You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 02:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #818358 Wysłany: 26 Sty 2017, 00:55; 
 Temat postu: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento ?
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dolny Śląsk
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 10
Jeżdże kropkiem z 1998 roku w wersji 55s . Silnik ma już przejechane prawie 260000 kilometrów i strasznie cieknie z niego olej , chyba z każdej możliwej strony . Rozmyślam nad remontem kapitalnym ewentualnie wymianą silnika od pandy II , również 1,1 . Tylko czy będzie pasował ? Jaki jest koszt ewentualnego remontu silnika ?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #818381 Wysłany: 26 Sty 2017, 15:05; 
 Temat postu: Re: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
a bierze oliwe że chcesz remontować? jeżeli bierze to ile i jaki ten olej, żeby wyeliminować wycieki wystarczy wymiana uszczelek i jeżeli sam zrobisz to zamkniesz się w niewielkich pieniądzach


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818404 Wysłany: 26 Sty 2017, 22:52; 
 Temat postu: Re: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 28 Lip 2016,
Posty: 72
Pomógł: 1
sergeant napisał(a):
Jaki jest koszt ewentualnego remontu silnika ?


Ja ostatnio robiłem taki remont w aucie firmowym (seicento van 1.1)

Kapitalny remont silnika wyszedł ok 1500zł nie licząc robocizny.

W remont wchodziły nowe panewki, nowe pierścienie, wszystkie uszczelki, remont głowicy itd etc..

Jeśli chodzi o przekładkę to u mechanika zapłacisz sporo plus drugi słupek który i tak może się okazać do remontu.

_________________
Mały ale wariat ;)
1.3 mjt => 1.4 8V Lepszy Power Gamoniu ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818409 Wysłany: 27 Sty 2017, 02:58; 
 Temat postu: Re: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 87
Pomógł: 1
Gdzie cieknie? Może uszczelnienie miski + uszczelka pokrywy zaworów pomoże?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818519 Wysłany: 29 Sty 2017, 19:35; 
 Temat postu: Re: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011,
Posty: 596
Pomógł: 4
Oddaj do jakiegoś zaufanego mechanika i niech oceni czy on faktycznie kwalifikuje się do remontu, czy tylko do "przeglądu" wymiany uszczelek i uszczelniaczy. Bo to, że jest uwalony jak świniak olejem ;-) nie musi znaczyć, że konieczny jest remont kapitalny.
Czy spalanie paliwa jest w normie?
Przyśpieszenie?
Czy bierze olej?
Czy pracuje równo?
Na te pytania sam możesz sobie odpowiedzieć i jeśli tu nie ma problemu, to silnik jeszcze długo polata.

Czy kompresja na cylindrach jest OK, to już mechanik Ci powie.

_________________
Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D.
www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych.
Zapraszam!

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #818701 Wysłany: 02 Lut 2017, 21:02; 
 Temat postu: Re: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dolny Śląsk
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 10
Spalanie na poziomie ok 7 litrów , co wydaje mi się normalną ilością tym bardziej przy aktualnych mrozach. Już 3 razy był wymieniany uszczelniacz na wale od strony rozrządu , przez 3 różnych mechaników ... niestety wyciek nadal jest i to całkiem spory. Od strony sprzęgła uszczelniacz był wymieniany już 2 razy niestety też cieknie . Uszczelniacz na wałku rozrządu oraz uszczelka pod pokrywą zaworów też 2 razy i niestety tu też cieknie. Nawet alternator i połowa komory silnika jest ubabrana olejem .
Wymieniana była też miska olejowa która została " wklejona " na specjalną masę do mis .
Silnik jest jakby słabszy , śladów oleju w płynie chłodzącym nie zauważyłem jedynie irytujące są obfite krople kapiącego oleju spod silnika .
Podobno konieczne jest przeszlifowanie wału ponieważ w miejscu uszczelniaczy wytarły się wgłębienia .
Tak więc wydaje mi się że bez remontu silnika się nie obejdzie .


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO