You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 12:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #604534 Wysłany: 14 Sie 2012, 17:29; 
 Temat postu: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012,
Posty: 127
Pomógł: 3
Witam,
jest to mój pierwszy post na tym Forum, więc Dzień Dobry Bardzo :)

W przyszłym tygodniu będę robił szlif głowicy + zawory itd. Sprawdzę i może wymienię pierścienie.
Do tego olej, filtry, płyny, termostat, czujniki temp. Zawiecha z przodu...
dostanie nowe kable i świece.

Teraz pytania do Was:
co przy tej okazji jeszcze sprawdzić? Prawie wszystko będzie na wierzchu... Liczę tutaj na Wasze doświadczenie...
Ew. jakieś patenty, np. "jakąś uszczelkę na silicon", czy "zrób tak i tak..." każda sugestia będzie brana pod uwagę.

Jakich części radzicie użyć? Głównie chodzi mi o kable, świece, termostat i czujniki, zawieszenie, a dokładniej w miarę tanie i dobre!

Bardzo liczę na Waszą pomoc, jest to mój pierwszy Fiat, kupiony za śmieszne pieniądze, ale i wymagający "trochę" uwagi.

Dziękuję za każdą pomoc i liczę na rozwinięcie się tematu.

Poniżej specyfikacja autka:
Fiat Punto 1.6 ELX MPI 1996 5D
Przebieg 178kkm
Na pokładzie:
Klima
ABS
2xPP
Wspomaganie
El. szyby x2
Centralny i Auto Alarm fabryczny

_________________
Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG


Góra
 Profil  
 

 
 Post #604535 Wysłany: 14 Sie 2012, 17:40; 
 Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław Śl.
Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 973
Pomógł: 3
jak będziesz wymieniał pierścienie to koniecznie daj tuleje cylindryczne do honowania

_________________
topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki



topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp

Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #604586 Wysłany: 14 Sie 2012, 21:21; 
 Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012,
Posty: 127
Pomógł: 3
pies86 napisał(a):
jak będziesz wymieniał pierścienie to koniecznie daj tuleje cylindryczne do honowania

Tzn. chodzi o kolistość czy o nacięcia?

_________________
Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #604734 Wysłany: 15 Sie 2012, 15:26; 
 Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 12 Paź 2010,
Posty: 92
Pomógł: 2
Skoro chcesz zmienić pierścienie to wpierw sprawdź gładzie w cylindrach i zmierz ich średnice. Może się okazać że bez szlifu daremna robota i kasa na pierścienie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #604776 Wysłany: 15 Sie 2012, 19:23; 
 Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012,
Posty: 127
Pomógł: 3
Jasne, że to zrobię, tylko gdzie znaleźć wymiary? w Instrukcji??? Bo chyba tam nie widziałem.

_________________
Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #604789 Wysłany: 15 Sie 2012, 20:21; 
 Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław Śl.
Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 973
Pomógł: 3
w książce "sam naprawiam "są z tego co pamiętam

_________________
topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki



topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp

Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #604935 Wysłany: 16 Sie 2012, 11:02; 
 Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012,
Posty: 127
Pomógł: 3
pies86 napisał(a):
w książce "sam naprawiam "są z tego co pamiętam

Niestety nie mogę znaleźć tam silnika 1.6

_________________
Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #605044 Wysłany: 16 Sie 2012, 19:55; 
 Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Paź 2008,
Posty: 297
A ja zapytam z innej beczki - co dokładnie się dzieje z silnikiem że go rozkopujesz ?

P.S. nominalna średnica cylindrów w 1.6 to 86,400-86,450mm :wink:

_________________
176B6.000 1372 Gran Turismo
146A2.246 1301 Turbo Iniezione Elettronica


Góra
 Profil  
 
 
 Post #605059 Wysłany: 27 Sie 2012, 13:08; 
 Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012,
Posty: 127
Pomógł: 3
goofer007 napisał(a):
co dokładnie się dzieje z silnikiem że go rozkopujesz ?

Przedmuchy, branie oleju i prawdopodobnie wody, ukręcone szpilki od kolektora wydechowego. dopiero co kupiony, więc za dużo o nim nie wiem, tylko tyle, że trochę jest do roboty.
Dzięki za wymiary.

[ Dodano: 27 Sie 2012 13:08 ]

Witam ponownie.
Silnik złożony i już przejechał 1200km.
Wymienionych jest dużo rzeczy, jeżeli chodzi o silnik to kompletnie zrobiona głowica, nowe uszczelki pod głowicę, głowiczkę, pokrywę zaworów, miskę olejową, uszczelniacz walka rozrządu, kolektory- to wszystko Elring'a, uszczelniacz tylny wału korbowego Corteco, uszczelka 2-rurki.
Punciak dostał nowe pierścienie. Gładzie cylindrów w stanie idealnym, brak wyczuwalnego progu, dobrze widoczne honowanie.
Nowy olej Gulf Tec Plus 10W/40, nowe filtry powietrza, paliwa, oleju i kabinowy- wszystkie z Filtrona.
Nowe czujniki temp. wody na wskaźnik i na Ecu.
Nowe kable Sentech'a i świeczki NGK.
Nowy płyn chłodzący.
Nowe kompletne sprzęgło Valeo.
To tyle jeżeli chodzi o układ napędowy.
Do tego nowa zawiecha przód i nowe 4 amorki kayaby, nowe klocki, szczęki, bębny, cylinderki, płyn.

Jeżeli ktoś będzie robił coś podobnego w swoim Puntku, to polecam kupowanie dobrych, firmowych uszczelek, szczególnie pod głowicę, np. Elring, Reinz. Zwróćcie uwagę, czy opakowanie uszczelek jest nieuszkodzone, np. czy nie ma 'dziurki" na gwoździk, bo przez to przy długim wiszeniu w sklepie może stwardnieć uszczelka-wyschnąć silicon i będzie lipa.
Na uszczelkę pod miskę polecam nałożyć delikatnie np. Dirko, świetna masa uszczelniająca.
Ważne jest też dokręcanie odp. momentem, żeby nie za mocno i nie za słabo.
Po wymianie pierścieni trzeba trochę dotrzeć silnik, ok. 1000-2000km normalnej jazdy bez "czerwonego pola".

Pewnie większość z Was to wszystko wie, ale może te kilka rad komuś się przyda.

Później napiszę jak to wszystko chodzi po dotarciu.

_________________
Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #607701 Wysłany: 27 Sie 2012, 14:34; 
 Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 28 Kwi 2012,
Posty: 31
Pomógł: 2
Osobiście polecam sprawdzić kable sentecha. Moje nówki sentecha odpadły przy pierwszym deszczu (5 dni po kupnie). Mogłeś brać komplet ngk.
Co do silnika ile to Cię wszystko wyniosło? (remont silnika)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #607710 Wysłany: 27 Sie 2012, 15:25; 
 Temat postu: Re: Remont silnika, głowicy, co przy okazji zrobić/sprawdzić
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 13 Sie 2012,
Posty: 127
Pomógł: 3
Kabelki jak na razie dają radę, 150km w mocnym holenderskim deszczu przetrwały.

Ile remont? hmm..
Głowica 350
Pierścienie 200
Uszczelki ok. 140
Filtry ok.90
Olej 65
Płyn 45
Rolka 42
Termostat 48
Świece 28
Kable 55
Czujniki ok 60
plus inne duperelki
Razem jakieś 1100-1200pln same części

OT. tak swoją drogą mógłbyś podpowiedzieć czym diagnozujesz 1.6?

_________________
Moje primary auto- FORD MONDEO 2.5 V6 170PS w pełnej opcji. KOMBI 1999 z podtlenkiem LPG


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO