Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Silnik 1.2 16 V 80 km http://fiatpunto.com.pl/topic45563.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Maneta [ 21 Sty 2014, 14:27 ] |
Temat postu: | Silnik 1.2 16 V 80 km |
Witam serdecznie Mam mały problem,po wymianie UPG i ponownym złożeniu silnik zaczął chodzić jak silnik Diesla,klekotanie zaworów dość hałaśliwe,myślałem że kasatory same się napompują olejem po paru kilometrach,ale niestety nic z tego, klekotanie po rozgrzaniu leciutko cichło ale występowało cały czas w całym zakresie obrotów silnika,wymieniane były wszystkie uszczelki,pod głowicą kolektor ssący+wydech uszczelka pod sub głowicą,dodam że przed wypaleniem uszczelki silnik chodził,pracował bardzo ładnie,aż padła,wypaliła się między cylindrami, 1 - 2 więc sam sobie wymieniłem i zaczeły się schody,silnik odpalał bardzo ładnie nie miał żadnych problemów,chodził w całym zakresie obrotów tylko klekotanie zaworów było słyszalne cały czas,aż do dnia dzisiejszego kiedy po pracy jechałem do domu i nagle zaczął schodzić z obrotów i sam zgasł ponowne odpalenie okazało się nie możliwe,dodam że silnik kręci ale wygląda to tak jak nie było kompresji,czy może wałek się odkręcił/ Dodam ze rozrząd ustawiałem z pomocą blokad do tego silnika,wałek dokręcony z siłą 120 Nm,dodatkowo zabezpieczony klejem do gwintu,no i lipa,nie mam pojęcia co się stało i do tego jeszcze to klekotanie zaworów mnie dobija,czy zawory mogły dostać i się pogiąć,miał ktoś z WAS może taki lub podobny przypadek,za wszelkie sugestie i podpowiedzi będę bardzo wdzięczny Serdecznie dziękuję i pozdrawiam. Danek |
Autor: | _marcin00_ [ 21 Sty 2014, 14:53 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.2 16 V 80 km |
No dla mnie to objawy wskazują na źle ustawiony rozrząd, silnik działał tak długo aż pogięły się zawory i teraz już nie odpala. Ale jeżeli był ustawiony na blokadach, to może były jakieś lipne? |
Autor: | Maneta [ 24 Lut 2014, 15:14 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.2 16 V 80 km |
Witam Wcześniej również(2 razy) ustawiałem na tych blokadach i wymieniałem pasek rozrządu i wszystko było w jak najlepszym porządku,autko chodziło miodzio,bez zarzutów,blokady typowo do tego silnika nawet na pudełku jest napisane; Fiat Punto 1.2 16V pożyczone od mojego kolegi mechanika Dwa przyrządy do ustawiania tłoków w jednej płaszczyźnie Blokady wałków rozrządu (2) Kluczyk napinacza Jak jest zalecane,zostało wykonane! Kołek ustalający koła pasowego vis a vis czujnika Halla Ustawienie tłoków w jednej płaszczyźnie za pomocą przyrządów Blokady w głowicy(weszły idealnie ) tak to było poskładane ! Silnik zapalił za pierwszym razem i zaraz pojawiło się charakterystyczne cykanie Nie wiem gdzie był popełniony błąd,głowica została zdjęta z blokadami i tak założona,pod kasatory przed zdjęciem były podłożone dwie listwy podtrzymujące aby się nie posypały kasatory luzów(popychacze zaworowe),wszystko zostało wymyte,przedmuchane i zamontowane! [ Dodano: 24 Lut 2014 14:14 ] Witam serdecznie Ze względu na brak czasu,dopiero w sobotę rozebrałem auto,okazało się że zatarły się wałki w sub głowicy,tak mocno że odkreciło koło pasowe wałka rozrządu,paska nie zerwało,napinacz cały,i o dziwo zawory w głowicy są nie ruszone,z sub głowicy nie wyleciało ani grama oleju,nic,zero,dodam że uszczelki kupiłem nowiutkie,montaż przeprowadzony prawidłowo,uszczelki założone prawidłowo,nie mam pojęcia dlaczego tak się stało,zakupiłem komplet,głowica + sub głowica,nowe uszczelki i autko zapaliło za pierwszym razem chwilkę pochodziło i się elegancko uspokoił i wyciszył,dynamika super bez zmian,odpala od strzała,wszystko jest pięknie tak jak należy,ale...........puka jeden kasator luzu,gość który mi sprzedawał części powiedział że auto chodziło do końca tylko urwało tył w samochodzie i miało przebieg 120 tyś,mam starą sub głowice i 16 kasatorów,mam pytanie w jaki sposób można sprawdzić czy dany kasator jest sprawny,ponieważ bym ewentualnie wymienił ten pukający kasator z mojej starej sub głowicy Serdecznie dziękuję za ewentualne podpowiedzi i sugestie pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |