|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 20:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Wellwhaat |
#809186 Wysłany:
28 Lip 2016, 23:02; Temat postu: Nierówne obroty |
|
|
Forumowicz |
Imię: Maciek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 28 Lip 2016, Posty: 1
|
Witam, dostałem Punto 1 sx 1.1 55km benzyna 1998. Jeżdżę nim od kilku dni, auto chodziło normalnie aż do wczoraj gdy zaczęły dziwnie chodzić obroty, raz chodzi normalnie na luzie 800-900 obrotów a raz skacze 900-1500 albo dodaje sobie sam gazu na luzie i leci nawet do 5000, potem wyłączam silnik. Podczas jazdy i zmiany biegów to samo, potrafi na 2,3,4 sam lekko przyspieszać lub utrzymuje prędkość i obroty mimo tego ze nie dodaje gazu. W linku filmik (po otwarciu linku trzeba poczekać 15s i kliknąć download) w którym auto stoi na luzie i nie jest dodawany ani gaz ani nic. Co to może być? https://megawrzuta.pl/download/a98b0fc4 ... d5be7.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
Qbek |
#809516 Wysłany:
03 Sie 2016, 23:04; Temat postu: Re: Nierówne obroty |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Gru 2013, Posty: 1014 Pomógł: 8
|
Miałem ten sam objaw. Wymieniłem silniczek krokowy ale nie pomogło, potem czujnik położenia przepustnicy. Objawy występowały z mniejszą intensywnością. Ale pewnego razu na ciepłym silniku odpiąłem mu krokowy (akurat w tedy trzymał 900 obr/min) i chwilę pojeździłem. Następnego dnia podpiąłem krokowca przed odpaleniem i wszelkie objawy ustąpiły (nie wiem czemu ). Na Twoim miejscu wymieniłbym silniczek krokowy (koszt ok. 100 zł).
_________________ MÓJ KROPEK
|
|
Góra |
|
|
Lucas1001 |
#814840 Wysłany:
12 Lis 2016, 16:36; Temat postu: Re: Nierówne obroty |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 28 Wrz 2016, Posty: 5 Pomógł: 1
|
Przepraszam, że odkopuję, ale może komuś pomogę. Mi też falowały obroty jeszcze do wczoraj. Zdjąłem wtedy wtrysk z przepustnicą w celu przeczyszczenia jej z krokowcem. O dziwo wszystko było czyste jak by ktoś to wczoraj mył pomimo tego że ja sam mam ten wóz 2 lata. Ale przyjrzałem się podstawce wtrysku będącej między kolektorem ssącym a przepustnicą. Na jej powierzchni zauważyłem czarny bród. Dopiero tata uświadomił mnie, że to zgniła uszczelka. Fabrycznie z jednej jak i drugiej strony podstawki jest tekturowa uszczelka która po latach się wykrusza przez co silnik łapie lewe powietrze. Po nałożeniu silikonu na obie strony podstawki obroty są idealne. Nie kupowałem uszczelki bo sądzę, że papierowa zgnije szybciej niż silikon. Zakładając silikon należy kłaść go tam, gdzie podstawka styka się między kolektorem a wtryskiem. Mi to pomogło, a piszę o tym bo we wszystkich wątkach o falujących obrotach piszą w kółko o czyszczeniu krokowca, przepustnicy, wymianie kabli i świec, a mało komu to pomaga.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|