|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 11:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kosik |
#144489 Wysłany:
12 Lip 2008, 18:13; Temat postu: Wskazówka temp szybko w góre |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 19 Cze 2007, Posty: 53
|
witam, wiem ze ten temet byl maglowany wiele razy ale juz nie weim co robic.
Mianowaici wskazowk przekracza mi 3/4 skali jak jade po miescie. Nie stoje w jakims korku, tylko od czasu do czasu sie zatrzymam na swiatłach. Jazda ok 40-60 km. Niedawno zmiaeniałłem termostat, płynu jest ok (zmianiałem rok temu, zamierzam we wrzesniu zmnieni) Co jeszcze moge sprwdzic. Za 10 dni jade na urlop w góry ( Kraków tez) i boje sie ze jak bede stał w przwdziwym korku (tj jazda 20 km przez 30 min) to sie silnik naprawde zagrzeje. Chłodnica jest cała ciepła. Wentylator chodzi (ale po zmnianie termostatu jakby cizej w czasie jazdy go nie słysze diopiero jak wysiade, wczesniej był głosny. Jak włacze ogrzewanie to idzie ciepłe powietrze, wiec nagrzewnica jest chyba odpowietrzonam - a gdzie sie ja odpowietrza?), odpowietrznik przy chłodnicy sam odpowietrzałem. Co jeszcze moge zrobic - czujnik temperatury . Mam gaz ,ale to chyba nie problem (inst juz mam 2 lata). Ostatnio gasnie mi przy przełaczeniu benzyna/gaz - chyba parownik.
Sorry ze tak długo ale co nige jeszcze zrobic - (ograniczony budżet).?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#144510 Wysłany:
12 Lip 2008, 19:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Napisz od kiedy zaczął sie przegrzewać, czy po wymianie termostatu  Niepotrzebnie wymieniasz płyn , szkoda kasy. Wystarczy co 3-4 lata. Sprawdż , czy tłoczy płyn przez odpowietrznik w chłodnicy. Wygląda na to , ze to czujnik w chłodnicy nawala i nie załącza wentylatora. Koniecznie usun problem przed urlopem, bo będą większe problemy.
|
|
Góra |
|
 |
kosik |
#144576 Wysłany:
12 Lip 2008, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 19 Cze 2007, Posty: 53
|
tak to sie zaczewło jakos 2 miechy temu. A termostat wymieniłem 4 dni temu i nic nie pomogło. Nie wiem co jest grane. co jeszcze moge wymienic/ sprawdzic?
|
|
Góra |
|
 |
Radula |
#144601 Wysłany:
12 Lip 2008, 23:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: KOSZALIN Rejestracja: 01 Lut 2008, Posty: 34
|
witam miałem coś w podobie kiedyś ale w Cinq..... na początek sprawdź czy układ nie jest zapowietrzony czyli gdy włączy się wiatrak lub troszkę wcześniej sprawdź przewody wchodzący i wychodzący jeśli oba będą gorące to jest ok jeśli jeden będzie zimny a drugi gorący to zapowietrzony masz układ jeśli to będzie ok to trzeba szukać innej przyczyny jeśli wymieniłeś termostat to zakładam że jest dobry więc może któryś z czujników temperatury, więc na zimnym silniku odkręć pojedyńczo czujniki i przeczyść je oraz styki może któryś nie łączy
to na tyle ja bym tak zrobił w pierwszej kolejności tak bym rozpoczął poszukiwania pozdrawiam i powodzenia
_________________ Punto I, 94r. 1,2 MPI, 75KM
Posiadam Instrukcje obsługi w formacie .pdf - z chęcią udostępnię innym:-))
|
|
Góra |
|
 |
kosik |
#145508 Wysłany:
15 Lip 2008, 17:19; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 19 Cze 2007, Posty: 53
|
sprawdzałem nie mam zapowietrzonego układu. Kontroluje teraz poziom wody chlodzacej i oleju, czy to czasem nie uszczelka pod glowica. Niby wody mi nie ubywa, olj normalny (mam go wymieni ale na razie czekam czy to nie upg bo bym wymienial na marne) sam nie wiem ...
|
|
Góra |
|
 |
Radula |
#145881 Wysłany:
16 Lip 2008, 19:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: KOSZALIN Rejestracja: 01 Lut 2008, Posty: 34
|
rzeczywiście troszkę dziwna sprawa jeśli uszczelka pod głowicą to masz dwa wyjścia woda w oleju lub olej w wodzie. Sprawdź bagnet jeśli będzie korzuch lub na korku to masz wielkie szanse na uszczelkę pod głowicą.
Z drugiej strony jeśli długo jeździsz ze wskazaniami 3/4 skali to uszczelka pójdzie samoistnie od przegrzania.
_________________ Punto I, 94r. 1,2 MPI, 75KM
Posiadam Instrukcje obsługi w formacie .pdf - z chęcią udostępnię innym:-))
|
|
Góra |
|
 |
adi.degora |
#146046 Wysłany:
17 Lip 2008, 07:04; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#146173 Wysłany:
17 Lip 2008, 13:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
a z tym kożuchem na korku wlewu oleju to nie zawsze musi być wina uszczelki pod głowicą. Kożuch może się też robić przez niedogrzanie silnika np jak termostat sie zepsuje to również jest kożuch bo silnik sie nie dogrzewa.
|
|
Góra |
|
 |
gss33 |
#149949 Wysłany:
26 Lip 2008, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: lubelskie Rejestracja: 16 Mar 2008, Posty: 32
|
Radula napisał(a): jeśli uszczelka pod głowicą to masz dwa wyjścia woda w oleju lub olej w wodzie.
Radzę sprawdzic świece, też miałem podobny przypadek.
I jak zacytowałem, nie było wody w oleju czy też oleju w wodzie. Miałem mały przeciek płynu chłodniczego do cylindra, nawet nie zauważyłem ubytku płynu. Jedna świeca miała rdzawy nalot, pozostałe biały nalot (mam LPG).
_________________ Wigry 3 - 1985 r. .... -> Fiat 126p - 1994 r. -> Fiat Punto 55 SX LPG - 1995 r. -> Punto II FL 1.3 MultiJet 2004 r.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|