|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:07
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
CUbE |
#114945 Wysłany:
13 Kwi 2008, 23:16; Temat postu: marchewka i falujące obroty |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Gru 2007, Posty: 11
|
(punto MK1 elx75) Witam po raz kolejny niefrasobliwe pytanie. Moje punto robi mi brzydkie numery. Zawsze po dłuższym postoju (np po nocy) przy odpaleniu silnika na biegu jałowym obroty utrzymują się przez dobrych parę minut na poziomie 1500. Po tym wracają do normy (ok950) ale bywa że po dojechaniu do świateł i wrzuceniu na luz Punciak kręci się sam do 2000 potem wraca do normy. Poza tym ostatnio w czasie jazdy zaświeciła mi się na jakieś 20sekund "marchewka" i to powtórzyło się kilka razy. Co jest grane?? I czy to tylko przez silniczek krokowy??
A teraz historia niezwiązana z tematem ale motoryzacyjna. Wyjeździłem ostatnio w Kropku bęzynę do samego dna tak że po zaparkowaniu nie chciał odpalić. Stres, smutek, rozgoryczenie. No ale poszedłem na stację kupiłem kanister i 5 litrów paliwa wklałem i... nic. Kupiłem jeszcze 5 i...nic. Dobry brat scholował mnie do domu, dodam że dojeżdżając migacze już nie migały i akumulator wydawał się martwy. Następnego dnia pomyślałem spróbuję włożyłem kluczyk przekręciłem i od razu zapalił, a akumulator jak nowy. nie wiem jak to się stało pewnie jakiś cud nie ważne ważne że jeździ 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Ja_szczur |
#114974 Wysłany:
13 Kwi 2008, 23:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
U mnie dzieje się to samo jak wyjeżdżę paliwo do dna i zaleję kilkoma litrami bak. Ale mam na to sposób. Ściągam z pompy paliwa przewód i przekręcam kluczyk. Na początku leci powietrze, a dopiero po chwili benzynka. Po prostu pompa się zapowietrza i nie podaje paliwa. Nie wiem czemu tak się dzieje, ale tak u mnie jest. U Ciebie podejrzewam że też.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
 |
CUbE |
#115023 Wysłany:
14 Kwi 2008, 08:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Gru 2007, Posty: 11
|
No tak orzypuszczałem że to właśnie jakieś zapowietrzenie jest. No ale mniejsza o to teraz gryzą mnie bardziej te obroty...
|
|
Góra |
|
 |
3Kropek |
#115072 Wysłany:
14 Kwi 2008, 12:19; Temat postu: Re: marchewka i falujące obroty |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: wawa Rejestracja: 14 Kwi 2008, Posty: 2
|
Na początek witam serdecznie wszystkich "puntomaniaków" (i nie tylko)
CUbE napisał(a): (punto MK1 elx75) Witam po raz kolejny niefrasobliwe pytanie. Moje punto robi mi brzydkie numery. Zawsze po dłuższym postoju (np po nocy) przy odpaleniu silnika na biegu jałowym obroty utrzymują się przez dobrych parę minut na poziomie 1500. Po tym wracają do normy (ok950) ale bywa że po dojechaniu do świateł i wrzuceniu na luz Punciak kręci się sam do 2000 potem wraca do normy. Poza tym ostatnio w czasie jazdy zaświeciła mi się na jakieś 20sekund "marchewka" i to powtórzyło się kilka razy. Co jest grane?? I czy to tylko przez silniczek krokowy??
Miałem podobne objawy z obrotami w swojej Kropce (Mark1 75ELX) po wyczyszczeniu silnika krokowego. Obroty pływały mi w podobnym zakresie jedynie nie zauważyłem aby "marchewa" się nie zaświeciła. Wizyta w stacji diagnostycznej wykazała błędy czyjnika obrotów i ciśnienia. Błędy wykasowano a obroty ustabilizowały się na poziomie ok.900 
_________________ Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#115207 Wysłany:
14 Kwi 2008, 20:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
podjedz na egzaminera i zoabcz co pokaze , obroty to na pewno krokowy ,ale marchewa to moze byc inny problem - np. sonda
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#115844 Wysłany:
16 Kwi 2008, 20:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
Ja_szczur napisał(a): U mnie dzieje się to samo jak wyjeżdżę paliwo do dna i zaleję kilkoma litrami bak. Ale mam na to sposób. Ściągam z pompy paliwa przewód i przekręcam kluczyk. Na początku leci powietrze, a dopiero po chwili benzynka. Po prostu pompa się zapowietrza i nie podaje paliwa. Nie wiem czemu tak się dzieje, ale tak u mnie jest. U Ciebie podejrzewam że też.
jest tak temu poniewarz pompy cieczy maja duzo mniejsza zdolnosc do przepompowania powietrza, wiec ta samo objetosc powietrza musza duzo zluzej pompowac 
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
stig |
#117568 Wysłany:
21 Kwi 2008, 21:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Murowana Goślina k.Poznania Rejestracja: 06 Kwi 2007, Posty: 5
|
CUbE napisał(a): Co jest grane?? I czy to tylko przez silniczek krokowy??
Witaj. Sprawdź czujnik temp. płynu chłodzącego (niebieski) - u mnie objawiał się utrzymywaniem przez kilka sekund obrotów silnika w okolicach 2000rpm i zapalaniem marchewy (tylko gdy był rozgrzany silnik).
_________________ PI 75
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#117781 Wysłany:
22 Kwi 2008, 12:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Najlepsze rozwiązanie to podłaczenie pod komputer, ale to kosztuje.W moim punto miałem identyczne objawy, gdzie pryczyną był czujnik temperatury płynu chłodzącego. Znajduje się w głowicy przy termostacie.Koszt czujnika ok. 35 zł. PAMIĘTAJMY o jednym , nie wyjeżdża się paliwa do zera , ponieważ uszkadzacie pompkę paliwa.
|
|
Góra |
|
 |
Lisu |
#117812 Wysłany:
22 Kwi 2008, 13:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 87
|
Ja muszę wymienićczujnik bo mi wskazówka nie działa i jak napisał czech może to być powodem palenia się kontrolki, ale ja bymłem na komputerze i facet mi powiedział że trzeba wymienić sonde lambde, jutro to zrobię plus wymienie ten czujnik i dam znać czy to pomogło.
P.S. jak to dobrze mieć możliwość podłączyć auto pod kompa za pół-darmo 
_________________ Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#117821 Wysłany:
22 Kwi 2008, 13:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Lisu widze ,że ostro wziełeś sie za swoja krope :alien:
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
Lisu |
#117938 Wysłany:
22 Kwi 2008, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 87
|
hahaha  Miesiąc temu zero wiedzy na temat aut a teraz młodszy mechanik ze mnie  a gdybym miał narzędzia niejedną rzecz mógłbym sam zrobić... akurat mam w planie zakupić
Takie były założenia, że zadbam o niego żeby posłużył więcej niż jeden sezon  Jak uznam że zrobiłem wszystko to co chciałem to zrobię liste, nie będzie krótka  choć jednak z tuningu zrezygnowałem - zrobię go by był jak najdłużej sprawny.
_________________ Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#118101 Wysłany:
22 Kwi 2008, 23:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
czech22 napisał(a): Najlepsze rozwiązanie to podłaczenie pod komputer, ale to kosztuje.W moim punto miałem identyczne objawy, gdzie pryczyną był czujnik temperatury płynu chłodzącego. Znajduje się w głowicy przy termostacie.Koszt czujnika ok. 35 zł. PAMIĘTAJMY o jednym , nie wyjeżdża się paliwa do zera , ponieważ uszkadzacie pompkę paliwa.
niestety za dużo nie pomoże , miałem 2 problemy i zawsze na egzaminerze było ok - 1. sonda 2. krokowiec
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#118271 Wysłany:
23 Kwi 2008, 15:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Trudno uwierzyć, żeby komputer nic nie wykazał. W moim przypadku silnik podłączony został , gdy był zimny , a odłączony kiedy wykazał błąd.
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118345 Wysłany:
23 Kwi 2008, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Lisu napisał(a): Ja muszę wymienićczujnik bo mi wskazówka nie działa i jak napisał czech może to być powodem palenia się kontrolki,
Kurcze, to nie ten sam czujnik.
Czytajcie inne tematy, na nowo wałkujecie coś, co jest już tysiąc razy omowione na forum.
Czujnik sterujący komputerem i majacy wpływ na falujace obroty jest koło termostatu i ma niebieską końcówkę, ten od wskaźnika temperatury jest po drugiej stronie głowicy i ma czerwoną koncówkę, on nie ma żadnego wpływu na obroty.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Lisu |
#118376 Wysłany:
23 Kwi 2008, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 87
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118379 Wysłany:
23 Kwi 2008, 20:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Albo piszesz o innym czujniku, albo masz wstawiony nieoryginalny.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Lisu |
#118393 Wysłany:
23 Kwi 2008, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 87
|
czujnik który nagrzewa się od płynu chłodzącego, jak go odkręcasz to trochę płynu się wylewa, po drugiej stronie od czujników od wentylatora. Może nieoryginalny nie wiem, w każdym razie nic nie działa u mnie aby ta walona wskazówka się ruszyła  A sama wskazówka działą, przy masie się podnosi na maksa więc mechanizm sprawny
_________________ Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118412 Wysłany:
23 Kwi 2008, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Lisu napisał(a): sama wskazówka działą, przy masie się podnosi na maksa więc mechanizm sprawny
Skombinuj sobie rezystor (tzw opornik) o rezystancji 390 ohm i poprzez ten opornik zewrzyj kabelek do masy. Wskazówka powinna się podnieść gdzieś w okolicę środkowej kreski. Jeśli będzie inaczej, to możliwe, że wskaźnik nie jest dobry. Jeśli będzie w okolicy srodka, to masz pewność, że czujnik jest padnięty. Jeśli masz miernik to wrzuć wymontowany czujnik do gotującej się wody i sprawdź jego oporność (powinna wynosić około 400 ohm).
Jest możliwe, że przez pomyłkę ktoś ci włożył czujnik (włącznik) kontrolki przekroczenia temperatury, a nie termistor do sterowania wskaźnika zegarowego.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Lisu |
#118561 Wysłany:
24 Kwi 2008, 08:08; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 87
|
Może stary czujnik jest zły ale wziąłem ze sklepu fiata dwa czujniki czarny i czerwony, żaden nie działał poprawnie (wskazówka o 1mm się podnosiła) ale zrobię jak mówisz z tym opornikiem. Poza tym pogadam z mechanikiem bo właśnie jadę wymienić sonde
_________________ Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118565 Wysłany:
24 Kwi 2008, 08:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Możesz mieć też uszkodzony system miernika, składa sie on z dwóch uzwojeń i jest możliwe, że jedno z nich nie ma napięcia, aby stworzyć pole magnetyczne dla drugiej cewki.
Już tu ktoś miał podobny przypadek - odłączyła się końcówka jednej z cewek.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
Lisu |
#118808 Wysłany:
24 Kwi 2008, 23:39; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 87
|
Olałem wskaźnik temperatury, wiem że wentylator mi działa więc daruje sobię wskaźnik, w każdym razie czujnik niechcący uszkodziłem przy odrkęcaniu i nie mogę go zwrócić 24 zł poszło
Ale muszę ogłosić że pozbyłem się "marchewki"! To było jej przyczyną:

_________________ Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#118855 Wysłany:
25 Kwi 2008, 07:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Lisu napisał(a): Olałem wskaźnik temperatury, wiem że wentylator mi działa więc daruje sobię wskaźnik Jesteś w dużym błędzie. Niedziałajacy wskaźnik jest dużym problemem, gdyż nie masz kontroli nad temp. silnika. Głupi termostat może sie zablokować, albo uciec troche płynu z układu i już wentylator ci sie nie włączy, mimo że super sprawny. Po kilku chwilach masz silnik do remontu.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|