You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Cze 2024, 03:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #235055 Wysłany: 01 Kwi 2009, 07:08; 
 Temat postu: LPG a chłodzenie
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
Oświećcie mnie co ma LPG do układu chłodzenia? Bo spotkałem się z takimi pytaniami tu na forum przy odpowietrzaniu układu chłodzenia. Jest jakies dziwne zachowywanie sie temperatury przy LPG???


Góra
 Profil  
 

 
 Post #235063 Wysłany: 01 Kwi 2009, 08:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
może ja o tej wodzie juz nie bede sie wypowiadal bo mnie zlinczuja:D

co ma lpg do ukladu chlodzenia? a no ma.. reduktor tez jest chlodzony a raczej grzany :) w kazdym razie jest w piety RÓWNOLEGLE w układ chłodzenia przez co obieg jest większy/dłuższy (gaz przy rozprezaniu ma niska temperature) tak wiec odbiera ciepło od ukladu o temperaturze wyzszej (bodajrze druga zasada termodynamiki)

dodatkowym "atutem" owej instalacji jest tez znajomosc praw fizyki jej monterów tudziez poprostu ich lenistwa mam tu na mysli to ze montuja reduktor w najbardziej dogodnym miejscu dla siebie nie patrzec ze jest on powyzej zbiorniczka wuyrownawczego chłodzicy a ze powietrze jest lzejsze od wody czesto zbiera sie w owym parowniku

to oczywiscie ino moje zdanie

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #235191 Wysłany: 01 Kwi 2009, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
aha- czyli odpowietrzając układ trzeba na to zwrócić uwage. A jaki jest wpływ parownika na cały układ chłodzenia bardziej sie grzeje układ, mniej?
walniętą mam nagrzewnice i myslę że własnie się zapowietrzył przez to. Nie za bardzo chcę ja wymieniać bo moze auto sprzedam końcem roku. więc jesli odpowietrzę układ i nie używam nagrzewnicy to powinno byc ok. Może szukam dziury w całym ale wydaje mi sie ze podczas tych dni ciepłych bardziej mi sie grzeje niż rok temu- wentyl. sie włącza schładza i jest ok ale chyba za często - to może byc skutek zapowietrzenia????


Góra
 Profil  
 
 
 Post #235393 Wysłany: 01 Kwi 2009, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Podejrzewam ze LPG parujac ze stanu cieklego do lotnego odbiera bardzo duzo energii (ciepelko wlasnie zabiera). Kiedys mialem okazje przerobic juz cos ciekawego w chlodny wilgotny poranek. Odpalilem auto na benzynie, a pozniej bardzo szybko przelaczylem na gaz. Chwile pozniej stalem na poboczu zastanawiajac sie dlaczego auto nie chce jechc. Otwieram maske i co widze? Parownik pokryty gruuba warstwa szronu. Na szczescie wystarczylo odczekac dluzsza chwile az szron zniknal i wszystko wrocilo do normy, a ja bylem bogatszy o kolejne doswiadczenie. A wystarczyloby pozwolic zeby silnik sie troche nagrzal (dokladniej chlodziwo nabralo temperatury) co skompensowaloby pobor energii przy odparowywaniu gazu.

Ponadto podgrzewanie parownika przez ciecz chlodzaca ma jeszcze druga role. LPG to mieszanka propanu i butanu. Jeden z nich nie chce odparowywac w niskiej temperaturze (stad inny sklad mieszanek zimowych i inny letnich). Zeby choc troche skompensowac ta wade, i zeby nie bylo koniecznosci stosowania samego butanu (chyba butan paruje lepiej) ktory jest zreszta sporo drozszy wlasnie dlatego o ile pamietam podgrzewa sie parownik ciecza chlodzaca.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #337758 Wysłany: 22 Lut 2010, 18:36; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 22 Lut 2010,
Posty: 3
Może termostat :>

_________________
Fiat Punto Selecta 95' 38 tys przebiegu ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337809 Wysłany: 22 Lut 2010, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: łódzkie
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 55
ka-8 napisał(a):
Chwile pozniej stalem na poboczu zastanawiajac sie dlaczego auto nie chce jechc. Otwieram maske i co widze? Parownik pokryty gruuba warstwa szronu.


to tylko dlatego, że miałeś za mało płynu w układzie chłodzenia.

_________________
Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337810 Wysłany: 22 Lut 2010, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
staszekk napisał(a):
Może termostat :>

archeolog :>

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO