|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 14:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Bossy200 |
#853893 Wysłany:
06 Wrz 2020, 20:38; Temat postu: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Arkadiusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Wrz 2020, Posty: 6
|
Witam serdecznie szanowne grono posiadaczy kropka, od niedawna też jestem posiadaczem punciaczka z 95r. 1.1 8v S. 3dni temu urwał mi się pasek rozrządu (nie zdążyłem wymienić po zakupie). Walczę już 3 dni i za chiny ludowe nie mogę ustawić, wałek ustawiam na znak na głowicy wał ustawiam na GMP 0 zakładam pasek, lecz kropek nie chce zaśpiewać juz probowalem wałek o jeden obrót do przodu, dwa obroty, trzy i cztery dalej nic. Może ktoś z Was jest w stanie mi pomóc zgrać dobrze górę z dołem Z góry serdecznie dziękuję za każdą pomoc oraz pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
|
|
Jachaś |
#853895 Wysłany:
06 Wrz 2020, 21:11; Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Moderator |
|
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019, Posty: 832 Pomógł: 47
|
A czy rozrząd nie jest czasem kolizyjny? Może któryś zawór/zawory oberwał i dlatego nie chce odpalić. Wałek rozrządu też mógł ucierpieć
_________________ Moje Punto Easy Sport MY2012
|
|
Góra |
|
|
Bossy200 |
#853896 Wysłany:
06 Wrz 2020, 21:12; Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Arkadiusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Wrz 2020, Posty: 6
|
Z tego co się zorientowałem 1.1 8v jest bezkolizyjny.
|
|
Góra |
|
|
pmx007p1 |
#853900 Wysłany:
06 Wrz 2020, 22:30; Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Teoretycznie one (stare FIRE 8V) są bezkolizyjne, ale tak na styk (niewiele brakuje do kontaktu). Jeśli silnik miał jakieś remonty (uszczelka głowicy i planowanie), to jest bardzo blisko kolizyjności. Plus regulacja zaworów (jeśli była zaniedbana i gdzieś w ogóle nie ma luzu, to jest prawie pewne, że dotknie tłoka). 0. Otwórz pokrywę zaworów i obejrzyj, czy są jakieś nieprawidłowości. Czy wszystko całe, czy jakiś zawór nie "wisi". 1. Sprawdź/wyreguluj luzy zaworowe. W trakcie regulacji wyjdzie, czy zawory (szklanki, sprężyny) ruszają/wciskają się płynnie. 2. Jak możesz (masz czym), to zmierz kompresję. Bez pomiaru też można ją ocenić, dźwięk przy rozruchu jest nieregularny. 3. Rozrząd ma być ustawiony na znaki, ale po napięciu napinacza (nie przed, bo się rozjedzie). 4. Może problem jest niemechaniczny. Paliwo daje (słychać pompę)? Iskry są? Czujnik położenia wału żyje? MAP sensor? Przykładowe obrazki są na forum. Nie ma tu żadnej filozofii, to śmiesznie proste silniki. Musi zapalić (choćby na 3 gary). Uwaga na różnice między Punto 1 i 2.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#853901 Wysłany:
06 Wrz 2020, 22:59; Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
Na pasku rozrządu masz znaczki do ustawienia. Wystarczy że przy montażu paska pokryją się ze znaczkami na kołach pasowych TYLE. Nie ma sensu zaglądać na koło zamachowe czy patrzeć na idealne ustawienie kół pasowych przy montażu paska. To w praktyce może służyć do weryfikacji czy rozrząd jest dobrze ustawiony, bo znaczki na pasku i kołach pasowych pokrywają się raz na XX obrotów. 1. Ustawiasz koła pasowe mniej więcej tak, żeby były w pozycji zgodnej ze znaczkami na obudowie pompy oleju/głowicy. 2. Zakładasz pasek tak, aby znaczki na pasku pokryły się ze znaczkami na kołach pasowych, jak się nie da to można lekko zmieniać pozycję wału korbowego/wałka rozrządu. Nie da się też pomylić który znaczek należy do którego koła pasowego (no, może jakiś geniusz by dał radę, jakby były w tym samym miejscu ), bo jeden znaczek jest na środku zęba na pasku, drugi na środku zęba na kole zębatym. 3. Napinasz, ale nie za mocno bo napinacz będzie świszczeć. Przy skręceniu paska o 90* na najdłuższym odcinku paska ma być wyczuwalny wyraźny opór a nie ma być tak, że się nie da go mocniej skręcić. Jak nie zagada to problem na 99% nie leży w rozrządzie (czy przy okazji wymiany nie uszkodził się np. przewód czujnika położenia wału korbowego? - trzeba wyjąć go z obudowy rozrządu a z tego co pamiętam to siedzi tam cisano), bo małe jest prawdopodobieństwo że znaczki na pasku będą źle namalowane. Nawet jak rozrząd jest przestawiony o 1-2 zęby to powinien próbować zaskoczyć, czy nawet pracować koślawo. Jak nic się nie dzieje to może się okazać, że to nie rozrząd Załącznik:
Fig-7-2-1024x812.jpg [ 145.97 KiB | Obejrzany 12117 razy ]
Załącznik:
Fig-8-2-1024x682.jpg [ 128.33 KiB | Obejrzany 12117 razy ]
Fot:internet, dolna fotka dotyczy PII, ale nie patrzymy na znaki na silniku tylko na pasku i kołach pasowych
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Bossy200 |
#853903 Wysłany:
06 Wrz 2020, 23:26; Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Arkadiusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Wrz 2020, Posty: 6
|
No właśnie robiłem na znaki tak jak pokazałeś na zdjęciach GMP 0° na kole zamachowym wałek na znaku na głowicy tylko przed napięciem paska i tu jest kolejne moje pytanie jak zablokować wal żeby przy napinaniu nie rozjechał się. Z tego co widziałem że szklankami wszystko ok, nic niepokojącego nie zauważyłem przy kreceniu ręcznie wałem idzie ciężko czyli wydaje mi się że kompresja jest. Pompę paliwowa słychać, pozatym jak próbuje odpalić to czuć paliwo bo sie zalewa. Jutro spojrze dokładniej na te szklanki wyreguluje luzy i będę sprawdzał iskre. Ma ktoś może jeszcze jakieś rady ?
EDIT: ipIV jutro zrobię jak napisałaś nie będę starał się celować co do mm w znaki tylko te na pasku, sprawdzę czujnik wału i wtedy dam znać. Jeśli nie zagada to gdzie szukać jeszcze problemu?
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#853904 Wysłany:
13 Wrz 2020, 23:22; Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
Bossy200 napisał(a): ipIV jutro zrobię jak napisałaś nie będę starał się celować co do mm w znaki tylko te na pasku, sprawdzę czujnik wału i wtedy dam znać. Jeśli nie zagada to gdzie szukać jeszcze problemu? To później będziemy myśleć Możesz też sprawdzić czy jest iskra - pamiętać żeby dotykać gwintem świecy masę samochodu, np. pokrywę zaworów (nie dla każdego jest to oczywiste). [ Dodano: 09 Wrz 2020 14:20 ]Jak tam? Działa? [ Dodano: 13 Wrz 2020 23:22 ]Chyba wszystko ok, skoro taka cisza
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Bossy200 |
#853990 Wysłany:
14 Wrz 2020, 00:13; Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Arkadiusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Wrz 2020, Posty: 6
|
ipIV napisał(a): Bossy200 napisał(a): ipIV jutro zrobię jak napisałaś nie będę starał się celować co do mm w znaki tylko te na pasku, sprawdzę czujnik wału i wtedy dam znać. Jeśli nie zagada to gdzie szukać jeszcze problemu? To później będziemy myśleć Możesz też sprawdzić czy jest iskra - pamiętać żeby dotykać gwintem świecy masę samochodu, np. pokrywę zaworów (nie dla każdego jest to oczywiste). [ Dodano: 09 Wrz 2020 14:20 ]Jak tam? Działa? [ Dodano: 13 Wrz 2020 23:22 ]Chyba wszystko ok, skoro taka cisza Jeszcze nie wszystko ok, poprostu brak czasu zajrzeć do.kropka. Jak tylko ogarnę chwilę wolnego czasu to zajrzę do kropka to napiszę co i jak
|
|
Góra |
|
|
pmx007p1 |
#854186 Wysłany:
04 Paź 2020, 20:50; Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Działa, czy nie?
|
|
Góra |
|
|
Bossy200 |
#854187 Wysłany:
04 Paź 2020, 20:55; Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Arkadiusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Wrz 2020, Posty: 6
|
pmx007p1 napisał(a): :bounce: Działa, czy nie? Jeszcze nie działa ale w tym tygodniu coś będę wiedział
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#854353 Wysłany:
28 Paź 2020, 18:43; Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Bossy200 |
#854355 Wysłany:
28 Paź 2020, 22:54; Temat postu: Re: Urwany pasek rozrządu 1.1 8v 1995r. S |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Arkadiusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 06 Wrz 2020, Posty: 6
|
ipIV napisał(a): :E Takie małe podbicie tematu Witam. W końcu mogę napisać co się wydarzyło z moim punciakiem. Niestety glowica musiała być już planowana lub grubość uszczelki źle dobrana bo dostał zawór na 2 cylindrze. Będę oczywiście reanimowal kropka teraz czekam na głowice. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|