You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 23:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #477752 Wysłany: 30 Maj 2011, 11:34; 
 Temat postu: Problemy z przejściem na gaz jak jest zimny.
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 16 Paź 2009,
Posty: 6
Witam serdecznie. Proszę fachowców o pomoc w następującej kwestii: w wyniku rozszczelnienia instalacji brakło mi gazu na trasie. Zakład po drodze wszystko zrobił i było ok, lecz tylko do następnego dnia rano. Od tamtej chwili sytuacja wygląda następująco: rano (temp na dworze około 10 st.) odpalam go na benzynie przygazuje, słyszę że się przełącza i momentalnie gaśnie. W ogóle nie podejmije pracy na gazie. Tak za 6 czy 7 razem się przełączy i idzie na gazie. Co dziwne wszystko zależy od temperatury otoczenia. Im cieplej na dworze tym szybciej się przełączy i chodzi. Jak wychodzę z pracy i jest koło 20 st. przełączy za drugim razem. Jeśli jest ciepło przełączy od razu i chodzi. Byłem na regulacji, czyszczeniu filtra, niestety nic nie pomogło. Mechanik widzi tylko i wyłącznie konieczność wymiany reduktora z racji iż instalacja ma 10 lat - koszt około 400 zł. Instalacja LOVATO. Auto Punto 1,2, 75. Z góry dziękuje za pomysły.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Profil  
 

 
 Post #477762 Wysłany: 30 Maj 2011, 11:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
teoretycznie nie powinno sie od razu rozpoczynac jazdy na gazie na zimnnym silniku. to skraca zywotność membran w reduktorze.

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477769 Wysłany: 30 Maj 2011, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 16 Paź 2009,
Posty: 6
Rozumiem, być może tak jest i zazwyczaj nie przełączam go OD RAZU po zapaleniu, lecz w chwili obecnej jest to konieczne, gdyż nie mogę sobie pozwolić by mi przełączył się po przekroczeniu 2,5 tysiąca obrotów podczas pokonywania skrzyżowania bądź ronda bo wtedy gaśnie i jest kłopot. Czyli teraz albo jeżdżę na benzynie albo do skutku go odpalam przed jazdą. Nadmienię, że nawet rano jak jest zimny i przejadę ze 2 km na benzynie. i choć lekko się nagrzeje - to przełączy się po zgaszeniu go i odpaleniu od razu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477770 Wysłany: 30 Maj 2011, 12:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
Cytuj:
teoretycznie nie powinno sie od razu rozpoczynac jazdy na gazie na zimnnym silniku. to skraca zywotność membran w reduktorze.

jeśli jest blokada temp. to wszystko ok i nic się nie dzieje, lukprzemkry
posprawdzaj połączenia może gdzieś nie działa ja miałem luźną wsuwkę na podłączeniu do elektrozaworu i były problemy wystarczyło poprawić i jest ok.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477773 Wysłany: 30 Maj 2011, 12:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 16 Paź 2009,
Posty: 6
Co do blokady temperatury - raczej jej nie ma. Dotychczas można było go przełączyć na gaz w dowolnej chwili i przy dowolnej temperaturze, a użytkuje go już 6 lat. Oczywiście mówię o temperaturach dodatnich.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477775 Wysłany: 30 Maj 2011, 12:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
a może faktycznie już czas na wymiane reduktora :?:

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477776 Wysłany: 30 Maj 2011, 12:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 16 Paź 2009,
Posty: 6
Nie mówię, że nie, lecz chciałem poznać Wasze opinie, gdyż zbyt biegły w temacie nie jestem. Zastanawia mnie tylko to, czy to, iż brakło mu gazu mogło mieć jakiś na to wpływ czy też nie ? Nigdy wcześniej nie dopuszczałem do takiej sytuacji, by się wystrzelać do końca. Być może to po prostu zbieg okoliczności i tyle... Podjechałem jeszcze do jednego gaziarza i ten z kolei rzekł - że nierówno się zawory otwierają i będzie szukać. Ale to szukać mnie przeraziło bo wcześniej u innego już trochę kaski zostawiłem i nic zatem szukanie następnego jakoś mnie przeraziło ... :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477778 Wysłany: 30 Maj 2011, 12:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
ja stawiam raczej na jakąś pierdołe bo tak raczej się od razu nie spitoli posprawdzaj wszystkie kabelki na początek.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477795 Wysłany: 30 Maj 2011, 13:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 16 Paź 2009,
Posty: 6
OK. Rozejrzę się czy coś tam luzem nie lata ....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477816 Wysłany: 30 Maj 2011, 14:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
zuzyte membrany

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477839 Wysłany: 30 Maj 2011, 16:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow
Rejestracja: 28 Wrz 2007,
Posty: 264
Pomógł: 12
Miałem podobna sytuacje ze nie chcial sie przelanczac na gaz jak byl zimny a nie mialem czujnika temp . bylem u kilku gaziarzy i nie znalezli usterki problem ustepowal jak sie auto zagrzalo okazalo sie ze gdzies powstal zimny lut przy lutowaniu kabli ale nie znalazlem wiec kupilem komplet kabli i przelutowalem cala wiazke kabli i od tej pory jest ok.
a co drugiej sytuacji co opisujesz ze przelonczy na gaz i zgasnie prawdopodobnie któras cewka od gazu sie konczy i nie otwiera elektrozaworu .


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO