You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 20 Cze 2025, 00:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #273557 Wysłany: 19 Lip 2009, 23:29; 
 Temat postu: termostat ? czyjnik?? chłodnica??
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Witam
Mam punto 1.1 95r benzynka i mam następujący problem ostatnimi czasy często po zakończeniu jazdy jak wyłączałem silnik włączał sie wiatrak od chłodnicy a dzisiaj jak jechałem to zagotowała się woda ,zapaliła sie czerwona kontrolka od chłodnicy.poczekałem aż ostygnie i doczłapałem się na parking.Wiatrak od chłodnicy sie nie włączył.i tu moje pytanie co mogło paść ???pompa?termostat ??czujnik??może coś innego.Bardzo prosze o pomoc od czego zacząć i z góry wielkie dzięki.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #273560 Wysłany: 19 Lip 2009, 23:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 03 Lip 2008,
Posty: 22
Obstawiam przepalony silnik od elektrowentylatora. Przerabiałem to już 2 razy i zawsze było tak samo.

_________________
Punto II FL 2004 r 1.2 60KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273564 Wysłany: 20 Lip 2009, 00:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
a jak moge sprawdzić czy to właśnie to???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273569 Wysłany: 20 Lip 2009, 00:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 03 Lip 2008,
Posty: 22
Zapal kropka na postoju i czekaj aż się rozgrzeje silnik, jeśli się rozgrzeje powinien załączyć się wentylator. Jeśli temperatura będzie rosnąc i wentylator nie będzie chodzić-masz już problem rozpoznany. Ja swój wentylator kupiłem razem ze stelażem (za 180 zł nowy zamiennik), montaż zajął mi 10 minut. Termostat też mam do wymiany (kupiłem Wahlera). Charakterystyczne dla uszkodzonego termostatu jest długie rozgrzewanie się silnika (strzałka nie może dobić do połowy). Oczywiście może się zdarzyć, że termostat zepsuje się na pozycji zamkniętej i wtedy przegrzewa się silnik, jednak to bardzo rzadki przypadek. Awaria pompy to wtedy kiedy działa wentylator, jest płyn a temperatura rośnie. Niestety nie wiem jakie objawy daje uszkodzony czujnik temperatury:)
Pozdrawiam

_________________
Punto II FL 2004 r 1.2 60KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273579 Wysłany: 20 Lip 2009, 08:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
Niekoniecznie musi to buc od razu wentylator najczęściej jest to wina termowyłącznika z boku chłodnicy aby sprawdzić jego działanie wyciągnij przewody z termowyłącznika i zewrzyj je przy włączonym zapłonie i zobaczysz czy wentylator będzie chodził jak zacznie pracować to wymień termowyłączik. Jak dalej coś będzie nie tak to napisz będziemy szukać dalej, aha skontroluj ilość płynu w chłodnicy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273582 Wysłany: 20 Lip 2009, 08:58; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
silverpoint: twój sposób na sprawdzenie wentylatora niczego nie sprawdza, bo to że wentylator się nie włączy na postoju nie znaczy, że to on jest zepsuty :E
Wentylator trzeba po prostu dodatkowymi kablami podłączyć bezpośrednio do akumulatora - to najlepsza metoda sprawdzenia jego działania. Oprócz tego warto sprawdzić jego bezpieczniek (z prawej strony pod maską).
W następnej kolejności sprawdzać czujniki tzn ten od wentylatora bo skoro wskazówka działa tzn że czujnik ogólny też działa.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273617 Wysłany: 20 Lip 2009, 10:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Witam
Więc tak zwarłem końcówki od czujnika wentylatora i on ruszył więc działał ale przy okazji tego zauważyłem że jak sie silnik przegrzewa to część chłodnicy jest zimna więc pozostała albo pompa albo termostat .Wykręciłem termostat i bardzo ciężko chodził ten cycek-zaworek zwrotny. Skręcilem wszystko bez termostatu i się karnołem i wszystko zaczeło chodzić idealnie silnik sie nie grzał wentylator chodził więc pojechałem do sklepu kupiłem nowy oryginalny termostat za 34zł zamontowałem i wszystko śmiga aż miło.
Dzięki za rady temat do zamknięcia
pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273618 Wysłany: 20 Lip 2009, 10:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 03 Lip 2008,
Posty: 22
STax: Masz rację ale ja opisywałem to co miało miejsce u mnie. Jak wymieniałem wentylator nie miałem pojęcia, że tak to można sprawdzić. W każdym bądź razie u mnie jakoś dało radę i w obu przypadkach był to zatarty silnik.
Pozdrawiam

_________________
Punto II FL 2004 r 1.2 60KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274044 Wysłany: 21 Lip 2009, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
slepy1301 miałem bardzo podobny przypadek w tamtym miesiącu, chyba coś nawiedziło te Kropki ;]
mi chłodnica poszła i termostat

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274208 Wysłany: 22 Lip 2009, 16:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 09 Maj 2009,
Posty: 42
Mam dośc pilne pytanie w tym temacie.... Nie mam wskaźnika temperatury bo mam wersje "S", mam wszystko kupione żeby założyć liczniki z sx, ale pojawił się problem.... Silnik nagrzewa się, wentylator nie reaguje.... Zapala sie czerwona lapmka przegrzania silnika, wychodze, poruszałem kablami i ruszyło.... Kable sprawdziłem, zaizolowałem, ładni ruszał wentylator, potem nei włączał sie wogóle, wiec zmieniłem czujnik na chłodnicy - zaczeło znowu działać... Teraz po stłuczce mam wsyztsko zamontowane, silinik sie nagrzewa, zapala sie czerwona lampka, włącza sie wentylator, chodzi dosc długo, wyłącza się, gaśnie czerwona lampka... Po kilku sekundach czerwona lampka sie zapala, wiatrak nie chodzi.... wyłączam silnik, wiatrak sie włącza..... Co to moze być?? Może to kontrolka jest zepsuta?? Prosze o pilną odpowiedź....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274242 Wysłany: 22 Lip 2009, 20:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 385
Pomógł: 2
Patrzyłeś na okablowanie czujnika w silniku (czyli sygnałowego dla kontrolki\wskaźnika temperatury)? Może coś tam się z kablami porobiło i kontrolka zwyczajnie świruje?

_________________
2000 Punto 1.9 JTD
2002 Palio 1.6 16V
2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V
1995 Kawasaki EX500
[*]1995 Punto 1.2 HSD
[*]1994 Punto 1.1 S
[*]1998 Siena 1.6 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274326 Wysłany: 23 Lip 2009, 06:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 09 Maj 2009,
Posty: 42
Sam już nie wiem na co patrzeć..... Dzisiaj rano.. pojechałem do pracy z mamą, silnik zimny po całej nocy, objechałem te 8km, wracam, parkuje pod blokiem, wiec było kilkakrotna jedynka i wsteczny.... Włącza się kontrolka..... za około minute włącza się wiatrak..... wyłączam silnik... wiatrak chodzi 2 minuty, włączam zapłon kontrolka świeci :|


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274401 Wysłany: 23 Lip 2009, 17:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
bartolini_m wyjmij całkiem termostat tz sałe wnętrze i zostaw samą obudowe tą na którą nachodzi gumowy przewód i sie przejedż bez tego tak żebyś zagrzał silnikjeśli będzie wszystko ok tz że termostat Ci szlak trafił i musisz sobie nowy kupić ja właśnie miałem tak samo.Termostat jak sie psuje blokuje przepływ płynu i silnik bardzo szybko sie nagrzewa a w momencie jak go gasisz to często sie odblokowuje i zaczyna działać wiatrak.Zrób tak jak mówie nic na tym nie tracisz a bez termostatu możesz śmiało jeżdzić .Daj znać czy pomogło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276053 Wysłany: 31 Lip 2009, 00:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Susz/Olsztyn
Rejestracja: 06 Cze 2009,
Posty: 50
Ja też mam pytanie w tym temacie.. Ostatnio padła mi uszczelka pod głowicą, po wymianie uszczelki, płynu chłodniczego, oleju,filtru oleju niby wszytsko jest ok ale silnik wolno się nagrzewa. czy jest mozliwośc ze czujnik po przegrzaniu wskazuje błedna temperarure silnika? albo czy termostat padł w pozycji otwartej? czy termostat w pozycji zamknietej nie powinien przepuszczac powietrza (dmucham w niego ustami to jest mały przedmuch) czy mozna z tym jeździc czy wymieniłć termostat?
z gory dzieki za odpowiedź.

_________________
Fiat punto 94. (Kropas pospolitas)
http://fiatpunto.com.pl/topic16276.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #276132 Wysłany: 31 Lip 2009, 12:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Discrete z regóły jest tak że jak przegrzewa się silnik na tyle że idzie uszczelka pod głowicą to termostat też jest do wymiany.Jek wymontujesz termostat i nim poruszasz to jeśli jest dobry to po pierwsze powinien grzechotać po drugie jak w niego dmuchasz to w jedną strone powinien przepuszczać a jak zasysasz to powinien blokować.Jeśli jest uszkodzony to i tak dużo to nie będzie kosztować, ja cały termostat pare dni temu kupiłem za 34zł orginalny nowy a wymiana to góra 15minut
pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO