|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
macko88 |
#339309 Wysłany:
26 Lut 2010, 21:07; Temat postu: punto I 1.7 TD nie równo chodzi po odpaleniu |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.7 70KM TD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: okolice wrocławia Rejestracja: 26 Lut 2010, Posty: 35
|
A wiec pewnego ranka wsiadłem do swojego punciaka przekręciłem kluczyk (dodam że było około -25 C na dworze ) a tu po sekundzie kręcenia coś zacharczało, a więc przestałem bo pomyślałem ze silnik zamarzł i się nie myliłem bo na drugi dzień odpaliłem jak postał w garażu. Ale niestety nie poszło to bez echa silnik po odpaleniu nie równo chodzi od tamtej pory przez kilka sekund, ale zapala zawsze. Dzieje się tak jak postoi przez noc czy nawet około 4h dodam ze jak przejadę jakieś 4 km i zostawię na 1h i odpalę to chodzi normalnie.
Czy macie pomysł co to może być?
I jeszcze powiedźcie mi czy wejdą do punto I 60 SX TD alu felgi 15' i opony 195/55
Acha dodam że wyjąłem akumulator na tą noc po której auto nie odpaliło.
Ostatnio edytowany przez macko88, 27 Lut 2010, 00:02, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
puntolot |
#339329 Wysłany:
26 Lut 2010, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 217
|
ja mam 195/50 R 15 i pasują bez problemu, ale jak mam na maksa koła skręcone to gdzieś obciera mi po nadkolu i 195/55 pewnie by juz odpadły ale pewności nie mam bo to ocieranie to może być idywidualny przypadek tylko i wyłącznie u mnie  ...bo może amorek (ale mam b.dobre)
najlepiej dogadaj się ze sprzedającym i załóż
dodam że na moich już licznik zaniża prędkość o ok 5% w porównaniu do 165/65 R13 standardowych 
_________________ topic20970.html
Możecie się śmiać z naszych PUNCIKÓW i innych FIACIKÓW, ale wiedzcie, że jakbyście usiedli do jazdy za nasze "kółeczka" to wtedy KROPASKI nasze by się z was nieźle śmiały
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#339331 Wysłany:
26 Lut 2010, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
puntolot |
#339353 Wysłany:
26 Lut 2010, 23:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 217
|
a co do kół to możesz jeszcze zajrzeć:
topic896.html
_________________ topic20970.html
Możecie się śmiać z naszych PUNCIKÓW i innych FIACIKÓW, ale wiedzcie, że jakbyście usiedli do jazdy za nasze "kółeczka" to wtedy KROPASKI nasze by się z was nieźle śmiały
|
|
Góra |
|
 |
macko88 |
#339406 Wysłany:
27 Lut 2010, 00:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.7 70KM TD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: okolice wrocławia Rejestracja: 26 Lut 2010, Posty: 35
|
ok nickoo a więc chyba pozostanę przy tych 15" 195/50 max jesli wejda
mam tu fotke na której kropek ma podobno kółka 16" 195/50
ale nie wiem czy ten koleś sie nie machną, albo nie wie co ma w aucie ale samochód wygląda fenomenalnie mimo tych śmiesznych malunków fotka jest z allegro
puntolot
też mi sie wydawało że to mogą być te świece, a czy mozna sprawdzić czy świeca się grzej dotykając bezpośrednio ją do akumulatora?
Widziałem że jest tu mowa o jakimś silniku krokowym nie wiem co to jest podobne objawy czy on jest w TD i czy to nie on sie aby posypał 
|
|
Góra |
|
 |
puntolot |
#339638 Wysłany:
27 Lut 2010, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 217
|
odwrotnie!
o świecach pisał nickoo
a o kołach puntolot hehe
jeżeli mogę ci szczerze doradzić to wybij sobie z głowy 16 - bo nawet gdyby okazało się że Ci wejdą to nie wiem jak byś odczuwał komfort jazdy - jak na wozie na żelaznych kołach...
_________________ topic20970.html
Możecie się śmiać z naszych PUNCIKÓW i innych FIACIKÓW, ale wiedzcie, że jakbyście usiedli do jazdy za nasze "kółeczka" to wtedy KROPASKI nasze by się z was nieźle śmiały
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#339687 Wysłany:
27 Lut 2010, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
macko88 |
#339787 Wysłany:
28 Lut 2010, 11:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.7 70KM TD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: okolice wrocławia Rejestracja: 26 Lut 2010, Posty: 35
|
nie nie 16" odpada, 15" max
14" nawet wchodzi w grę jak znajdę fajne
dzięki za instrukcje jak sprawdzić te świece przynajmniej sobie nie zrobię krzywdy i kropkowi
a co do nicków to pozostało mi tylko ----> 
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#339798 Wysłany:
28 Lut 2010, 11:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Witam.  O metodzie sprawdzenia świec żarowych pisałem już kiedyś na forum. Aby mieć pewność ich prawidłowego działania należy zastosować miernik uniwersalny z funkcją omomierza i po odłączeniu zasilania świec sprawdzić ich rezystancję. Powinna ona wynosić ok. 0,6 Ohma. Czasem wysiada też układ zasilania na świecach, dobrze jest więc sprawdzić również miernikiem uniwersalnym, czy świeca dostaję prąd z układu sterowania. Nie polecam wyciągania i trzymania świec żarowych w rękach.  ( nagrzewa się do bardzo wysokiej temp. w bardzo krótkim czasie) Pozdro. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
macko88 |
#339900 Wysłany:
28 Lut 2010, 18:04; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.7 70KM TD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: okolice wrocławia Rejestracja: 26 Lut 2010, Posty: 35
|
brawo panowie!!  widzę że wiecie o czym piszecie, świeca kaput sprawdziłem miernikiem 0 reakcji sprawdziłem metodą iskrzenia tez 0 reakcji i metodą bezpośrednio do aku to samo
aż mi sie wierzyć nie chce że jeździłem na 3 garach, dzięki wam macie ode mnie "pomógł"
_________________ http://fiatpunto.com.pl/post352020.html#352020
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#340020 Wysłany:
28 Lut 2010, 22:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#340069 Wysłany:
28 Lut 2010, 23:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
macko88 napisał(a): aż mi sie wierzyć nie chce że jeździłem na 3 garach, dzięki wam macie ode mnie "pomógł"
Sorry ale o co chodzi? Na jakich 3 garach? Jesli dobrze rozumiem to masz diesla? Wiec co ma do palenia na 3 gary swieca?
No i krokowiec w dieslu? O co kaman w tych postach 
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#340074 Wysłany:
28 Lut 2010, 23:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Dzięki.  Życzę bezawaryjnej eksploatacji pojazdu i pozdrawiam. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
dario76 |
#340076 Wysłany:
28 Lut 2010, 23:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
No właśnie świeca żarowa to nie świeca zapłonowa, więc co najwyżej odpalał na 3 garach a nie jeżdził na 3 garach. To dość istotna różnica.
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
 |
macko88 |
#340098 Wysłany:
01 Mar 2010, 00:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.7 70KM TD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: okolice wrocławia Rejestracja: 26 Lut 2010, Posty: 35
|
makkak napisał(a): Sorry ale o co chodzi? Na jakich 3 garach? Jesli dobrze rozumiem to masz diesla? Wiec co ma do palenia na 3 gary swieca?
Teraz to ja nie rozumiem skoro jedna ze świec padła to chyba normalne że odpalał na 3 cylindrach makkak napisał(a): No i krokowiec w dieslu? O co kaman w tych postach Wink nie czytałeś uważnie pytałem czy jest takie coś w Dieslu Cytuj: No właśnie świeca żarowa to nie świeca zapłonowa, więc co najwyżej odpalał na 3 garach a nie jeżdził na 3 garach. To dość istotna różnica.
skoro "świeca żarowa to nie świeca zapłonowa" w dieslu to jak on zapalał w takim razie?
i zdaje sie że palił na 3 cylindrach i jezdził na 3 skoro świeca była spalona 
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#340128 Wysłany:
01 Mar 2010, 08:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
macko88O tym krokowcu to do nickoo bylo
Swieca w silniku diesla uzywana jest tylko i wylacznie w czasie odpalania (wiec moze ciezej odpalac jak jedna padnie, u mnie palil normalnie tylko kontrolka blyskala) pozniej sama kompresja wystarcza zeby zapalic mieszanke paliwowo - powietrzna wiec po odpaleniu dziala na wszystkie "gary" i swiece nie sa juz uzywane. Dlatego tez nazywa sie te sliniki silnikami o zaplonie samoczynnym 
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|