You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 14:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #659589 Wysłany: 12 Kwi 2013, 21:36; 
 Temat postu: Zapowietrzający się układ chłodzenia - inaczej... ;)
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Wiem, że takie tematy się pojawiały - dlatego na wstępie uprzedzam, że nie zakładam nowego z lenistwa ;), tylko wszystkie "klasyczne" przyczyny zostały wyeliminowane - szukamy tych "napisanych małym druczkiem" ... :mrgreen:

Do rzeczy - od dłuższego czasu walczę z notorycznie zapowietrzającym się układem chłodzenia - nagrzewnica szczelna (nowa), chłodnica podobnie, węże/połączenia/cybanty itd. - sprawdzone, pompa wody i termostat też w zasadzie nowe (~4kkm), odpowietrzniki szczelne... aaa, no i ulubiony "konik" - UPG :mrgreen: - również O.K. Żeby jeszcze było "śmieszniej" ;), płynu "w zasadzie" nie ubywa - przez 4kkm (od wymiany) dolałem ~350 ml (wliczając dolewkę po pierwszym odpowietrzeniu).

Generalnie, pewnie 9/10 użytkowników w ogóle nie zwróciłoby na to uwagi - ja zauważyłem to, kiedy w trakcie któregoś "pałowania" ;), przestał trzymać odpowiednią temp. - jeszcze daleko mu było choćby do temp. odpalenia wiatraka, tym bardziej do zagotowania, ale do tej pory zawsze idealnie trzymał temp. (niezależnie jaki by upał nie był i jak bardzo w by nie dostał w palnik... :mrgreen: ). Sprawdziłem wtedy w zasadzie wszystko - dopiero na końcu zwróciłem uwagę na zapowietrzony układ. Nie podejrzewałem, że lekkie zapowietrzenie może mieć taki wpływ na wydajność, ale po odpowietrzeniu - jak ręką odjął ;). No i do następnego razu... :?

Jakieś pomysły? :mrgreen:
Istnieją w ogóle jeszcze jakieś racjonalne możliwe wytłumaczenia? ;)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #659669 Wysłany: 13 Kwi 2013, 08:54; 
 Temat postu: Re: Zapowietrzający się układ chłodzenia - inaczej... ;)
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
IMHO pojeździj jeszcze trochę i sprawdź czy na pewno płynu nie ubywa. Jeśli nie, to możliwe, że po prostu w układzie jeszcze gdzieś jest powietrze, które nie uciekło podczas odpowietrzania.
A jak ucieka no to musi być gdzieś nieszczelność. Wtedy mimo wszystko obstawiał bym węże, bo często jest tak, że na zimno nic nie cieknie, a po rozgrzaniu zaczyna gdzieś przepuszczać.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660170 Wysłany: 15 Kwi 2013, 13:26; 
 Temat postu: Re: Zapowietrzający się układ chłodzenia - inaczej... ;)
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Racja... problem polega na tym, że jeżeli faktycznie jest gdzieś wyciek, który wciąga 50-100 ml/4kkm, to jest pewnie tak mikroskopijnej wielkości, że będzie w zasadzie nie do zlokalizowania... :mrgreen: .
Skoro wszystko nowe, no to faktycznie pozostają węże - obawiam się tylko, że dostępne będą tylko w ASO, a cena astronomiczna...

Jeżeli już miałbym pruć komore, to najchętniej wrzuciłbym jakiś dedykowany kit - tak, jak któryś z Kolegów w GT, ale nie sądzę, żeby do innych wersji silnikowych coś takiego istniało...

Co myślisz o dorabianiu węży "z metra"?

Mam dość dobry dostęp do dobrej jakościowo nierdzewki - prostych, kolanek itd. Myślałem, o kupieniu kilku metrów prostego łącznika sylikonowego i zrobienie zakrętów z nierdzewki - tylko to znowu jest milion cybantów pod maską... :?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660182 Wysłany: 15 Kwi 2013, 14:28; 
 Temat postu: Re: Zapowietrzający się układ chłodzenia - inaczej... ;)
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Ale po co nierdzewka? Nie lepiej dorobić same węże z gumy? Do tego cybanty na końce i tyle. Powinno się dać to zrobić.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO