|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 16:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
_edi |
#411130 Wysłany:
09 Lis 2010, 18:30; Temat postu: Przedmuchy na łączeniu kolektora, a przerywanie. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bojszowy Nowe/Tychy Rejestracja: 20 Paź 2010, Posty: 532
|
Dzisiaj przy okazji odpowietrzania układu chłodzenia okazało się, że z łączenia kolektora wydechowego z tą dwururką do której idzie sonda, wieje mi halny  czy może mieć to wpływ na przerywanie? Przerywa mi na niskich obrotach, zwłaszcza na 2. i 3. biegu. Żeby w miarę płynnie przyspieszyć muszę go zawsze nieco przeciągnąć (o obroty nie pytajcie, bo mam S, czyli obrotka brak). Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc 
_________________ Rock'n'Low Crew || the lower the better
|
|
Góra |
|
 |
|
|
nickoo |
#411134 Wysłany:
09 Lis 2010, 18:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#411334 Wysłany:
10 Lis 2010, 01:03; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#411336 Wysłany:
10 Lis 2010, 01:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Niby jak to ma być przyczyną? Lambda daje sygnał po "jakości" spalin a nie ilości.
_edi, winowajce szukaj gdzie indziej (tylko i tak wymień tą uszczelkę).
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#411352 Wysłany:
10 Lis 2010, 02:53; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel napisał(a): Niby jak to ma być przyczyną?
Przy dużym przedmuchu sonda mogła by dostawać spaliny pomieszane z powietrzem, a to by wpływało na odczyt ich "jakości".
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
_edi |
#411354 Wysłany:
10 Lis 2010, 03:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bojszowy Nowe/Tychy Rejestracja: 20 Paź 2010, Posty: 532
|
STax napisał(a): Przy dużym przedmuchu sonda mogła by dostawać spaliny pomieszane z powietrzem, a to by wpływało na odczyt ich "jakości".
Dokładnie o tym samym myślałem, bo przedmuch jest dosyć spory i nie jest ciągły, więc może być zasysane powietrze z zewnątrz -> lambda dostaje lewe odczyty co skutkuje złymi dawkami paliwa i przerywaniem.
Z kolei na wysokich obrotach ciśnienie wydmuchiwanych spalin jest dużo większe i nie "fuka" na zewnątrz, więc sonda ma dobre odczyty i wtedy nie przerywa. Taka jest przynajmniej moja teoria  Nie wiem czy dobrze kombinuję.
Jutro spróbuję to uszczelnić uszczelniaczem kominkowym (do 1250 stopni) i zobaczę co się będzie działo.
_________________ Rock'n'Low Crew || the lower the better
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#411367 Wysłany:
10 Lis 2010, 09:34; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
punto 1.6 |
#411402 Wysłany:
10 Lis 2010, 11:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
wymień uszczelkę koszt 10zl przerywa ci na zimym tak samo jak na cieplym ? sonda zaczyna dawac sygnal jak osiagnie dana temperature 300c jezeli ci szarpie na zimnym to nie ma to wpływu na szarpanie jak juz to do sondy dociera ubosza mieszanka i moze wiecej lac
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#411418 Wysłany:
10 Lis 2010, 12:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Niby jak to ma być przyczyną? Przy dużym przedmuchu sonda mogła by dostawać spaliny pomieszane z powietrzem, a to by wpływało na odczyt ich "jakości".
Czyli wg Ciebie to wydech sam wciąga sobie spaliny? Nie jest tak że to spaliny są pchane pod ciśnieniem i uchodzą wydechem? Ciekawa teoria...
Ta uszczelka ma tyle do przerywania co koło zapasowe w bagażniku...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Anzel |
#411436 Wysłany:
10 Lis 2010, 13:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 613
|
Tak się składa że dziś wymieniałem wszystkie uszczelki kolektora.Ta przy dwururce (notabene inna niż w 1.1 a wielu mędrków na allegro twierdzi ze kolektory sa takie same) kosztowała całe 4zł i po wyrównaniu płaszczyzn i skręceniu wreszcie mam ciszę i spokój.Mam wrażenie ze wóz pracuje równiej ale może to byc tylko złudzenie 
_________________ Było: '95 Bertone Cabrio '84 FSM 126p Rally & Cult '90 FSM 126p Cabrio '93 E36 318/320/323 Modes '90 FSO 125p "1313"
Jest: '96 Audi A3 1.9TDI '90 FSM 126 Bis '87 FSM 126p Tufo '90 FSM 126p Oslo Rally
|
|
Góra |
|
 |
Pietro |
#411480 Wysłany:
10 Lis 2010, 18:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
ale nie może od tego przerywać...
ruch powietrza jest z ciśnienia wyższego do niższego w rurze masz wyższe
zgadzam się z dzikim
koledzy polecam troszkę mechaniki płynów ogarnąć 
_________________ Punto Selecta, swap manual

|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#411554 Wysłany:
10 Lis 2010, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Pietro napisał(a): koledzy polecam troszkę mechaniki płynów ogarnąć 
Wystarczy pomyśleć logicznie. To starczy w tym przypadku.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#411576 Wysłany:
10 Lis 2010, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#411660 Wysłany:
11 Lis 2010, 01:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Chłopie nie pier... głupot. Jak wydech ma Ci zasysać powietrze? Weź mi to wyjaśnij bo nawet w momencie gdy silnik pracuje na niskich obrotach to spaliny wychodzą z silnika pod ciśnieniem wyższym niż atmosferyczne. Jedyna opcja wg mnie to w momencie jak założysz na wydech odkurzacz...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
_edi |
#411693 Wysłany:
11 Lis 2010, 02:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bojszowy Nowe/Tychy Rejestracja: 20 Paź 2010, Posty: 532
|
Ok. W takim razie z innej beczki: jakie mogą być skutki nieszczelności w układzie wydechowym przed sondą? Tak czy siak zamierzam to ogarnąć, ale pytam z ciekawości 
_________________ Rock'n'Low Crew || the lower the better
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#411740 Wysłany:
11 Lis 2010, 11:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Anzel napisał(a): Ta przy dwururce (notabene inna niż w 1.1 a wielu mędrków na allegro twierdzi ze kolektory sa takie same) Bo 1.1 i 1.2 spi (60 ) mają takie same i nie mają dwururki  Dwururka występuje w 1.2 mpi (75). Ja u siebie w 1.1 mam właśnie wsadzony wydech z dwururką od 75. Może ktoś u ciebie wydech zmieniał? _edi napisał(a): jakie mogą być skutki nieszczelności w układzie wydechowym przed sondą?
Zły odczyt składu spalin. Czy zasysa powietrze czy nie, to i tak ilość spalin będzie niewłaściwa i może dawać błędny odczyt.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#411769 Wysłany:
11 Lis 2010, 12:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Przedmuchy w komorze. W skrajnym wypadku pożar.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|