.
To samo powtarza sie za kazdym razem gdy odpalam silnik.
teraz pytanie czy mogłem cos popsuć? i czy mozna tak jechac do mechanika chociaż zeby zucił okiem na to . czy moze od razu jechać do serwisu Fiat-a? moje punto to SX 1242 75 KM. 1994r.
Prosze o pomoc bo potrzebuje go bardziej niz on mnie;p.

_________________
Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #262830 Wysłany: 08 Cze 2009, 20:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 02 Cze 2008,
Posty: 40
sprawdz czy nie odpioles przypadkiem silniczka krokowego

_________________
Punto 1.2 MPI 75KM ELX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262831 Wysłany: 08 Cze 2009, 20:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
pewnie któraś wtyczka od wtryskiwacza jest zasyfiona na stykach i nie ma impulsu na wtryskiwacz a co za tym idzie NIE MA wtrysku. To powoduje nierówna prace silnika. Porozpinaj wszystko jeszcze poprzeczyszczaj wtyczki i na pewno bedzie chodziło jak trzeba. Tam nic innego sie popsuć nie mogło.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262837 Wysłany: 08 Cze 2009, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Susz/Olsztyn
Rejestracja: 06 Cze 2009,
Posty: 50
Lotos napisał(a):
pewnie któraś wtyczka od wtryskiwacza jest zasyfiona na stykach i nie ma impulsu na wtryskiwacz a co za tym idzie NIE MA wtrysku.

czyli chodzi o te taki ejak by fajki? fakt sciągałem 2 z nich i moze nie łaczyć tam? o ile to miałes na myśli.. pytam bo jestem troszku zielony w takich sprawach:)

[ Dodano: 08 Cze 2009 21:28 ]
Wiec tak.
Poszedłem do punciaka wyczysciłem te "fajki" widoczne na zdjeciu po niżej od srodka całe i gniazda w ktore sie je wsadza.
Image
na tym zdjeciu zaznaczam wtyczke ktora ściągałem feralnego popołudnia i ktora tez przeczyściłem chociaż była czysta.
Image
izolowałem też złacze ktore zaznaczyłem na zdjeciu poni,zej ale ono raczej nie jest podłączone do niczego tylko tak wetknięte zeby nie wisiało?
Image
aha i korzystajac ze juz wklejam zdjecia mam pytanie odnosnie zdjecia poniżej.
w tym wężu znajduje sie takie jak by sitko czy jest to niezbędne tam bo ja dzisiaj sciągajac to widziałem ze moje jest juz w nienajlepszym stanie i jezeli tak to jak sie to nazywa bo koleś w sklepie nie wiedział jak mu pokazałem.
Image
dodam jeszcze ze po wyczyszczeniu zeczy ktore pokazałem na zdjeciach i po pierwszym uruchomieniu silnika kontrolka nie swieciła sie,n obroty falowały nawet do 3 tys. kiedy dodałem gazu kontrolka zaswieciła sie ponownie .
Przy kolejnej prubie kontorlka zapala sie odrazu i tak zostaje obroty faluja d
nawet do 4 tysiecy a jak dodaje gazu kropkiem aż trzesie.
ciekawe co ja zrobiłem ze tak sie stało .. Az mi głupio ;/ czego si enie dotkne to poniszcze;/

_________________
Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262892 Wysłany: 08 Cze 2009, 22:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Lis 2008,
Posty: 38
Ten wąż to "odma", w sieci na pewno znajdziesz schemat silnika - tam wszystko będzie opisane. Sitko w środku to łapacz płomieni, potocznie zwany diabełkiem - odma + łapacz płomieni w serwisie kosztuje ok 20-30pln.

Ze sposobu w jaki wszystko opisujesz wnioskuję że masz niewielką wiedzę o swoim silniku dlatego proponuję wycieczkę do serwisu i podłączenie do diagnoskopu. A jeśli znajdziesz już schemat silnika to zobacz co to i gdzie jest map sensor i sprawdź czy dobrze to podłączyłeś, sprawdź też inne wtyczki znajdujące się przy kolektorze wtryskowym pod kątem prawidłowego podłączenia. A jeśli nie wiesz jak to zrobić - musisz jechać do mechanika, niewiele nasze gdybania Ci pomogą.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262977 Wysłany: 09 Cze 2009, 12:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
Discrete- poodpinałeś tylko kable od cewki zapłonowej. Na pewno w odpowiedniej kolejnosci je powpinałeś ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262989 Wysłany: 09 Cze 2009, 14:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Susz/Olsztyn
Rejestracja: 06 Cze 2009,
Posty: 50
witam.. wszystko odpinalem czyścilem w kolejności tak aby uniknąc odpiecia kilu zeczy na raz:) Ale sprawa juz rozwiązana niewiem co bylo przyczyna ale znalazlem dwie usterki po wyeliminowaniu ktorych problem zniknol mam nadzieje na stałe .
Powodem były zaśniedziałe tyki w miejscu tam gdzie obudowa paska rozrzadu jest taka wtyczka na gorze .
i styki przy komputerze? tez pozostawialy do zyczenia.
kropek pali teraz na dotyk idzie jak grom:)
dzieki wszystkim za podpowiedzi.
temat moze do zamkniecia?

_________________
Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263113 Wysłany: 09 Cze 2009, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Lis 2008,
Posty: 38
Czyli złączka od czujnika indukcyjnego (położenia wału korbowego) - niełączyło - komputer miał złe informacje o prędkości obrotowej silnika.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO