CO było powodem zmiany oleju? Był już na prawdę przepracowany? Obrazek poglądowy niżej: stary i nowy olej ATF.
Kto i jak wymieniał olej (jakiś wsiowy "fachura", co pierwszy raz w życiu widział automat)?
Zmierzona była objętość starego, zlanego oleju, czy "na pałę" wlane było tyle, ile napisali gdzieś w książkach?
W starych automatach (klasycznych na pewno, pewnie CVT też), całkowita zmiana oleju, wypłukanie mechanizmów nowym (w połączeniu z obecnością bąbli powietrza latających w obwodach) może szkodzić (dlatego warto zacząć od częściowej podmiany, pół-na-pół stary z nowym i obserwować efekty). Jeżeli skrzynia na to pozwala, bo ma np. zewnętrzną chłodnicę oleju, robi się "wymianę dynamiczną" (stary skrzynia wyrzuca, a jednocześnie podajesz do obiegu nowy, bez wpuszczania powietrza).
