|
Obecny czas: 24 Kwi 2024, 13:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jaco34 |
#333821 Wysłany:
08 Lut 2010, 19:47; Temat postu: Sonda lambda Punto I 1,2 SPI |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 21 Cze 2008, Posty: 35
|
W związku z tym, że moje Punto zaczęło dużo palić (8,5-9 L), poszukuję przyczynę tego stanu rzeczy.
Jako pierwszy pomiar zrobiłem na sondzie lambda (przewód szary i czarny: napięcie 0,43V). Napięcie to utrzymuje się niezależnie od obrotów.
Proszę o pomoc, czy wartość tego napięcia jest dobra.
|
|
Góra |
|
|
|
|
greg505 |
#333823 Wysłany:
08 Lut 2010, 19:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
jezeli sie nie zmienialo od 0,1 -0,9 to jest uszkodzona
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
jaco34 |
#333828 Wysłany:
13 Lut 2010, 18:07; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 21 Cze 2008, Posty: 35
|
No właśnie napięcie się nie zmienia.
Dodam jeszcze, że silnik przed pomiarem przejechał około 10km i był ciepły.
[ Dodano: 13 Lut 2010 18:07 ] Sonda lambda wymieniona.
Napięcie zmienia się od około 0,15V do 0,96V.
Mam jeszcze jeden problem, tzn. są za wysokie obroty na biegu jałowym: około 1200 obr/min. Obroty te się nie zmieniają, tzn. nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Co może być przyczyną tego stanu? Silnik krokowy został już przeczyszczony.
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#335310 Wysłany:
13 Lut 2010, 18:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
pojawilo sie to tuz po wymianie sondy?
jezeli tak to zrob autoadaptacje
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
jaco34 |
#335315 Wysłany:
13 Lut 2010, 18:26; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 21 Cze 2008, Posty: 35
|
Te obroty były też przed wymianą sondy.
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#335317 Wysłany:
13 Lut 2010, 18:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
za wolne obroty odpowiada krokowiec wiec moze sie zacial
autoadaptacje mozesz zrobic, na pewno nie zaszkodzi
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
tvnorek |
#338241 Wysłany:
23 Lut 2010, 21:07; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 14 Wrz 2009, Posty: 30
|
witam mam pytanie odnośnie pomiaru napięcia na sondzie czy to napięcie ma być skaczące bo u mnie skacze w przedziale między 0.12V a 0.63V (0.12 , 0.41 , 0.27 , 0.62 , 0.15 , 0.54) czy tak ma być czy ma się zmieniać stopniowo rosnąco lub malejąco
dodam że zaczął mi więcej palić po wymianie wtrysku.
_________________ Fiat Punto 1.2 sx 75 KM 1995r.
http://fiatpunto.com.pl/topic18533.html
|
|
Góra |
|
|
juma |
#338512 Wysłany:
24 Lut 2010, 19:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Podepnę się do tematu .
Czy napięcie na sondzie powinno się zmieniać cały czas, także wtedy gdy silnik chodzi na biegu jałowym, czy tylko przy dodawaniu lub puszczaniu gazu???
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|