Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Problem z ogrzewaniem. http://fiatpunto.com.pl/topic18730.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | łukasz26 [ 29 Paź 2009, 13:02 ] |
Temat postu: | Problem z ogrzewaniem. |
Witam nie dawno kupiłem Fiata Punto tzw dwojkę,z gazem.Doadam że to jest moje pierwsze autko i sprawowało sie dobrze do czasu.Problem polega na tym że moim zdaniem strasznie dlugo przelancza sie na gaz,wczoraj po powrocie z pracy po przejechaniu okolo 10 km jeszcze sie nie przelączył,no i zauważyłem ze wogóle nie ma ogrzewania w aucie caly czas dmucha zimne powietrze,po uzupełnieniu płynu chlodniczego pojawił sie wyciek dosc intesywny ale teraz go praktycznie nie widac a plyn jest w zbiorniku.Prosiłbym tez o linka aktualnego naprawiam sam bo te co wyszukałem na tym forum są nie aktualne albo na meila.Z gory dziekuje za pomoc |
Autor: | greg505 [ 29 Paź 2009, 13:30 ] |
Temat postu: | |
zacznij od zmiany tematu skoro silnik sie nie dogrzewa, to najprawdopodobniej uszkodzony masz termostat |
Autor: | lakikwap [ 29 Paź 2009, 13:58 ] |
Temat postu: | |
łukasz26 napisał(a): caly czas dmucha zimne powietrze
to nie termostat bo by leciało ciepłe. |
Autor: | kruger [ 29 Paź 2009, 14:33 ] |
Temat postu: | |
lakikwap napisał(a): to nie termostat bo by leciało ciepłe.
Jak ciepłe? ZTCMW to termostat w przypadku uszkodzenia pozostaje w pozycji otwartej, czyli zapobiega to przegrzaniu silnika. |
Autor: | łukasz26 [ 29 Paź 2009, 17:40 ] |
Temat postu: | |
czyli przez uszkodzony termostat,silnik dluzej mi sie grzeje i dlatego tak dlugo musze czekac aby gaz zaskoczył?Ponawiam prozbę o ksiażke napraw sam w formie elektronicznej |
Autor: | kruger [ 29 Paź 2009, 17:53 ] |
Temat postu: | |
Na to bym stawiał. Co do książki: |
Autor: | lakikwap [ 29 Paź 2009, 21:22 ] |
Temat postu: | |
kruger właśnie miałem wymieniany termostat. No właśnie jest otwarty cały czas czyli leci i przez silnik i przez nagrzewnice (jest ciepłe pow. w nawiewach) alee leci jeszcze przez chłodnice przez co nie może sie nagrzać dobrze silnik. Leci ciepłe powietrze na bank. z jakiej racji ma nielecieć? zablokowany jest dostęp do nagrzewnicy ?! |
Autor: | kruger [ 29 Paź 2009, 21:53 ] |
Temat postu: | |
Dopóki silnik jest zimny, to termostat jest zamknięty, płyn krąży bez chłodnicy. Jeżeli silnik się nagrzeje, wtedy termos otwiera przepływ płynu przez chłodnicę i wtedy utrzymywana jest właściwa temperatura silnika. Tak jak napisałem na początku, jeżeli termostat jest trzepnięty, to pozostaje cały czas otwarty, i płyn (nienagrzany jeszcze) krąży przez chłodnicę chłodząc się i nie pozwala w ten sposób się rozgrzać silnikowi w sposób normalny (czyt: nie więcej niż parę km jazdy). On się nagrzeje, ale po kilkunastu/dziesięciu km. Kiedyś padł mi termos w seju, zjeździłem całą Wawę (dobre 30km), a ten jeszcze był jakotako letni. Wracając do meritum, jeżeli płyn jest chłodny, to kręcąc gałą grzania - fakt - puszczamy go na nagrzewnicę, tylko dlaczego ma lecieć ciepłe powietrze skoro płyn jest zimny i nie ma czego skutecznie nagrzać (nagrzewnica działa jak wiadomo jak dodatkowa chłodnica) |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |