|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Mr.Rockford |
#82567 Wysłany:
16 Sty 2008, 17:42; Temat postu: diagnoza czy trafna?!! |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 30
|
Po pracy podjechałem do mechanika i odkręcił świece.Świeca była zalana olejem, dramat, tak sie wkórw.......więc mówię mechanikowi aby sprawdzić pomiar kompresją olejową,a on mówi,"że jak jest cylinder zalany olejem i jakby zrobić mu tę kompresje to dodatkowo bym go zalał i uszczelnił".No to pytam sie co to może być za przyczyna,że tak sie dzieje,a on"trudno mu powiedzieć co może być przyczyną, np pierścienie tłoka do wymiany, lub posypały sie rowki między pierścieniami".Ceny też nie powiedział ile taka naprawa, "powiedział żeby wiedzieć co sie zepsuło to trza rozbierać silnik".Dodam że w 6 czerwca 2006 wymieniłem świece (przebieg 52,800)i zaczęło sie tak dziać po roku i wsadził mi już trzecią świece,a teraz mam 59,450km. Pamiętam,że jak tata pojechał na przegląd do fiata chyba w 2004 to wymienili mu olej i od tamtej pory auto zaczęło brać olej,wcześniej nie brał nic, więc tata powrócił do seleni i już mniej brał.przez to uszkodzili silnik.Co jeszcze mogę zrobić aby sie dowiedzieć jaka jest usterka,może polecicie mi zaufanego,szczerego mechanika który wam naprawia auta.Z tego wszystkiego głowa mi pęka.
_________________ P1 55S,XII98
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wito76 |
#82595 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
Jeśli emocje opadły to napisz jeszcze raz o co chodzi bo ja nie załapalem.
Najlepiej w punktach, co by takiego chaosu nie było?
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
luk-asz |
#82601 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:14; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Lis 2007, Posty: 70
|
jesli olej jest w cylindrze to tak naprawde albo rozebrac silnik albo wrozyc ... a jak z plynem chlodniczym - ubywa ? jesli gdzies znika plyn i jednoczesnie olej to prawdopodobnie pekniecie glowicy lub bardzo mocno wydmuchana uszczelka
pzdr Łukasz
_________________ --
Kropek mój, to jest to, kocham go!
|
|
Góra |
|
 |
Mr.Rockford |
#82602 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 30
|
wcześniejszy wątek jest tu
http://fiatpunto.com.pl/topic5510.html [ Dodano: 16 Sty 2008 19:17 ]nie mam wycieków płynu chłodniczego, tylko mnie martwi ta świeca zalana olejem, no i remont przy takim przebiegu.
_________________ P1 55S,XII98
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#82608 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Mr.Rockford napisał(a): tylko mnie martwi ta świeca zalana olejem, no i remont przy takim przebiegu.
Może nie jest tak źle. Jeździłeś trochę na trzech garach, to nie dziw się, że świeca jest zalana, w końcu cylinder nie palił. Może problem tkwi w cewce i kablu, że co jakiś czas na tyle słabą iskrę wzbudza, że zalewa świecę.
Zamień cewki miejscami i daj nowy kabel na ten cylinder. Zobaczysz, czy usterka przeniesie się na inny cylinder czy pozostanie na tym samym. Wtedy możesz osądzić czy winien zapłon czy silnik.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Mr.Rockford |
#82612 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 30
|
no ale iskra jest na 4 cylindrze,a chyba cewka jednocześnie daje iskrę na dwa przewody tak?
_________________ P1 55S,XII98
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#82615 Wysłany:
16 Sty 2008, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Cewka może dostawać zwarć jednego wyjścia do masy co może powodować znikanie iskry lub jej osłabienie na jednym wyjściu, co nie ma wpływu na drugie wyjście. Podobny objaw może dawać przebicie kabla do masy.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#82687 Wysłany:
16 Sty 2008, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Witam !!! 59,450km troszkę to chyba mało jak na silnik od Punciaka. Ja już mam 100 tysięcy i tylko olej zmieniam  A co do Twojej sprawy to naprawdę może to być winna przewodów zapłonowych lub właśnie cewek. Chociaż mogą być inne przyczyny.
|
|
Góra |
|
 |
Mr.Rockford |
#82702 Wysłany:
17 Sty 2008, 00:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 30
|
Przebieg orginalny, fura od nowości w rodzinie,ale martwi mnie ten olej na świecy.
[ Dodano: 17 Sty 2008 00:05 ]
Przebieg orginalny, fura od nowości w rodzinie,ale martwi mnie ten olej na świecy. Jutro zamienię cewki i zobaczę,kable mam firmy "cavex 400" jakoś tak pisze, co to za kable?A co z tą kompresja olejową,wykaże ona jakieś spadki ciśnienia?Lukasz a co ma do tego uszczelka pod głowicą, jak było zimno to dymił mi parą, a teraz przestało.
_________________ P1 55S,XII98
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|