You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 03:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #602678 Wysłany: 06 Sie 2012, 23:48; 
 Temat postu: alternator aku czy jeszcze cos innego?
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dzierżoniów (DDZ)
Rejestracja: 07 Mar 2011,
Posty: 32
Forumowicze
mam taki problem ze rozrusznik mi nie chce krecic zmienialem juz 3 i to samo ( tulejki nawet zmieniane). objawy jakby aku slaby. naladowany dobrze kreci lecz po chwili jazdy zgasze auto to juz ciezko kreci i nawet nie zapali. aku tez zmienialem i to samo sie dzieje. jest mozliwe ze alternator nie laduje ale zeby aku tak szybko padal? wrzucam swoj aku do innego auta i bez problemu dziala. zwarcie, masa gdzies nie styka dobrze, nie mam pomyslow juz .. nie wiem co robic

_________________
Punto mk1 1.6 8V, 90KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #602683 Wysłany: 07 Sie 2012, 00:26; 
 Temat postu: Re: alternator aku czy jeszcze cos innego?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: tomek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Nowa Ruda
Rejestracja: 15 Maj 2012,
Posty: 217
Pomógł: 2
Sprawdź ładowanie altka.Ile masz?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602698 Wysłany: 07 Sie 2012, 07:50; 
 Temat postu: rozrusznik alternator akumulator czy cos innego?
mati145 napisał(a):
...mam taki problem ze rozrusznik mi nie chce krecic zmienialem juz 3 i to samo ( tulejki nawet zmieniane).

A można bardziej precyzyjnie? Podstawiane były 3 różne rozruszniki do samochodu i wszystkie słabo kręciły?
Kto zmieniał tulejki w rozruszniku? Czy sprawdzone (czyszczone) były też szczotki, elektromagnes i zębatka ("bendix")?

mati145 napisał(a):
...objawy jakby aku slaby.

To w końcu "jakby", czy na pewno słaby? Jakie jest napięcie na odłączonym/wymontowanym z samochodu akumulatorze?
Dobry po niedawno zakończonym ładowaniu powinien trzymać 12,75 do nawet 13 woltów (albo i więcej). Średnio zużyty około 12,6-12,7 V, a wyniki poniżej tego świadczą o akumulatorze zaniedbanym (np. zasiarczonym - przeważnie do uratowania poprzez długotrwałe ładowanie odsiarczające i wymianę elektrolitu na nowy).
Czy w chwili próby rozruchu przygasają kontrolki (napięcie w instalacji "siada"), czy nie (i tylko rozrusznik przestaje kręcić)?

mati145 napisał(a):
...naladowany dobrze kreci lecz po chwili jazdy zgasze auto to juz ciezko kreci i nawet nie zapali.

No to chyba oczywiste (nie trzeba być geniuszem), że wypada sprawdzić ładowanie...
Wymieniasz rozruszniki i akumulatory, a nawet napięcia nie zmierzyłeś (ile produkuje alternator)? :roll:
Co to znaczy "naładowany" i czy na pewno? Większość nie wie jak się poprawnie ładuje akumulator i jakie są Oznaki Naładowania...

mati145 napisał(a):
...aku tez zmienialem i to samo sie dzieje. jest mozliwe ze alternator nie laduje ale zeby aku tak szybko padal?

Na jakie "aku", też używane z podobnego trupa jak Punto? Kolejna oczywistość, że akumulator można "zajechać", gdy alternator go notorycznie nie doładowywał.

mati145 napisał(a):
...wrzucam swoj aku do innego auta i bez problemu dziala.

Możliwe, bo np. w tym innym aucie alternator jest sprawny (w przeciwieństwie do Punto), a akumulator jeszcze całkiem się nie zasiarczył (jeszcze coś trzyma tak, że wystarcza na odpalenie innego pojazdu)...

mati145 napisał(a):
...zwarcie, masa gdzies nie styka dobrze, nie mam pomyslow juz .. nie wiem co robic

Wziąć miernik i pomierzyć napięcia... To było do zrobienia najpierw, przed wymianą rozruszników i akumulatorów.

Naturalnie można mieć w życiu pecha i wystąpią 3 problemy na raz: alternator nie doładowywał akumulatora, więc ten się zasiarczył, a oprócz tego rozrusznik ma defekt (szczotki zużyte, elektromagnes z wypalonymi stykami, bendiks się blokuje, a jeszcze te tulejki ktoś mógł źle wymienić i w ogóle wirnik "staje w poprzek" zamiast wykonać obrót, pobiera wtedy większy prąd i jeszcze bardziej "dobija" akumulator). Ukoronowaniem tego mogą być jeszcze skorodowane połączenia w instalacji (masa, plus, sterowanie rozrusznika, sterowanie wzbudzeniem alternatora - bierze on sygnał do startu przez żarówkę kontrolki ładowania).


Góra
  
 
 
 Post #602835 Wysłany: 07 Sie 2012, 18:43; 
 Temat postu: Re: alternator aku czy jeszcze cos innego?
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dzierżoniów (DDZ)
Rejestracja: 07 Mar 2011,
Posty: 32
problem chyba rozwiazany.
zmienilem modul w rozruszniku ktory byl z dwoma szczotkami na taki ktory ma 4 szczotki i kreci narazie bez zarzutu.
a jeszcze inne pytanie bo zmienilem regulator napiecia w altelnatorze, a kontrolka nadal swieci, przy zwiekszeniu obrotow gasnie. jakies pomysly. altek laduje normalnie, nie mam miernika wiec nie mam jak sprawdzic. wiec odlaczylem mase przy wlaczonym aucie, wlaczylem wszystkoe rzeczy pradozerne (swiatla radio ogrzewanie itd) a auto nie zgaslo. czyli raczej sprawny

_________________
Punto mk1 1.6 8V, 90KM


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO