Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Mrozy -30 i zmiana oleju na 0w40 lub 5w40 w punto 1.9d ?
http://fiatpunto.com.pl/topic25697.html
Strona 1 z 1

Autor:  remind [ 06 Gru 2010, 17:38 ]
Temat postu:  Mrozy -30 i zmiana oleju na 0w40 lub 5w40 w punto 1.9d ?

Witam, czy ktoś może zalewał do swojego 1.9D 1.9JTD oleje 0w40 lub 5w40 ? Jakieś spostrzeżenia ? W temp. 100 stopni mało się różnią lepkością, przynajmniej jak porównać oleje 0w40 , 5w40 10w40 mobila. Różnica jest przy temp 40 stopni i różnią się temperatura pompowalności oczywiście na plus dla syntetycznych. Ostatnio była u mnie fala mrozów przy ziemi ~-30 i więcej, wiem, że punto 1.9D z lanym 15w40 nie odpaliło.

Autor:  srbenda [ 06 Gru 2010, 18:00 ]
Temat postu: 

Jesteś pewien że to kwestia oleju a nie paliwa, akumulatora, cy czegoś innego?
Co do olejów, tak mówi teoria:

- lepkość w zależności od temperatury > Image

- czas potrzebny do rozprowadzenia oleju w zależności od temperatury i klasy oleju > Image

- czas potrzebny do osiągnięcia temp. roboczej oleju i płynu chłodzącego w stosunku do przejechanego dystansu > Image

Autor:  Adas [ 06 Gru 2010, 18:31 ]
Temat postu: 

Zimą zawsze żadszy jest lepszy :). Po wymianie uszczelniaczy skuszę się na zalanie swego syntetykiem, tłoki pierścienie mam w BDB stanie.

Autor:  remind [ 06 Gru 2010, 19:19 ]
Temat postu: 

Adas mi się też tak wydaje, zeszłej zimy miałem niewielkie problemy z odpalaniem na 10w40 w siarczyste mrozy ponad -30 (tyle to było na 3cim piętrze, przy ziemi na pewno dużo więcej - a jechać trzeba było ). Po prostu od razu nie odpalał a jak odpalił to zamarzło paliwo w drodze. Nie było aż tak różowo.

Teraz po zmianie na mobil1 0w40 w mróz -20 to od strzału odpala i od razu równo pracuje. Zauważyłem, że silnik ma trochę więcej mocy bezpośrednio po uruchomieniu, wciskasz gaz i jedzie, na 10w40 tak nie było, mulił się dopóki nie osiągnął temp. pracy. Paliwo mam teraz albo do -27 albo teraz "arktyczne -45". Akumulator 74Ah/680A faktycznie zmierzony 700-710A EN. Jest jeszcze kwestia rozrusznika ma już ponad 10 lat ...

Autor:  Adas [ 06 Gru 2010, 19:52 ]
Temat postu: 

Gdzie jest olej, podczas pracy silnika ?. Wszędzie gdzie jest tarcie, olej pełen syntetyk, jest żadszy więc wiadomo, łatwiej się częściom poruszać między sobą, mniej są z sobą hmm.. sklejone...

Mam w tej chwili Motul 6100 10w40, zaleje selenie 10w40 bo słyszałem, że jest to najlepszy olej dla kropka na zimę, jak zrobię uszczelniacze to na następny rok wyląduje Selenia Pure Energy 5w-40:-). U mnie też silnik musi łapnać choć te 30 stopni na plusie, byrozwinąć skrzydła, podobnie sparwa się ma do skrzyni biegów, żadszy olej, mniejsze opory daje skrzynia biegów, ale jak ktoś ma słabe uszczelnaicze, to poleci.

Autor:  remind [ 06 Gru 2010, 19:58 ]
Temat postu: 

Adas nie wiem czy się opyla kupować selenie, może jak się mało jeździ ( cena !). Ostatnio kupiłem 2 pojemniki 4L mobila1 0w40 po 99zł w oszłomcu... wcale nie był stary, tylko 2 letni.

Ja selenii 20K nie wleje ponieważ jest tylko do -25 a u nas na Podlasiu takie mrozy to normalka:

http://www.cars.robertsaerospace.com/SeleniaOil/20K.pdf

dla mnie 35-40zł/L selenii to trochę za drogo... za 25zł/l można pełen syntetyk kupić.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/