You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #610446 Wysłany: 08 Wrz 2012, 18:37; 
 Temat postu: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepłego
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Robert
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 11 Sie 2012,
Posty: 7
Witam, znów z kumplem borykamy się z Jego Punto. Sytuacja wygląda tak: auto przegrzewało się, podejrzewaliśmy termostat, usunęliśmy go, zalaliśmy układ chłodziwem, odpowietrzyliśmy. Pojeździliśmy kilka minut w mieście, ciach zapaliła się kontrolka od temp., wentylator się nie włączył (podpięliśmy go "na krótko" - działa), zaglądamy pod maskę spod korka sączy się płyn. Odczekaliśmy, wróciliśmy, spuszczamy chłodziwo, naszym oczom ukazał się galaretowaty płyn o zapachu benzyny, było go ciut więcej niż wtedy kiedy był wlewany. Podejrzewamy uszczelkę pod głowicą (wymieniona 1000km temu), jak myślicie dobry trop? Kolejna sprawa, kiedy silnik się zagrzeje niemożliwe jest uruchomienie go rozrusznikiem. Aku naładowane, wszystkie urządzenia elektryczne działają rozrusznik poruszy tylko wałem i stoi, ratuje tylko "odpał na pych" czego to może być przyczyna? Ostatnia sprawa po przekręceniu kluczyka (wyłączanie silnika) jednostka nie gaśnie momentalnie, pracuje na jednym cylindrze ok. 2-5 sekund i dopiero wtedy gaśnie, jaka może być tego przyczyna? Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam, Robert

Edit: zapomniałem wspomnieć o fakcie, że auto spala niebotyczne ilości paliwa, tankując za 50 pln, jeżdżąc oszczędnie można przejechać ok. 70-80km


Góra
 Profil  
 

 
 Post #610507 Wysłany: 08 Wrz 2012, 22:34; 
 Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
RobertZ1993 napisał(a):
(...)naszym oczom ukazał się galaretowaty płyn o zapachu benzyny
wszystko wskazuje na padnieta uszczelke pod glowica. Sprawdz czy poziom oleju Ci nie wzrasta, czy plyn chlodniczy nie przedostaje sie do bloku silnika. Czy nie masz pod korkiem silnika brunatnej mazi. Czy w plynie chlodniczym nie masz tlustych oczek, to moze byc ta Twoja galareta. Czy masz bialy dym z rury wydechowej. Poczytaj nt. objawow padnietej uszczelki pod glowica. Zajrzyj tutaj, sa zdjecia oraz dyskusja - post575842.html
RobertZ1993 napisał(a):
kiedy silnik się zagrzeje niemożliwe jest uruchomienie go rozrusznikiem.
czujnik polozenia walu do wymiany prawdopodobnie. Zajrzyj tutaj - http://autokult.pl/2012/03/13/uklad-ste ... -elementow

Cytuje z linka wyzej
Cytuj:
Do prawidłowej pracy silnika niezbędne są wskazania czujników położenia wału korbowego oraz wałków rozrządu. Producenci stosują najczęściej jedno z dwóch rozwiązań, montując w silnikach czujnik Halla lub czujnik indukcyjny. Sygnał wejściowy zostaje przekształcony w sygnał cyfrowy i wykorzystany do obliczenia prędkości obrotowej silnika oraz położenia wału korbowego na podstawie brakującego występu na kole zamachowym.

Zawieszenie hydropneumatyczne – słynny komfort Citroëna

Przerwa dla czujnika jest znakiem pełnego obrotu wału. Jeżeli czujnik nie podaje sygnału do jednostki sterującej, niemożliwe jest określenie położenia tłoków w poszczególnych cylindrach i silnik nie zostanie uruchomiony.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #610606 Wysłany: 09 Wrz 2012, 12:19; 
 Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Robert
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 11 Sie 2012,
Posty: 7
Sprawdziliśmy to o czym mówiłeś, jest odwrotnie, oleju ubywa (przyczyną jest prawdopodobnie to, że jest spalany i nieszczelny jest korek miski olejowej), a płynu chłodzącego przybywa, po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego da się wyczuć benzynę.Pod korkiem wlewu oleju nie ma mazi, jest czyściutki. Dym wydobywający się z rury po przegazówce ma raczej błękitną barwę (bierze olej). Jednakże wydaje mi się, że masz rację co do padniętej uszczelki (nie wiemy czy głowica została splanowana podczas jej wcześniejszej wymiany, gdyż robił ją poprzedni właściciel).

Nie jestem pewny czy dobrze mnie zrozumiałeś odnośnie niemożności odpalenia auta z rozrusznika po rozgrzaniu, chodziło mi o to, że kiedy silnik jest ciepły rozrusznik nie kręci wcale, słychać tylko zgrzytnięcie, przygasają kontrolki i nic się nie dzieje, po prostu "rozrusznik nie chce pracować". Kiedy ostygnie normalnie można go odpalić z rozrusznika be żadnych problemów. Gdzieś w sieci przeczytałem, że winna może być kostka stacyjki, czy to prawda?

Zostały jeszcze kwestie przegrzewania się, ale ta już chyba została rozwiązana (okaże się jutro), gdyż "odkryłem", że czujnik temperatury wkręcony w głowicę jest rezystancyjny, a nie zero-jedynkowy (stykowy), a kolega ma w Punto licznik z kontrolką, bez wskaźnika temp., a także praca jednego cylindra po przekręceniu kluczyka w pozycję OFF, ma ktoś jakieś sugestie co do tego? Byłbym bardzo wdzięczny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #610614 Wysłany: 09 Wrz 2012, 12:48; 
 Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
RobertZ1993 napisał(a):
(...)kiedy silnik jest ciepły rozrusznik nie kręci wcale, słychać tylko zgrzytnięcie, przygasają kontrolki i nic się nie dzieje, po prostu "rozrusznik nie chce pracować". Kiedy ostygnie normalnie można go odpalić z rozrusznika be żadnych problemów. Gdzieś w sieci przeczytałem, że winna może być kostka stacyjki, czy to prawda?
Powody nasuwaja mi sie dwa na poczatek:
- Cos moze Ci "krasc" prad. Poczytaj tutaj jak diagnozuje sie w samochodzie, kto jest "zlodziejem" pradu - post604770.html#p604770
- wymiana kostki stacyjki - "gasnące punto II" post600467.html na koncu autor pisze, ze po wymianie kostki stacyjki problemy zniknely. Byc moze to bedzie i u Was.

Wiec albo szukasz "zlodzieja pradu" albo diagnozujesz kostke stacyjki. Juz masz 2 mozliwosci.
RobertZ1993 napisał(a):
(...)czujnik temperatury wkręcony w głowicę jest rezystancyjny, a nie zero-jedynkowy (stykowy), a kolega ma w Punto licznik z kontrolką, bez wskaźnika temp.
Pewnie wersja "gola" kropki, bez predkosciomierza i wskaznika temperatury. Czy to wersja 1.2 60 KM? Jezeli tak to sklep wskazuje na taki czujnik temperatury http://www.iparts.pl/auto-czesci/czujni ... 00334.html

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Ostatnio edytowany przez mario1978, 09 Wrz 2012, 12:51, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #610615 Wysłany: 09 Wrz 2012, 12:48; 
 Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012,
Posty: 201
Pomógł: 11
RobertZ1993 napisał(a):
Zostały jeszcze kwestie przegrzewania się, ale ta już chyba została rozwiązana (okaże się jutro), gdyż "odkryłem", że czujnik temperatury wkręcony w głowicę jest rezystancyjny, a nie zero-jedynkowy (stykowy), a kolega ma w Punto licznik z kontrolką, bez wskaźnika temp.,

A co ma czujnik temperatury do przegrzewania się? Wszystko wskazuje na UPG i idź tym tropem. Skoro ktoś robił ją 1k tys. temu, to znaczy, że odwalił fuszerkę, albo uszczelka była wadliwa.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #610630 Wysłany: 09 Wrz 2012, 13:43; 
 Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Robert
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 11 Sie 2012,
Posty: 7
Do mario1978, dzięki za zaangażowanie i pomoc, zrobimy to o czym pisałeś, mam nadzieję że to pomoże.

Do TheStig, ma to do tego, że nie wysyła sygnału, przez co nie włącza się wentylator wtedy kiedy jest to konieczne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #610639 Wysłany: 09 Wrz 2012, 14:23; 
 Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012,
Posty: 201
Pomógł: 11
RobertZ1993 napisał(a):
Do TheStig, ma to do tego, że nie wysyła sygnału, przez co nie włącza się wentylator wtedy kiedy jest to konieczne.

To jakiego Ty masz kropka? w PI za włączanie się wentylatora odpowiada czujnik, który znajduje się w chłodnicy, a nie głowicy. I jest to czujnik 0/1. Gdy osiągnie odpowiednią temperaturę, to załącza układ i wentylator się włącza. Przy walniętej UPG wentylator może się nie włączać przez to, że układ chłodzenia jest nieustannie zapowietrzany przez co płyn nie dostaje się do chłodnicy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #610642 Wysłany: 09 Wrz 2012, 14:33; 
 Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Robert
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 11 Sie 2012,
Posty: 7
Przepraszam, zwracam honor, pomyliłem czujniki.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO