You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #597334 Wysłany: 10 Lip 2012, 18:56; 
 Temat postu: problem z automatyczną skrzynią biegów CVT
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 10 Lip 2012,
Posty: 1
Witam wszystkich użytkowników i proszę o pomoc ,może ktoś z was miał również podobny problem.Kupiłem fiata punto 1,2 z automatyczną skrzynią biegów CVTo przebiegu 117 000 km z 1995r i nawet byłem zadowolony do momentu gdy postanowiłem wymienić w samochodzie wszystkie oleje.Po wymianie okazało się , iż auto jeździ do momentu aż się nie zagrzeje w momencie gdy jest już ciepły skrzynia biegów przestaje przerzucać biegi i brak mu mocy ,bardzo trudno rusza z miejsca i jest wrażenie jakby sprzegło się ślizgało i przy dodawaniu gazu auto wchodzi na obroty a nie jedzie.Po ostygnięciu auto z powrotem zapala jak trzeba przeżuca biegi aż do kolejnego zagrzania.Przed wymianą auto jeździło normalnie olej zalany byl dobry bo się dowiadywałem w serwisie, że te skrzynie zalewane były olejami TUTELLA CVT i taki olej był wlany.
pozrawiam wszystkich i bardzo proszę o jakieś wskazówki.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #598331 Wysłany: 15 Lip 2012, 14:52; 
 Temat postu: Re: problem z automatyczną skrzynią biegów CVT
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: chrzanów
Rejestracja: 20 Gru 2011,
Posty: 267
Pomógł: 3
CVT to skrzynia bezstopniowa. Może masz niewłaściwe ilości oleju/olejów po wymianie.

_________________
Rzeczy niemożliwe wykonuje od razu
Cuda zajmują mi trochę czasu
West Coast Custom Fenix Garage - by Ortes
Mechanika, Elektryka, Diagnostyka, Tuning Mechaniczny i Optyczny - priv
MultiEcuScan & IawScan2 Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598345 Wysłany: 15 Lip 2012, 15:41; 
 Temat postu: Problem z automatyczną skrzynią biegów CVT.
CO było powodem zmiany oleju? Był już na prawdę przepracowany? Obrazek poglądowy niżej: stary i nowy olej ATF.
Kto i jak wymieniał olej (jakiś wsiowy "fachura", co pierwszy raz w życiu widział automat)?
Zmierzona była objętość starego, zlanego oleju, czy "na pałę" wlane było tyle, ile napisali gdzieś w książkach?
W starych automatach (klasycznych na pewno, pewnie CVT też), całkowita zmiana oleju, wypłukanie mechanizmów nowym (w połączeniu z obecnością bąbli powietrza latających w obwodach) może szkodzić (dlatego warto zacząć od częściowej podmiany, pół-na-pół stary z nowym i obserwować efekty). Jeżeli skrzynia na to pozwala, bo ma np. zewnętrzną chłodnicę oleju, robi się "wymianę dynamiczną" (stary skrzynia wyrzuca, a jednocześnie podajesz do obiegu nowy, bez wpuszczania powietrza).
Image


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO