|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 12:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Ja_szczur |
#108626 Wysłany:
27 Mar 2008, 23:10; Temat postu: trapiące mnie problemy |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Kiedyś miałem problemy z silnikiem. Strasznie nierówno chodził i nie trzymał wolnych obrotów, a do tego palił ponad 20l/100km gazu. Zmieniłem świece i przewody i obroty momentalnie wzrosły tak że musiałem jechać do gazownika żeby wyregulował. Ciutę wcześniej wymieniałem filtr powietrza. Następnie wymieniłem silniczek krokowy i wszystko mniej więcej się ustabilizowało poza tym że na ucho słychać że silnik jakby ciutę przerywał, ale na obrotomierzu tego nie widać (czasami jak stoję na światłach wskazówka potrafi trochę spaść i wskoczyć spowrotem) i spalanie spadło do 12,5l/100km. Przyszła zima i kiedy rano odpalałem samochód silnik dziwnie pracował tzn. nie wydawał jednolitego dzwięku w stylu wwwwwww na zwiększonych obrotach tylko takie wmwmwmwmwmwmwm. Zmieniłem wszystkie czujniki temperatury i sytuacja nie wiele się zmieniła. Rano kiedy odpalam bardzo często zdarza się że samochód nie może wejść na obroty jakie powinien wejść po włączeniu silnika, tzn. ładnie reaguje na dodawanie gazu, ale on sam przecież powinien wchodzić przynajmniej na te 1000obrotów, albo i więcej, ale tego nie robi.
Teraz pytanie bo w między czasie kiedy próbowałem usunąć te wszystkie usterki wymieniałem wydech i specjalista powiedział mi że mam plecionkę do wymiany. Czy to ona może powodować to że silnik tak na ucho wydaje się że ciutę nierówno pracuje, bo takie są drgania, a ta plecionka ma powodować żeby tego nie było, czy to może coś innego i co może być nie tak że ma czasami takie problemy z obrotami rano. Świece i przewody był wymieniane jakieś 10tyś km temu.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Kodako |
#108709 Wysłany:
28 Mar 2008, 02:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Moim zdaniem najlepiej jechać gdzieś na komputer do ASO albo gdzieś indziej i on wykaże co jest do wymiany, nie ma sensu wymienianie wszystkich części
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#108749 Wysłany:
28 Mar 2008, 09:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Ja_szczur napisał(a): że mam plecionkę do wymiany
Ja właśnie wymieniam tłumik (głównie ze względu na ten miękki łącznik- bo chyba mówimy o tym samym?=miękki łącznik/plecionka znajdująca sie za kolektorem?) i nie miałem takich objawów jak ty. Nie zauważyłem żeby mi na obroty nie chciał wejść itp. A ten miękki łącznik miałem naprawdę rozwalony 
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#108814 Wysłany:
28 Mar 2008, 13:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Tzn. o te obroty rano to nie podejrzewam tej plecionki. Plecionkę podejrzewam o to że tak na słuch to silnik nie chodzi równo (po obrotomierzu tego nie widać).
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#108844 Wysłany:
28 Mar 2008, 16:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
A to sorki- nie zrozumielismy sie dokladnie  . co do tych obrotow- u mnie byly takie minimalne wahniecia ale nie jakies wielkie (przy zimnym silniku). Jak juz sie nagrzal to bylo ok. No nie liczac ze chodzil jak maly czolg 
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#108846 Wysłany:
28 Mar 2008, 16:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
lukasik napisał(a): A to sorki- nie zrozumielismy sie dokladnie  . co do tych obrotow- u mnie byly takie minimalne wahniecia ale nie jakies wielkie (przy zimnym silniku). Jak juz sie nagrzal to bylo ok. No nie liczac ze chodzil jak maly czolg 
Po wymianie plecionki coś się zmieniło?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#108887 Wysłany:
28 Mar 2008, 18:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
Kodako napisał(a): Moim zdaniem najlepiej jechać gdzieś na komputer do ASO albo gdzieś indziej i on wykaże co jest do wymiany, nie ma sensu wymienianie wszystkich części skoro plecionka do wymiany to pierw bym wymienil a dopiero potem jechal do ASO.
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#109206 Wysłany:
29 Mar 2008, 11:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Ja_szczur napisał(a): Po wymianie plecionki coś się zmieniło?
Jeszcze nie wiem bo wczoraj został odebrany (odbierał go kto inny  ). Ale jak sprawdzę to dam znać
PS. Jak masz już rozwaloną plecionkę to wymień ją bo i tak będziesz musiał i tak- strasznie szybko sie rozwala jak już ma jakiś uszczerbek 
|
|
Góra |
|
 |
voyteac |
#109346 Wysłany:
29 Mar 2008, 15:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 159
|
ja bym wymienil swiece /ewentualnie przewody/,
ja mialem tak ze mi rano /jak bylo zimno/ obroty wchodzily na 1200 a potem spadaly do 750 i w miescie nawet na cieplym silniku tak samo..i powody były w sumie 3 - powietrze uciekalo z komry /zjechany gwint swiecy/ - naprawilem, dodatkowo wymienilem swiece bo mialy popekane porcelany /mialy niecale 9kkm ngk/, pojechalem na regulacje - koles, ciul jeden mi zle wyregulowal i d***, pyrkał silniczek rano przy odpalaniu i po rozgrzaniu na luzie tak samo jak na poczatku...pojechalem zdenerwany do gazownika i juz mi inny mechanik wyregulowal dobrze i powiedzial ze mam przewody do wymiany bo leza na metalu /tam pod obudowa filtra pow./ i ze przebija sie przez to, dal mi na przewody takie rurki co sie nakłada wlasnie na przewody i mam nowe i jest cymesik...na swiatlach nie slychac silnika no i odpala dobrze
to tylko moj przypadek opsiuje moze pomoze
ktos mi kiedys mowil, jakis mechanik ze jak stuknie 10kkm na jednym komplecie swiec /lpg/ to mozna juz zbierac na nowe a przewody co 30kkm
pozdro
|
|
Góra |
|
 |
Nero84 |
#109371 Wysłany:
29 Mar 2008, 15:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 113
|
Ja moge sie wypowiedziec ze jesli masz auto na lpg i ci ni z tąd ni z owąd nagle huknie i zacznie przerywać to znaczy ze swieczki i kable do wymiany  . Przerabiałem to w zeszłym tygodniu.
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#109549 Wysłany:
29 Mar 2008, 23:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Wymieniałem świece i nic nie dało. A z przewodami to też miałem przeboje bo kupiłem i jarmora i to była tragedia. Następnie kupiłem NGK na allegro i było dużo lepiej ale w nocy było widać przebicia. W końcu pojechałem do intercarsu i kupiłem NGK i to było prawie marzenie. Ale dalej miałem problemy z wolnymi obrotami i zmieniłem silniczek krokowy, było dużo lepiej, ale na ucho dalej słychać jak silnik ciutkę przerywa. Na dokładke dodam że czasami obroty schodzą do 900 na jałowym, ale zazwyczaj trzymają się na 1100 i nie chcą zejść w dół, jak jest ciepły to i na luzie 1300 trzyma i nie chce zejść.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#109620 Wysłany:
30 Mar 2008, 07:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Ja_szczur napisał(a): kupiłem i jarmora i to była tragedia.
Ja mam przewody jamora i uważam ze są dobre.Nie wiem jak na LPg ale ja u siebie sprawdzałem w nocy i brak przebicia .Silnik ładnie równo pracuje . Co do świec NGK to tez powoli mam coraz mniejsze zaufanie do nich. 10 tysięcy i popękane porcelany!  Nie kupowane gdzieś na allegro tylko normalnie w sklepie. A ze tak sie podepnę do tematu to jakie można jeszcze świecę zastosować do kropasa 1.1 chodzi mi o firmę tak żeby miał moc i dobrze się zbierał?
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
Ja_szczur |
#109708 Wysłany:
30 Mar 2008, 13:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Świece to i ja kupowałem w normalnym motoryzacyjnym sklepie.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|