|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Kodako |
#80243 Wysłany:
10 Sty 2008, 00:56; Temat postu: silnik stracił moc, nierówne obroty silnika :( |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Witam mam otóż taki problem z moim autkiem. Dzisiaj gdy go odpaliłem silnik zaczął chodzić trochę głośniej, auto straciło troche mocy, zauwazylem tez ze przy ruszaniu kilka razy mi szarpnął tak jakby dusił sie paliwem. Silnik ma równiez od dłuższego czasu nierówne obroty przeważnie na biegu jałowym skaczą mu z 1,5- 2tyś. ale to różnie bo niekiedy jak podjeżdzam do skrzyżowania to obroty schodzą ponizej tysiaca a niekiedy obroty spadają na tak niskie (około 600-700) ze auto praktycznie gaśnie. Przypuszczam ze moze to byc silniczek krokowy ale nie jestem pewien. Auto pali mi dość dużo jak na ten silnik 8-9 l. na 100km. Silnik 1,1 Przebieg auta 141 tyś. chodzi tylko na benzynie. Prosze o pomoc!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#80252 Wysłany:
10 Sty 2008, 01:15; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#80256 Wysłany:
10 Sty 2008, 01:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
a co może być przyczyną utraty mocy? Moze jakies paliwo felerne  i auto gorzej chodzi? Chyba zacznę czyścić ten silniczek krokowy na początek może sie coś poprawi. 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#80257 Wysłany:
10 Sty 2008, 01:27; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
No utrata mocy też może być ze złego składu mieszanki, ze złego paliwa albo z tego, że ci może jeden cylinder nie palić, skoro piszesz, że nierówno chodzi.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#80258 Wysłany:
10 Sty 2008, 01:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Jak masz silniczek zasyfiony to utrata mocy też jest i spalanie większe. Mi gazu potrafił połknąć ponad 20l/100km, a najmniej wtedy to było 13,5l. Silnik był zamulony jak nie wiem co. Wyczyściłem silniczek krokowy, odrazu trzeba było obroty przykręcić bo za duże łapał, silnik zyskał na dynamiczności i do tego teraz regularnie (dopiero 3 tankowanie od czyszczenia) pali mi nieco ponad 13l/100km, tylko że ja jeżdżę głównie po mieście po odcinkach 4km. Muszę wykonać jeszcze reset kompa, bo od tamtej pory nie robiłem bo jakoś nie miałem czasu i może jeszcze zmniejszy się ciutkę te spalanie. A i co najlepsze to obroty wtedy nie falowały mi wcale tak mocno. Na słuch było słychać, ale na obrotomierzu to tak wskazywało +/-100obrotów i jak byłem na euroscanie to takie właśnie wahania były, a to chyba nie są jakieś duże wahania.
Ostatnio edytowany przez Ja_szczur, 10 Sty 2008, 01:35, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#80259 Wysłany:
10 Sty 2008, 01:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Raczej pali na wszystkie cylindry. Sprawdzilem poziom oleju i sie nie zmienil a gdyby nie palil na ktorys z cylindrów mogłoby przybyc oleju bo benzyna mogła by się wtedy dostać do paliwa. Dodam ze 500km temu wymieniłem swiece, olej i filtra paliwa.
[ Dodano: 10 Sty 2008 00:37 ] Kumpel mechanik powiedział mi ze utrata mocy może być tez związana z tym ze felerny jest czujnik położenia wału korbowego. Czy to możliwe?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#80261 Wysłany:
10 Sty 2008, 01:37; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Ja_szczur napisał(a): Jak masz silniczek zasyfiony to utrata mocy też jest i spalanie większe. Mi gazu potrafił połknąć ponad 20l/100km, a najmniej wtedy to było 13,5l. Silnik był zamulony jak nie wiem co. Wyczyściłem silniczek krokowy, odrazu trzeba było obroty przykręcić bo za duże łapał, silnik zyskał na dynamiczności i do tego teraz regularnie (dopiero 3 tankowanie od czyszczenia) pali mi nieco ponad 13l/100km, tylko że ja jeżdżę głównie po mieście po odcinkach 4km. Muszę wykonać jeszcze reset kompa, bo od tamtej pory nie robiłem bo jakoś nie miałem czasu i może jeszcze zmniejszy się ciutkę te spalanie. A i co najlepsze to obroty wtedy nie falowały mi wcale tak mocno. Na słuch było słychać, ale na obrotomierzu to tak wskazywało +/-100obrotów i jak byłem na euroscanie to takie właśnie wahania były, a to chyba nie są jakieś duże wahania.
To trochę dziwne, bo silnik krokowy odpowiada tylko za wolne obroty (wtedy kiedy nie jest wciśnięty gaz), więc diametralna różnica w spalaniu jest trochę dziwna.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#80264 Wysłany:
10 Sty 2008, 01:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Mnie też to dziwi, ale co mi się przytrafiło to opisałem. Podkreślam tylko że jeżdzę głównie po mieści na odcinkach 4km i stoję w korkach, a jak stoję w korku to nogi na pedale gazu nie trzymam cały czas. A że silniczek był zasyfiony nie pracował jak trzeba na wolnych obrotach, a ja widziałem że coś z nim nie tak to jeździłem do gazowników i mi odkręcali ten gaz. Silnik żeby się tak nie dławić dostawał więcej paliwa, które i tak wyrzucał wydechem jako niespalone (nawet gazownicy mi to mówili) i miałem takie spalanie jakie miałem. Teraz się tylko zastanawiam co może być konsekwencją tamtego stanu rzeczy. Sonda mogła polecieć?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#80267 Wysłany:
10 Sty 2008, 01:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
A dzisiaj jak jeszcze jechalem moim autem to przy dojezdzaniu do skrzyzowania zaswiecila mi sie kontrolka od smarowania na okolo 5-7 sekund i potem jeszcze w ciagu jazdy 2 razy sie zaswiecila ale to juz tylko na 1 sekunde. Sprawdzilem oleju jest dość
|
|
Góra |
|
 |
cubus1 |
#80309 Wysłany:
10 Sty 2008, 10:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WND Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 301
|
Sonda !!! napewno...jestem swiezo po wymianie i widzę różnicę
Dziś jeszcze tylko reset kompa bo ma za niską moc w dolnym zakresie obrotów (1,5-2 tyś obr./min)
_________________ Disposal in progress
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#80336 Wysłany:
10 Sty 2008, 12:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Kodako napisał(a): Kumpel mechanik powiedział mi ze utrata mocy może być tez związana z tym ze felerny jest czujnik położenia wału korbowego. Czy to możliwe?
To jest możliwe, bo wadliwy czujnik może znacznie przesunąć moment zapłonu, co daje właśnie opisne objawy - spadek mocy, zmiana dźwięku silnika itp.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#80369 Wysłany:
10 Sty 2008, 14:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Czyli praktycznie zostało mi prawie pół auta do wymiany  i zaś tyle kasy w niego władować. A co do tej sondy to lepiej kupić oryginalną czy jakaś uniwersalną? Jaka bedzie roznica 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#80376 Wysłany:
10 Sty 2008, 14:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Zamiast wymieniać pół auta jedź na kompa i niech sprawdzą Ci błędy. No chyba że lubisz topić kase...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#80389 Wysłany:
10 Sty 2008, 15:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Dzwoniłem do ASO i powiedzi ze podpięcie pod komputer z kasowaniem błedów kosztuje 80zł  mniej sie wydaje, że to troche duzo, bede musial pojezdzic po mechanikach i sie popytać ile oni za to biorą.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#80395 Wysłany:
10 Sty 2008, 15:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
No nie najtaniej ale jak pojeździsz po wszystkich to wyjdzie że taniej jednak było pojechać do aso  A najtaniej będzie jak znajdziesz sobie drugą kropke i na chwile przełożysz z niej to co u Ciebie moze byc walnięte.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#80410 Wysłany:
10 Sty 2008, 15:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Zapomniałem dodać ze jakby tego jeszcze było mało to gdzieś ucieka mi płyn chłodniczy, cieknie w okolicach prawego koła przedniego, chyba poszła popma wody ale nie jestem pewien 
|
|
Góra |
|
 |
jeremis9 |
#80447 Wysłany:
10 Sty 2008, 16:47; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Swarzędz Rejestracja: 03 Sty 2008, Posty: 74
|
co do plynu moga byc to te rury gumowe poprostu pekniete...
_________________ Punto 1,2 75KM ELX + LPG
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#80620 Wysłany:
11 Sty 2008, 00:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Odpiąłem dzisiaj od mojego kropka sonde lambda, bo znalazlem gdzieś na forum że gdy sonda jest uszkodzon po odpieciu auto powinno chodzic w miare normalnie natomiast ja nie odczułem zadnej różnicy, tak jak auto było felerne takie jest nadal 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#80633 Wysłany:
11 Sty 2008, 00:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Czyli lambda walnięta. Jak nie ma różnicy po odpieciu to wyraźny sygnał że jużczas na nową...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#81238 Wysłany:
12 Sty 2008, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Hej, jak juz pisałem mam duże problemy z autem otóz auto chodzi silnik chodzi traktorowato a i robi sie jakies podcisnienie na rurze wydechowej tzn. gdy przyłozymy reke zasysa ja do tłumika zamiast wyrzucac spaliny. Czy mógł przeskoczyć pasek rozrządu o 1 albo wiecej zebów i czy silnik mogłby tak chodzi? Sprawdziłem tez przewody no i nie sa 1 młodości, nie ma na nich przebicia ale kopia gdy sie je sciagnie czyli cos nie tak aha i jeszcze jedno pytanie. Jaka powinna byc kolejnosc zaplonu? bo u mnie jest 1-4-3-2 a z tego co pamietam to w ksiazce pisze ze powinno byc 1-3-4-2 no i sprobowałem dzis takiej kombinacji ale nie bylo zbytnio roznicy w dzialaniu auta.
|
|
Góra |
|
 |
kucz9k |
#81256 Wysłany:
12 Sty 2008, 22:57; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 07 Sty 2008, Posty: 65
|
nie czytałem wcześniejszych postów, może ktoś już to pisał.
miałem takie same objawy, auto straciło tak moc, że nie mogłem wyjechać pod górkę, jechałem na 5k-6k obrotów na jedynce. przyczyną była pompa paliwowa, wymieniłem i problem znikł (świeciła mi się kontrolka wtrysku)
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#81267 Wysłany:
12 Sty 2008, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Pompa chyba dobra bo ja slychac  ale z tą autartą mocy to nie jest az tak mocna ale jest dosc odczuwalna, mysle ze te przewody albo cos z tym rozrządem jest nie tak 
|
|
Góra |
|
 |
andwod |
#81483 Wysłany:
13 Sty 2008, 16:02; Temat postu: Diagnostyka za friko |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 13 Sty 2008, Posty: 1
|
Oglądałem niedawno na allegro euroscan
kosztuje ok 250 PLN ale umożliwia zdiagnozowanie
silnika bez ponoszenia niepotrzebnych dodatkowych
kosztów związanych z niepotrzebną wymianą sprawnych
podzespołów czy też kosztami diagnostyki ASO
jak się ma samochód nie całkiem już nowy
to może warto zainwestować w taką zabawkę
na pewno się spłaci. Sam zamierzam dopiero kupić
PUNTO żonie ale na pewno rozważę jakiś samochodowy
transceiwer
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#81505 Wysłany:
13 Sty 2008, 16:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Witam mam taki sam problem z mocą w moim kropku.Wczoraj osuszyłem bak gdyż była woda w paliwie i trochę zanieczyszczeń stałych myślałem że to pomoże jest troszkę lepiej ale dalej silnik nie odzyskał sprawności.Dodam że silnik chodzi czasami cichutko że słychać tylko szum opon a czasami mam wrażenie jak by miał spalanie stukowe pracuje głośno jak sieczkarnia i jak się nagrzeje troszkę skaczą obroty ale w dół obrotomierza.Obawiam sie że to usterka jest po linii elektrycznej.Mam problemy ze spadkami napięcia przygasają podświetlenia zegarów i wtedy silnik nie ma mocy.Ostatnio jak zegary zaświeciły pełnym blaskiem to nawet szyby elektryczne szczególnie od pasażera zaczęły chodzić jak trzeba:) na dodatek był mróz a one chodziły jak pszczółka.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#81730 Wysłany:
13 Sty 2008, 21:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
mariano italiano napisał(a): Witam mam taki sam problem z mocą w moim kropku.Wczoraj osuszyłem bak gdyż była woda w paliwie i trochę zanieczyszczeń stałych myślałem że to pomoże jest troszkę lepiej ale dalej silnik nie odzyskał sprawności.Dodam że silnik chodzi czasami cichutko że słychać tylko szum opon a czasami mam wrażenie jak by miał spalanie stukowe pracuje głośno jak sieczkarnia i jak się nagrzeje troszkę skaczą obroty ale w dół obrotomierza.Obawiam sie że to usterka jest po linii elektrycznej.Mam problemy ze spadkami napięcia przygasają podświetlenia zegarów i wtedy silnik nie ma mocy.Ostatnio jak zegary zaświeciły pełnym blaskiem to nawet szyby elektryczne szczególnie od pasażera zaczęły chodzić jak trzeba:) na dodatek był mróz a one chodziły jak pszczółka. Już więcej nie pisz bajek, kup miernik w supermarkecie za 14,99 zł i mierz.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|