|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
RobertZ1993 |
#610446 Wysłany:
08 Wrz 2012, 18:37; Temat postu: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepłego |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 11 Sie 2012, Posty: 7
|
Witam, znów z kumplem borykamy się z Jego Punto. Sytuacja wygląda tak: auto przegrzewało się, podejrzewaliśmy termostat, usunęliśmy go, zalaliśmy układ chłodziwem, odpowietrzyliśmy. Pojeździliśmy kilka minut w mieście, ciach zapaliła się kontrolka od temp., wentylator się nie włączył (podpięliśmy go "na krótko" - działa), zaglądamy pod maskę spod korka sączy się płyn. Odczekaliśmy, wróciliśmy, spuszczamy chłodziwo, naszym oczom ukazał się galaretowaty płyn o zapachu benzyny, było go ciut więcej niż wtedy kiedy był wlewany. Podejrzewamy uszczelkę pod głowicą (wymieniona 1000km temu), jak myślicie dobry trop? Kolejna sprawa, kiedy silnik się zagrzeje niemożliwe jest uruchomienie go rozrusznikiem. Aku naładowane, wszystkie urządzenia elektryczne działają rozrusznik poruszy tylko wałem i stoi, ratuje tylko "odpał na pych" czego to może być przyczyna? Ostatnia sprawa po przekręceniu kluczyka (wyłączanie silnika) jednostka nie gaśnie momentalnie, pracuje na jednym cylindrze ok. 2-5 sekund i dopiero wtedy gaśnie, jaka może być tego przyczyna? Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam, Robert
Edit: zapomniałem wspomnieć o fakcie, że auto spala niebotyczne ilości paliwa, tankując za 50 pln, jeżdżąc oszczędnie można przejechać ok. 70-80km
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mario1978 |
#610507 Wysłany:
08 Wrz 2012, 22:34; Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
RobertZ1993 napisał(a): (...)naszym oczom ukazał się galaretowaty płyn o zapachu benzyny wszystko wskazuje na padnieta uszczelke pod glowica. Sprawdz czy poziom oleju Ci nie wzrasta, czy plyn chlodniczy nie przedostaje sie do bloku silnika. Czy nie masz pod korkiem silnika brunatnej mazi. Czy w plynie chlodniczym nie masz tlustych oczek, to moze byc ta Twoja galareta. Czy masz bialy dym z rury wydechowej. Poczytaj nt. objawow padnietej uszczelki pod glowica. Zajrzyj tutaj, sa zdjecia oraz dyskusja - post575842.htmlRobertZ1993 napisał(a): kiedy silnik się zagrzeje niemożliwe jest uruchomienie go rozrusznikiem. czujnik polozenia walu do wymiany prawdopodobnie. Zajrzyj tutaj - http://autokult.pl/2012/03/13/uklad-ste ... -elementowCytuje z linka wyzej Cytuj: Do prawidłowej pracy silnika niezbędne są wskazania czujników położenia wału korbowego oraz wałków rozrządu. Producenci stosują najczęściej jedno z dwóch rozwiązań, montując w silnikach czujnik Halla lub czujnik indukcyjny. Sygnał wejściowy zostaje przekształcony w sygnał cyfrowy i wykorzystany do obliczenia prędkości obrotowej silnika oraz położenia wału korbowego na podstawie brakującego występu na kole zamachowym.
Zawieszenie hydropneumatyczne – słynny komfort Citroëna
Przerwa dla czujnika jest znakiem pełnego obrotu wału. Jeżeli czujnik nie podaje sygnału do jednostki sterującej, niemożliwe jest określenie położenia tłoków w poszczególnych cylindrach i silnik nie zostanie uruchomiony.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
RobertZ1993 |
#610606 Wysłany:
09 Wrz 2012, 12:19; Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 11 Sie 2012, Posty: 7
|
Sprawdziliśmy to o czym mówiłeś, jest odwrotnie, oleju ubywa (przyczyną jest prawdopodobnie to, że jest spalany i nieszczelny jest korek miski olejowej), a płynu chłodzącego przybywa, po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego da się wyczuć benzynę.Pod korkiem wlewu oleju nie ma mazi, jest czyściutki. Dym wydobywający się z rury po przegazówce ma raczej błękitną barwę (bierze olej). Jednakże wydaje mi się, że masz rację co do padniętej uszczelki (nie wiemy czy głowica została splanowana podczas jej wcześniejszej wymiany, gdyż robił ją poprzedni właściciel).
Nie jestem pewny czy dobrze mnie zrozumiałeś odnośnie niemożności odpalenia auta z rozrusznika po rozgrzaniu, chodziło mi o to, że kiedy silnik jest ciepły rozrusznik nie kręci wcale, słychać tylko zgrzytnięcie, przygasają kontrolki i nic się nie dzieje, po prostu "rozrusznik nie chce pracować". Kiedy ostygnie normalnie można go odpalić z rozrusznika be żadnych problemów. Gdzieś w sieci przeczytałem, że winna może być kostka stacyjki, czy to prawda?
Zostały jeszcze kwestie przegrzewania się, ale ta już chyba została rozwiązana (okaże się jutro), gdyż "odkryłem", że czujnik temperatury wkręcony w głowicę jest rezystancyjny, a nie zero-jedynkowy (stykowy), a kolega ma w Punto licznik z kontrolką, bez wskaźnika temp., a także praca jednego cylindra po przekręceniu kluczyka w pozycję OFF, ma ktoś jakieś sugestie co do tego? Byłbym bardzo wdzięczny.
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#610614 Wysłany:
09 Wrz 2012, 12:48; Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
RobertZ1993 napisał(a): (...)kiedy silnik jest ciepły rozrusznik nie kręci wcale, słychać tylko zgrzytnięcie, przygasają kontrolki i nic się nie dzieje, po prostu "rozrusznik nie chce pracować". Kiedy ostygnie normalnie można go odpalić z rozrusznika be żadnych problemów. Gdzieś w sieci przeczytałem, że winna może być kostka stacyjki, czy to prawda? Powody nasuwaja mi sie dwa na poczatek: - Cos moze Ci "krasc" prad. Poczytaj tutaj jak diagnozuje sie w samochodzie, kto jest "zlodziejem" pradu - post604770.html#p604770- wymiana kostki stacyjki - "gasnące punto II" post600467.html na koncu autor pisze, ze po wymianie kostki stacyjki problemy zniknely. Byc moze to bedzie i u Was. Wiec albo szukasz "zlodzieja pradu" albo diagnozujesz kostke stacyjki. Juz masz 2 mozliwosci. RobertZ1993 napisał(a): (...)czujnik temperatury wkręcony w głowicę jest rezystancyjny, a nie zero-jedynkowy (stykowy), a kolega ma w Punto licznik z kontrolką, bez wskaźnika temp. Pewnie wersja "gola" kropki, bez predkosciomierza i wskaznika temperatury. Czy to wersja 1.2 60 KM? Jezeli tak to sklep wskazuje na taki czujnik temperatury http://www.iparts.pl/auto-czesci/czujni ... 00334.html
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Ostatnio edytowany przez mario1978, 09 Wrz 2012, 12:51, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
TheStig |
#610615 Wysłany:
09 Wrz 2012, 12:48; Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
RobertZ1993 napisał(a): Zostały jeszcze kwestie przegrzewania się, ale ta już chyba została rozwiązana (okaże się jutro), gdyż "odkryłem", że czujnik temperatury wkręcony w głowicę jest rezystancyjny, a nie zero-jedynkowy (stykowy), a kolega ma w Punto licznik z kontrolką, bez wskaźnika temp., A co ma czujnik temperatury do przegrzewania się? Wszystko wskazuje na UPG i idź tym tropem. Skoro ktoś robił ją 1k tys. temu, to znaczy, że odwalił fuszerkę, albo uszczelka była wadliwa.
|
|
Góra |
|
 |
RobertZ1993 |
#610630 Wysłany:
09 Wrz 2012, 13:43; Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 11 Sie 2012, Posty: 7
|
Do mario1978, dzięki za zaangażowanie i pomoc, zrobimy to o czym pisałeś, mam nadzieję że to pomoże.
Do TheStig, ma to do tego, że nie wysyła sygnału, przez co nie włącza się wentylator wtedy kiedy jest to konieczne.
|
|
Góra |
|
 |
TheStig |
#610639 Wysłany:
09 Wrz 2012, 14:23; Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 10 Lut 2012, Posty: 201 Pomógł: 11
|
RobertZ1993 napisał(a): Do TheStig, ma to do tego, że nie wysyła sygnału, przez co nie włącza się wentylator wtedy kiedy jest to konieczne. To jakiego Ty masz kropka? w PI za włączanie się wentylatora odpowiada czujnik, który znajduje się w chłodnicy, a nie głowicy. I jest to czujnik 0/1. Gdy osiągnie odpowiednią temperaturę, to załącza układ i wentylator się włącza. Przy walniętej UPG wentylator może się nie włączać przez to, że układ chłodzenia jest nieustannie zapowietrzany przez co płyn nie dostaje się do chłodnicy.
|
|
Góra |
|
 |
RobertZ1993 |
#610642 Wysłany:
09 Wrz 2012, 14:33; Temat postu: Re: Notoryczne przegrzewanie się, problem z odpaleniem ciepł |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 11 Sie 2012, Posty: 7
|
Przepraszam, zwracam honor, pomyliłem czujniki.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|