|
Obecny czas: 13 Maj 2024, 10:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Bryckas |
#604534 Wysłany:
14 Sie 2012, 17:29; Temat postu: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić? |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
Witam, jest to mój pierwszy post na tym Forum, więc Dzień Dobry Bardzo W przyszłym tygodniu będę robił szlif głowicy + zawory itd. Sprawdzę i może wymienię pierścienie. Do tego olej, filtry, płyny, termostat, czujniki temp. Zawiecha z przodu... dostanie nowe kable i świece. Teraz pytania do Was: co przy tej okazji jeszcze sprawdzić? Prawie wszystko będzie na wierzchu... Liczę tutaj na Wasze doświadczenie... Ew. jakieś patenty, np. "jakąś uszczelkę na silicon", czy "zrób tak i tak..." każda sugestia będzie brana pod uwagę. Jakich części radzicie użyć? Głównie chodzi mi o kable, świece, termostat i czujniki, zawieszenie, a dokładniej w miarę tanie i dobre! Bardzo liczę na Waszą pomoc, jest to mój pierwszy Fiat, kupiony za śmieszne pieniądze, ale i wymagający "trochę" uwagi. Dziękuję za każdą pomoc i liczę na rozwinięcie się tematu. Poniżej specyfikacja autka: Fiat Punto 1.6 ELX MPI 1996 5D Przebieg 178kkm Na pokładzie: Klima ABS 2xPP Wspomaganie El. szyby x2 Centralny i Auto Alarm fabryczny
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
|
|
|
pies86 |
#604535 Wysłany:
14 Sie 2012, 17:40; Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
jak będziesz wymieniał pierścienie to koniecznie daj tuleje cylindryczne do honowania
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
Bryckas |
#604586 Wysłany:
14 Sie 2012, 21:21; Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
pies86 napisał(a): jak będziesz wymieniał pierścienie to koniecznie daj tuleje cylindryczne do honowania Tzn. chodzi o kolistość czy o nacięcia?
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
|
szczur |
#604734 Wysłany:
15 Sie 2012, 15:26; Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 12 Paź 2010, Posty: 92 Pomógł: 2
|
Skoro chcesz zmienić pierścienie to wpierw sprawdź gładzie w cylindrach i zmierz ich średnice. Może się okazać że bez szlifu daremna robota i kasa na pierścienie.
|
|
Góra |
|
|
Bryckas |
#604776 Wysłany:
15 Sie 2012, 19:23; Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
Jasne, że to zrobię, tylko gdzie znaleźć wymiary? w Instrukcji??? Bo chyba tam nie widziałem.
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
|
pies86 |
#604789 Wysłany:
15 Sie 2012, 20:21; Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
w książce "sam naprawiam "są z tego co pamiętam
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
Bryckas |
#604935 Wysłany:
16 Sie 2012, 11:02; Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
pies86 napisał(a): w książce "sam naprawiam "są z tego co pamiętam Niestety nie mogę znaleźć tam silnika 1.6
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
|
goofer007 |
#605044 Wysłany:
16 Sie 2012, 19:55; Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 297
|
A ja zapytam z innej beczki - co dokładnie się dzieje z silnikiem że go rozkopujesz ? P.S. nominalna średnica cylindrów w 1.6 to 86,400-86,450mm
_________________ 176B6.000 1372 Gran Turismo 146A2.246 1301 Turbo Iniezione Elettronica
|
|
Góra |
|
|
Bryckas |
#605059 Wysłany:
27 Sie 2012, 13:08; Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
goofer007 napisał(a): co dokładnie się dzieje z silnikiem że go rozkopujesz ? Przedmuchy, branie oleju i prawdopodobnie wody, ukręcone szpilki od kolektora wydechowego. dopiero co kupiony, więc za dużo o nim nie wiem, tylko tyle, że trochę jest do roboty. Dzięki za wymiary. [ Dodano: 27 Sie 2012 13:08 ]Witam ponownie. Silnik złożony i już przejechał 1200km. Wymienionych jest dużo rzeczy, jeżeli chodzi o silnik to kompletnie zrobiona głowica, nowe uszczelki pod głowicę, głowiczkę, pokrywę zaworów, miskę olejową, uszczelniacz walka rozrządu, kolektory- to wszystko Elring'a, uszczelniacz tylny wału korbowego Corteco, uszczelka 2-rurki. Punciak dostał nowe pierścienie. Gładzie cylindrów w stanie idealnym, brak wyczuwalnego progu, dobrze widoczne honowanie. Nowy olej Gulf Tec Plus 10W/40, nowe filtry powietrza, paliwa, oleju i kabinowy- wszystkie z Filtrona. Nowe czujniki temp. wody na wskaźnik i na Ecu. Nowe kable Sentech'a i świeczki NGK. Nowy płyn chłodzący. Nowe kompletne sprzęgło Valeo. To tyle jeżeli chodzi o układ napędowy. Do tego nowa zawiecha przód i nowe 4 amorki kayaby, nowe klocki, szczęki, bębny, cylinderki, płyn. Jeżeli ktoś będzie robił coś podobnego w swoim Puntku, to polecam kupowanie dobrych, firmowych uszczelek, szczególnie pod głowicę, np. Elring, Reinz. Zwróćcie uwagę, czy opakowanie uszczelek jest nieuszkodzone, np. czy nie ma 'dziurki" na gwoździk, bo przez to przy długim wiszeniu w sklepie może stwardnieć uszczelka-wyschnąć silicon i będzie lipa. Na uszczelkę pod miskę polecam nałożyć delikatnie np. Dirko, świetna masa uszczelniająca. Ważne jest też dokręcanie odp. momentem, żeby nie za mocno i nie za słabo. Po wymianie pierścieni trzeba trochę dotrzeć silnik, ok. 1000-2000km normalnej jazdy bez "czerwonego pola". Pewnie większość z Was to wszystko wie, ale może te kilka rad komuś się przyda. Później napiszę jak to wszystko chodzi po dotarciu.
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
|
Noodle984 |
#607701 Wysłany:
27 Sie 2012, 14:34; Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 28 Kwi 2012, Posty: 31 Pomógł: 2
|
Osobiście polecam sprawdzić kable sentecha. Moje nówki sentecha odpadły przy pierwszym deszczu (5 dni po kupnie). Mogłeś brać komplet ngk. Co do silnika ile to Cię wszystko wyniosło? (remont silnika)
|
|
Góra |
|
|
Bryckas |
#607710 Wysłany:
27 Sie 2012, 15:25; Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012, Posty: 127 Pomógł: 3
|
Kabelki jak na razie dają radę, 150km w mocnym holenderskim deszczu przetrwały.
Ile remont? hmm.. Głowica 350 Pierścienie 200 Uszczelki ok. 140 Filtry ok.90 Olej 65 Płyn 45 Rolka 42 Termostat 48 Świece 28 Kable 55 Czujniki ok 60 plus inne duperelki Razem jakieś 1100-1200pln same części
OT. tak swoją drogą mógłbyś podpowiedzieć czym diagnozujesz 1.6?
_________________ Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|