You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 09:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #127877 Wysłany: 22 Maj 2008, 18:47; 
 Temat postu: kontrolka ciśnienia w dieslu
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2008,
Posty: 10
Mam punto 1,7TD na początku zapalania silnika dlugo mi sie swieci kontrolka oleju.Do 10 sek potem gasnie i juz sie nie zapala.Najdluzej sie pali gdy jest zimny silnik z rana.Potem ta zwłoka maleje. Czy spotkała
kogoś taka sytuacja? Szukałem na forum ale nie znalazłem nic oprócz
tego zapytania które zostało bez odpowiedzi bo inni op prostu zmieniali
temat. Pytał "hayhead" a ja mam to samo dlatego pozwoliłem sobie
na ponowne zapytanie.
Pozdrawiam!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #127878 Wysłany: 22 Maj 2008, 18:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
A oleju masz dosc w silniku?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #127881 Wysłany: 22 Maj 2008, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2008,
Posty: 10
Witam!
Olej i filrt oleju mam niedawno zmieniony i jest na full.
Może ten typ tak ma, na pewno niedługo wymienię czujnik
ciśnienia dla pewności.

_________________
1.7 TD 99r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #127889 Wysłany: 22 Maj 2008, 19:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bolesławiec
Rejestracja: 22 Maj 2008,
Posty: 11
też mam 1.7 TD i mi gaśnie po odpaleniu(wymieniłem olej i filtr) ... może faktycznie czujnik :?

_________________
Fiat Punto 1.7TD rok 96


Góra
 Profil  
 
 
 Post #127890 Wysłany: 22 Maj 2008, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2008,
Posty: 10
W instrukcji pisze że jest dopuszczalna ewentualna kilku sekundowa
zwłoka po zapaleniu silnika podczas obrotów jałowych. Dlatego ważne
jest dla mnie jak to jest u innych właścicieli 1.7 TD których za wiele
nie ma na polskich drogach.

_________________
1.7 TD 99r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128005 Wysłany: 23 Maj 2008, 08:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bolesławiec
Rejestracja: 22 Maj 2008,
Posty: 11
masz olej na fulla ?? :shock: :!: naisałeś tak .... na wskaźniku poziomu sprawdzileś?. jeżeli masz za dużo to tak samo jak by było za mało .taki psikus ... moze dlatego Ci kontrolka świeci chociaż nie powinna ja też wlałem za dużo i mi gasła po odpaleniu ... a ma jakieś objawy ?? jak nie to nie masz sie co przejmować 8)

_________________
Fiat Punto 1.7TD rok 96


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128048 Wysłany: 23 Maj 2008, 11:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno
Rejestracja: 01 Lip 2007,
Posty: 489
w moim TD po zmianie oleju kontrolka świeciła się ok 5 sekund po odpaleniu silnika po kilku tyg gaśnie zaraz po odpaleniu

_________________
Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno :E
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128056 Wysłany: 23 Maj 2008, 11:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2008,
Posty: 10
Zauważyłem że zanim kontrolka zgaśnie jest twardy pedał
hamulca, potem od razu jest ok i nawet po długiej jeżdzie
i zatrzymaniu kontrolka jest ciemna. Po wyłączeniu silnika
im szybciej zapalę tym króciej świeci.
Jeszcze to , zanim zgaśnie kontrolka to na ułamek sekundy
robi się trochę jaśniejsza.

_________________
1.7 TD 99r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128067 Wysłany: 23 Maj 2008, 12:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno
Rejestracja: 01 Lip 2007,
Posty: 489
U mnie pedał hamulca jest zawsze był twardy kilka sek po odpaleniu wymienione byłe tarcze, klocki, bębny szczeki, płyn (po kupieniu) i dalej tak jest

_________________
Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno :E
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128074 Wysłany: 23 Maj 2008, 12:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2008,
Posty: 10
'''''''nawet po długiej jeżdzie
i zatrzymaniu kontrolka jest ciemna.'''''
Chodziło mi oczywiście o zatrzymanie auta i pracę silnika
na obrotach jałowych. Co cisnienie oleju ma do ciśnienia
wspomagania hamulca nie mam pojęcia. Diesle mają osobną
pompę do wspomagania. Może jest gdzieś np. zawór zwrotny
w obiegu oleju, jest jeszcze chłodnica oleju która chyba nie
powinna cały czas pracować np. gdy olej jest zimny lub zimą.
W książce nic na ten temat nie widać w ePER też słabo.
Została tylko wiedza praktyczna.

_________________
1.7 TD 99r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128098 Wysłany: 23 Maj 2008, 14:16; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bolesławiec
Rejestracja: 22 Maj 2008,
Posty: 11
nie masz się co przejmować :D pedał hamulca powinien być twardy (lepiej niż miękki) :!: :!: ja też w swoim TD wymieniłem okładziny z tyłu (nie było ręcznego kilka dni :D )i tłoczek bo przedziurawił się przy montowaniu :? 20 zł w plecy + płyn 15zł bo było za mało i nie miałem hamulca o_O ale już jest oki . te autka mają kilka latek :D i niec nie bedzie idealne...

_________________
Fiat Punto 1.7TD rok 96


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128347 Wysłany: 26 Maj 2008, 16:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Maj 2008,
Posty: 10
rozumiem ale u mnie jest tak że zanim zgaśnie kontrolka
ciśnienia oleju hamulec jest twardy i ciężko go depnąć
a po zgaszeniu kontr. dalej jest twardy tylko można go wcisnąć.
Najważniejszy jest problem z kontr. ciśnienia oleju
co może być przyczyną? Czy coś mi grozi z tego powodu?

[ Dodano: 26 Maj 2008 16:22 ]
Nie mogę zlokalizować czujnika ciśnienia oleju, może ktoś
wymieniał? Znalazłem nad filtrem oleju coś co w ePER nazwane
jest "wyłącznik" i nie wiem do czego to służy?
Będę wdzięczny za radę?

_________________
1.7 TD 99r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #131502 Wysłany: 02 Cze 2008, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dąbrowica
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 16
Mam też dizelka i umnie jest w porzo kontrolka gaśnie odrazu co do hamulca to zrób tak wejdz do autka naciśnij pedał hamulca itrzymaj cały czas naciśnięty z taką sama siłą ,odpal auto i jak poczujesz że pedał ustąpił delikatnie w podłogę to jest bardzo dobrze tak sie sprawdza serwo .Co do oleju nienapisałeś jakim olejem zalewasz autko chodzi o lepkość i gęstiść co jest bardzo ważne ,do dizelka zalewasz gęsty olej bo silnik ma większą tęperaturę pracy o jakieś pięć stopni .Odpisz jakim olejem zalałeś i jego parametry a postaram ci coś pomódz .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #507516 Wysłany: 26 Wrz 2011, 17:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.7 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 01 Wrz 2011,
Posty: 9
Mam dokładnie te same objawy w Punto 1.7 D - raz na kilkanaście odpaleń kontrolka gaśnie z nawet 30 sekundowym opóźnieniem i zanim nie zgaśnie pedał hamulca jest twardy jak kamień. Gdy gaśnie normalnie (w czasie odpalania) hamulec nie robi takich niespodzianek. Czy udało się komuś rozwiązać ten problem?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO