|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 03:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Duh |
#235055 Wysłany:
01 Kwi 2009, 07:08; Temat postu: LPG a chłodzenie |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Oświećcie mnie co ma LPG do układu chłodzenia? Bo spotkałem się z takimi pytaniami tu na forum przy odpowietrzaniu układu chłodzenia. Jest jakies dziwne zachowywanie sie temperatury przy LPG???
|
|
Góra |
|
|
|
|
slivka |
#235063 Wysłany:
01 Kwi 2009, 08:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
może ja o tej wodzie juz nie bede sie wypowiadal bo mnie zlinczuja:D
co ma lpg do ukladu chlodzenia? a no ma.. reduktor tez jest chlodzony a raczej grzany w kazdym razie jest w piety RÓWNOLEGLE w układ chłodzenia przez co obieg jest większy/dłuższy (gaz przy rozprezaniu ma niska temperature) tak wiec odbiera ciepło od ukladu o temperaturze wyzszej (bodajrze druga zasada termodynamiki)
dodatkowym "atutem" owej instalacji jest tez znajomosc praw fizyki jej monterów tudziez poprostu ich lenistwa mam tu na mysli to ze montuja reduktor w najbardziej dogodnym miejscu dla siebie nie patrzec ze jest on powyzej zbiorniczka wuyrownawczego chłodzicy a ze powietrze jest lzejsze od wody czesto zbiera sie w owym parowniku
to oczywiscie ino moje zdanie
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
|
Duh |
#235191 Wysłany:
01 Kwi 2009, 16:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
aha- czyli odpowietrzając układ trzeba na to zwrócić uwage. A jaki jest wpływ parownika na cały układ chłodzenia bardziej sie grzeje układ, mniej?
walniętą mam nagrzewnice i myslę że własnie się zapowietrzył przez to. Nie za bardzo chcę ja wymieniać bo moze auto sprzedam końcem roku. więc jesli odpowietrzę układ i nie używam nagrzewnicy to powinno byc ok. Może szukam dziury w całym ale wydaje mi sie ze podczas tych dni ciepłych bardziej mi sie grzeje niż rok temu- wentyl. sie włącza schładza i jest ok ale chyba za często - to może byc skutek zapowietrzenia????
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#235393 Wysłany:
01 Kwi 2009, 22:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
Podejrzewam ze LPG parujac ze stanu cieklego do lotnego odbiera bardzo duzo energii (ciepelko wlasnie zabiera). Kiedys mialem okazje przerobic juz cos ciekawego w chlodny wilgotny poranek. Odpalilem auto na benzynie, a pozniej bardzo szybko przelaczylem na gaz. Chwile pozniej stalem na poboczu zastanawiajac sie dlaczego auto nie chce jechc. Otwieram maske i co widze? Parownik pokryty gruuba warstwa szronu. Na szczescie wystarczylo odczekac dluzsza chwile az szron zniknal i wszystko wrocilo do normy, a ja bylem bogatszy o kolejne doswiadczenie. A wystarczyloby pozwolic zeby silnik sie troche nagrzal (dokladniej chlodziwo nabralo temperatury) co skompensowaloby pobor energii przy odparowywaniu gazu.
Ponadto podgrzewanie parownika przez ciecz chlodzaca ma jeszcze druga role. LPG to mieszanka propanu i butanu. Jeden z nich nie chce odparowywac w niskiej temperaturze (stad inny sklad mieszanek zimowych i inny letnich). Zeby choc troche skompensowac ta wade, i zeby nie bylo koniecznosci stosowania samego butanu (chyba butan paruje lepiej) ktory jest zreszta sporo drozszy wlasnie dlatego o ile pamietam podgrzewa sie parownik ciecza chlodzaca.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
staszekk |
#337758 Wysłany:
22 Lut 2010, 18:36; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 22 Lut 2010, Posty: 3
|
Może termostat
_________________ Fiat Punto Selecta 95' 38 tys przebiegu
|
|
Góra |
|
|
set95 |
#337809 Wysłany:
22 Lut 2010, 20:49; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 55
|
ka-8 napisał(a): Chwile pozniej stalem na poboczu zastanawiajac sie dlaczego auto nie chce jechc. Otwieram maske i co widze? Parownik pokryty gruuba warstwa szronu.
to tylko dlatego, że miałeś za mało płynu w układzie chłodzenia.
_________________ Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#337810 Wysłany:
22 Lut 2010, 20:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
staszekk napisał(a): Może termostat
archeolog
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|