You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 14:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #140504 Wysłany: 01 Lip 2008, 12:01; 
 Temat postu: wklad weglowy co to jest?
Mam nietypowe moze glupie pytanie:co to jest i po co jest wklad weglowy.Chodzi mi o puszke w okolicach a raczej pod komputerem.PuntoS 55 95r.


Góra
  
 

 
 Post #140508 Wysłany: 01 Lip 2008, 12:19; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
to jest filtr weglowy oparow paliwa...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #140634 Wysłany: 01 Lip 2008, 18:57; 
 Temat postu:
a do czego to sluzy?


Góra
  
 
 
 Post #140639 Wysłany: 01 Lip 2008, 19:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Sie 2007,
Posty: 467
..korek wlewu paliwa do zbiornika jest calkowicie hermetyczny, a odpowietrzanie odbywa sie przez przewod, który łaczy rure wlewu ze zbiornikiem z weglem aktywnym.Zbiornik z weglem aktywnym pozwala na wyrownanie cisnienia miedzy zbiornikem paliwa a atmosfera, zatrzymujac jednoczesnie weglowodory.Przewod miedzy obudowa przepustnicy a zbionikiem z weglem akt. umozliwia zassanie par weglowodorow podczas pracy silnika.Elektrozawor sterowany przez ECU pozwala na to zassanie tylko w niektórych warunkach pracy silnika (temp. obciazenie. itd.)....

_________________
Dla forumowiczów służę Euroscanem

Mój pierwszy Kropek
http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #140644 Wysłany: 01 Lip 2008, 19:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
a czy ten filtr weglowy nalezy wymieniac tak jak inne filtry czy nie jest to konieczne???

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #140654 Wysłany: 01 Lip 2008, 20:45; 
 Temat postu:
Latem jak odkrecalem korek wlewu to bylo cisnienie wiec zrobilem sobie mala dziurke we wlewie.wiec nie wiem czy teraz ten wklad cos robi :roll:


Góra
  
 
 
 Post #140670 Wysłany: 01 Lip 2008, 21:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 19 Lip 2007,
Posty: 11
Cytuj:
.Elektrozawor sterowany przez ECU pozwala na to zassanie tylko w niektórych warunkach pracy silnika (temp. obciazenie. itd.)....


A może ktoś zna dokładnie te warunki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #140679 Wysłany: 01 Lip 2008, 21:52; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Cytuj:
Latem jak odkrecalem korek wlewu to bylo cisnienie wiec zrobilem sobie mala dziurke we wlewie.wiec nie wiem czy teraz ten wklad cos robi Rolling Eyes

co :shock: ... jakby to bylo cos dziwnego to Fiat by zrobil cos azeby to zlikwidowac... nie rozumiem takiego podejscia... przeciez to psucie jest ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #140850 Wysłany: 09 Lip 2008, 22:18; 
 Temat postu:
no tego ze tak ma byc to nie wiedzialem ale nic straconego dziurka jest tyci wiec ja zlikwiduje :roll:

[ Dodano: 09 Lip 2008 22:18 ]
a czy ten wklad sie czysci czy cos?


Góra
  
 
 
 Post #262834 Wysłany: 08 Cze 2009, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Mar 2009,
Posty: 17
Mam pytanko - komputer wyrzuca mi blad zaworu (czujnika?) zbiornika z weglem aktywnym. Po wykasowaniu blad po chwili wraca. Czym grozi jezdzenie z taka usterka i ew. co z tym zrobic?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262894 Wysłany: 08 Cze 2009, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Lis 2008,
Posty: 38
heh, wymienić zawór?;-] a najlepiej chyba zapytać w serwisie w którym podłączałeś silnik do komputera... Jeśli zawór się nie otwiera to nadciśnienie wytworzone przez opary paliwa w zbiorniku nie zostanie zlikwidowane. Co w związku z tym? Odpowiedzią na pytanie jest przyczyna montowania wkładu weglowego - żeby nie zanieczyszczać atmosfery oparami paliwa tylko spalać je w silniku, jeśli jest jakaś inna przyczyna to jej nie znam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262901 Wysłany: 08 Cze 2009, 22:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Zbiornik paliwa jest szczelny i MA BYĆ w nim cały czas nadciśnienie oparów paliwa.
Szczelny po to, żeby:
- opary paliwa nie uciekały przez korek,
- wilgotne powietrze nie dostawało się jak ubywa paliwa i wilgoć z tego powietrza nie kondensowała na ściankach i nie spływała potem na dno baku.
Ciśnienie oparów utrzymywane jest el-zaworkiem, tym na puszce z węglem aktywnym.
Wniosek z tego taki, że przy odkręceniu korka lekkie "psyknięcie" jest jak najbardziej naturalne.

:>

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273040 Wysłany: 17 Lip 2009, 16:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: łódzkie
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 55
marcinwrc2 napisał(a):
Zbiornik z weglem aktywnym pozwala na wyrownanie cisnienia miedzy zbiornikem paliwa a atmosfera

to nie jest prawda.

Filtr ten po prostu wchłania opary paliwa, a chodzi tu o spełnianie norm EURO no i o bezpieczenstwo (gdy auto stoi w garażu a paliwo się ulatnia, to w skrajnych przypadkach pewnie nie jest to wzkazane). Oczywiście wszystko jest ujęte w normach.
ECU we wspóczesnych samochodach oczyszcza filtr sterując elektrozaworami, a opary sa doprowadzane do układu dolotowego i spalane.

_________________
Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273049 Wysłany: 17 Lip 2009, 17:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 22 Sie 2007,
Posty: 467
set95 to co ja kolego napisałem to jest cytat z książki WKiŁ. Więc o co chodzi?? Kto wprowadza w błąd autor czy ty??

_________________
Dla forumowiczów służę Euroscanem

Mój pierwszy Kropek
http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273257 Wysłany: 18 Lip 2009, 17:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: łódzkie
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 55
Filtr sam w sobie nie służy do wyrównywania ciśnienia, a jest tylko częścią całości układu.
A w książkach różne rzeczy piszą i nie wszytko co tam jest napisane musi być "świętą prawdą". Zresztą pewnie różne koncerny mają swoje patenty.

_________________
Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO