You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 11:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #144489 Wysłany: 12 Lip 2008, 18:13; 
 Temat postu: Wskazówka temp szybko w góre
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 19 Cze 2007,
Posty: 53
witam, wiem ze ten temet byl maglowany wiele razy ale juz nie weim co robic.

Mianowaici wskazowk przekracza mi 3/4 skali jak jade po miescie. Nie stoje w jakims korku, tylko od czasu do czasu sie zatrzymam na swiatłach. Jazda ok 40-60 km. Niedawno zmiaeniałłem termostat, płynu jest ok (zmianiałem rok temu, zamierzam we wrzesniu zmnieni) Co jeszcze moge sprwdzic. Za 10 dni jade na urlop w góry ( Kraków tez) i boje sie ze jak bede stał w przwdziwym korku (tj jazda 20 km przez 30 min) to sie silnik naprawde zagrzeje. Chłodnica jest cała ciepła. Wentylator chodzi (ale po zmnianie termostatu jakby cizej w czasie jazdy go nie słysze diopiero jak wysiade, wczesniej był głosny. Jak włacze ogrzewanie to idzie ciepłe powietrze, wiec nagrzewnica jest chyba odpowietrzonam - a gdzie sie ja odpowietrza?), odpowietrznik przy chłodnicy sam odpowietrzałem. Co jeszcze moge zrobic - czujnik temperatury . Mam gaz ,ale to chyba nie problem (inst juz mam 2 lata). Ostatnio gasnie mi przy przełaczeniu benzyna/gaz - chyba parownik.
Sorry ze tak długo ale co nige jeszcze zrobic - (ograniczony budżet).?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #144510 Wysłany: 12 Lip 2008, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Napisz od kiedy zaczął sie przegrzewać, czy po wymianie termostatu :?: Niepotrzebnie wymieniasz płyn , szkoda kasy. Wystarczy co 3-4 lata. Sprawdż , czy tłoczy płyn przez odpowietrznik w chłodnicy. Wygląda na to , ze to czujnik w chłodnicy nawala i nie załącza wentylatora. Koniecznie usun problem przed urlopem, bo będą większe problemy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144576 Wysłany: 12 Lip 2008, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 19 Cze 2007,
Posty: 53
tak to sie zaczewło jakos 2 miechy temu. A termostat wymieniłem 4 dni temu i nic nie pomogło. Nie wiem co jest grane. co jeszcze moge wymienic/ sprawdzic?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144601 Wysłany: 12 Lip 2008, 23:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: KOSZALIN
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 34
witam miałem coś w podobie kiedyś ale w Cinq..... na początek sprawdź czy układ nie jest zapowietrzony czyli gdy włączy się wiatrak lub troszkę wcześniej sprawdź przewody wchodzący i wychodzący jeśli oba będą gorące to jest ok jeśli jeden będzie zimny a drugi gorący to zapowietrzony masz układ jeśli to będzie ok to trzeba szukać innej przyczyny jeśli wymieniłeś termostat to zakładam że jest dobry więc może któryś z czujników temperatury, więc na zimnym silniku odkręć pojedyńczo czujniki i przeczyść je oraz styki może któryś nie łączy
to na tyle ja bym tak zrobił w pierwszej kolejności tak bym rozpoczął poszukiwania pozdrawiam i powodzenia

_________________
Punto I, 94r. 1,2 MPI, 75KM :-)

Posiadam Instrukcje obsługi w formacie .pdf - z chęcią udostępnię innym:-))


Góra
 Profil  
 
 
 Post #145508 Wysłany: 15 Lip 2008, 17:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 19 Cze 2007,
Posty: 53
sprawdzałem nie mam zapowietrzonego układu. Kontroluje teraz poziom wody chlodzacej i oleju, czy to czasem nie uszczelka pod glowica. Niby wody mi nie ubywa, olj normalny (mam go wymieni ale na razie czekam czy to nie upg bo bym wymienial na marne) sam nie wiem ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #145881 Wysłany: 16 Lip 2008, 19:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: KOSZALIN
Rejestracja: 01 Lut 2008,
Posty: 34
rzeczywiście troszkę dziwna sprawa jeśli uszczelka pod głowicą to masz dwa wyjścia woda w oleju lub olej w wodzie. Sprawdź bagnet jeśli będzie korzuch lub na korku to masz wielkie szanse na uszczelkę pod głowicą.
Z drugiej strony jeśli długo jeździsz ze wskazaniami 3/4 skali to uszczelka pójdzie samoistnie od przegrzania.

_________________
Punto I, 94r. 1,2 MPI, 75KM :-)

Posiadam Instrukcje obsługi w formacie .pdf - z chęcią udostępnię innym:-))


Góra
 Profil  
 
 
 Post #146046 Wysłany: 17 Lip 2008, 07:04; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Sorry że podczepiam sie pod temat ale ja mam podobnie. Cholernie szybko idzie mi w dół wskazówka od benzyny :cry: Ma ktos na to jakis pomysł? :oops:




Sorry, nie moglem sie powstrzymac :mrgreen:

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #146173 Wysłany: 17 Lip 2008, 13:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
a z tym kożuchem na korku wlewu oleju to nie zawsze musi być wina uszczelki pod głowicą. Kożuch może się też robić przez niedogrzanie silnika np jak termostat sie zepsuje to również jest kożuch bo silnik sie nie dogrzewa.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149949 Wysłany: 26 Lip 2008, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: lubelskie
Rejestracja: 16 Mar 2008,
Posty: 32
Radula napisał(a):
jeśli uszczelka pod głowicą to masz dwa wyjścia woda w oleju lub olej w wodzie.


Radzę sprawdzic świece, też miałem podobny przypadek.
I jak zacytowałem, nie było wody w oleju czy też oleju w wodzie. Miałem mały przeciek płynu chłodniczego do cylindra, nawet nie zauważyłem ubytku płynu. Jedna świeca miała rdzawy nalot, pozostałe biały nalot (mam LPG).

_________________
Wigry 3 - 1985 r. .... -> Fiat 126p - 1994 r. -> Fiat Punto 55 SX LPG - 1995 r. -> Punto II FL 1.3 MultiJet 2004 r.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO