|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 16:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dan1983 |
#396650 Wysłany:
17 Wrz 2010, 11:33; Temat postu: Wymiana silnika bez osprzętu |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Wrz 2010, Posty: 6
|
Posiadam Punto 1.1 55SX. Po wymianie silnika auto nie jeździ jak powinno a mianowicie:
- nie ma mocy oraz przyśpieszenia
- ciężko się odpala (szczególnie trudno na zimnym silniku)
- silnik pracuje na biegu jałowym nierównomiernie
- przy prędkości obrotowej 3000 i prędkości 90km/h (piąty bieg) gdy wrzucę luz silnik nie spada z obrotów tylko się utrzymuje na 3000obr/min.
na postoju po jeździe silnik utrzymuje się na około 2000 obrotów.
- na diagnostyce spalania okazało się że mam (wartości około HC-2200, O2-8%, CO albo CO2-8%) reszty nie pamiętam.
Zostało sprawdzone:
- monowtrysk OK
- silnik krokowy- OK
- kable świec OK
- świece- OK
- cewki zapłonowe -OK
- kompresja na wszystkich cylindrach -OK
- Ustawienie rozrządu-OK
- Prawdopodobnie sprawdzona elektryka ale nie wiem w jakim zakresie (przypuszczalnie wszystkie kable)
Jedyne co to koło pasowe (wieloklinowe przy czujniku położenia wału) mam przestawione na śrubach(3 sztuki rozmieszczone symetrycznie względem środka koła) o kąt 120- stopni . Ponieważ w prawidłowym położeniu (wg. znacznika) auto nie chce już wcale odpalać.
Czy jest możliwe że mechanik zamontował mi niewłaściwe koło pasowe? (wygląda na to że zapłon idzie za późno albo za prędko). Został zmierzony opór na czujniku położenia wału - według parametrów podanych w książce mieści się w granicach 620-750om).
Lub jaka może być jeszcze przyczyna?
Ponadto podczas jazdy delikatnie mrużą mi światła w czasie pracy silnika tak jakby w czasie zapłonu był niewielki spadek napięcia (na wyłączony silniku światła świecą normalnie).
|
|
Góra |
|
 |
|
|
2rotor |
#396665 Wysłany:
17 Wrz 2010, 12:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Sprawdź czy nie masz nieszczelności w dolocie oraz czy koło rozrządu na wale korbowym nie straciło klina, może mechanicy odkręcali je i urwali klin bo dość łatwo to zrobić.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
dan1983 |
#396668 Wysłany:
17 Wrz 2010, 12:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Wrz 2010, Posty: 6
|
Klin został sprawdzony jest-OK.
Nieszczelności nie sprawdzałem ale na gazie i paliwie zachowuje się podobnie. Ponadto spalanie poszło do góry (na gazie wcześniej w granicacj od 8_9 l/100km teraz 11-12 l/100km)
[ Dodano: 17 Wrz 2010 12:22 ] Rozumiem że jeżeli klin na kole od rozrządu jest urwany - przestawi się koło na rozrządzie a jednocześnie koło pasowe.
Ale jaki wpływ ma nieszczelność na dolocie na złą pracę silnika przy prawidłowym ustawieniu koła pasowego? Jak sprawdzić nieszczelności najprostszym sposobem?
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#396680 Wysłany:
17 Wrz 2010, 13:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
dan1983 napisał(a): Klin został sprawdzony jest-OK. Nieszczelności nie sprawdzałem ale na gazie i paliwie zachowuje się podobnie. Ponadto spalanie poszło do góry (na gazie wcześniej w granicacj od 8_9 l/100km teraz 11-12 l/100km)
[ Dodano: 17 Wrz 2010 12:22 ] Rozumiem że jeżeli klin na kole od rozrządu jest urwany - przestawi się koło na rozrządzie a jednocześnie koło pasowe. Ale jaki wpływ ma nieszczelność na dolocie na złą pracę silnika przy prawidłowym ustawieniu koła pasowego? Jak sprawdzić nieszczelności najprostszym sposobem?
Skoro motor trzyma wysokie obroty sam z siebie i dużo pali to podejrzenie pada na nieszczelność układu dolotowego za przepustnicą tzn może łapać gdzieś lewe powietrze. Posprawdzaj wszystkie wężyki, uszczelkę kolektora dolotowego, uszczelki monowtrysku (tam często łapie lewe rzadko kto to wymienia przy montażu i demontaż). Skoro przed wymianą silnika było ok to znaczy że ktoś nie przyłożył się do roboty i teraz musi poprawić. Ściągałeś to dolne koło rozrządu że mówisz że jest ok? Jak nie ściągniesz to nie będziesz widział czy względem wału korbowego nie jest przekręcone o ileś stopni. Skoro dobrze ustawione koło pasowe powoduje złą pracę to tam szukałbym przyczyny.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
dan1983 |
#396683 Wysłany:
17 Wrz 2010, 13:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Wrz 2010, Posty: 6
|
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz. Posprawdzam nieszczelności i ewentualnie powymieniam.
Z tym kołem to się troszkę nie zrozumieliśmy.
Sprawdzałem to koło z klinem i jest OK. tylko zapomniałem na początku o tym napisać.
Dla jasności bo nie wiem czy dobrze się rozumiemy. Do koła z klinem- te na którym jest opasany pasek rozrządu (jest ono prawidłowo ustawione bo nawet sprawdzałem czy według znacznika na obudowie jest GMP tłoków za pomocą wykręconej pierwszej świecy i śrubokręta włożonego do cylindra) Zamontowane jest koło pasowe (napędzające alternator) na trzech śrubach (rozstawionych symetrycznie). Poło pasowe posiada otwór który powinien się nałożyć na wypustkę w kole od rozrządu. Jeżeli mam to ustawione w prawidłowym położeniu (pokrywa się jedno z drugim) to silnik nie chce odpalić. Dopiero jak przestawię koło pasowe w niewłaściwe położenie (obrócę o kąt około 120 stopni od prawidłowego położenia) wtedy odpala ale silnik pracuje tak jak to opisałem wyżej.
[ Dodano: 17 Wrz 2010 13:39 ] Czy możliwe jest że mechanik założył mi koło pasowe nie z tego silnika i dlatego są te wszystkie problemy czy raczej szukać przyczyny w nieszczelnościach?
[ Dodano: 17 Wrz 2010 13:40 ] Od czego najlepiej zacząć?
[ Dodano: 17 Wrz 2010 13:43 ] Jest możliwe sprawdzenie czy to wina koła? Czy istnieje możliwość ustawienia zapłonu w tym typie silnika?
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|