Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Silnik krokowy, przepustnica http://fiatpunto.com.pl/topic58119.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Brus1997 [ 02 Lut 2018, 16:47 ] |
Temat postu: | Silnik krokowy, przepustnica |
Witam. Przejdę do sedna żeby się nie rozpisywać, a podać konkrety. -Świece, cewki, kable wymienione na dobre zamienniki. Iskra, Magneti, Sentech. -Na gazie wszystko równo pracuje na zimnym, ciepłym, dobrze przyśpiesza, nie dławi się, reaguje na pedał gazu odrazu. Instalacja stara nie na wtryskach. -Na benzynie na postoju jak jest ciepły co jakiś czas spadają obroty na sekudne, zatrzęsie silnikiem po czym wracają na równy poziom, na zimnym i ciepłym po przygazowaniu i puszczeniu pedała obroty spadają równo i szybko, ale na strasznie niską wartość co skutkuje przyduszeniem i dopiero wracają na ~900. Na ciepłym silniku w nierównych odstępach czasu pierdnie sobie delikatnie z rury wydechowej jakby nie dopalało benzyny. Na ciepłym silniku również co jakiś czas, stosunkowo rzadko przy równej jeździe np. 90km/h potrafi jakby spaść z obrotów, przydławi go i znowu jedzie równo. Prawie zawsze silnik przyspiesza z opóźnieniem i "wybuchowo" po wciśnięciu pedału gazu, a na lpg równomiernie i odrazu reaguje pedał. Pytanie moje jest. Czy winna może być brudna przepustnica i brudny silniczek krokowy? Możliwe że przez brud na gazie działa mimo wszystko dobrze, a tylko na benzynie coś nierówno? Możliwe też że sonda lambda, albo silnik krokowy po prostu się zepsuł? Z tym że jestem prawie pewny że sonda lambda jest sprawna, bo mam 2 na zmianę. Inna rzecz to może pompa paliwa, choć tutaj objawy się nie zgrywają. Tutaj filmik jak spada z obrotów. Nie patrzcie na świst powietrza bo troszkę mam nieszczelność pomiędzy filtrem, a przepustnicą (Napewno nie ma wpływu na to bo nie ma przepływomierza). Obraz również zbędny, bo nadstawiałem mikrofon żeby dobrze było słychać. https://www.youtube.com/watch?v=8Ami8sa ... e=youtu.be Tutaj filmik z pyrkaniem z rury. https://www.youtube.com/watch?v=qvPBrxd ... e=youtu.be Reszty nie mogłem uchwycić, bo już trudniejsze do zrealizowania. Z góry dzięki za pomoc. |
Autor: | Atr3ju [ 03 Lut 2018, 01:12 ] |
Temat postu: | Re: Silnik krokowy, przepustnica |
Kupiłem kropka w lato więc jest to moja pierwsza zima z nim, wymieniłem tylko świece i kable bez cewek. W lato obroty są normalne, nic nie spada nic nie dławi się nawet na starych świecach i kablach. Przeczyściłem dokładnie (o swoje rzeczy dbam bardzo) krokowca i przepustnice. W zimę zauważyłem że przy niskiej temp. przy odpaleniu chodzi normalnie (1200 obr.) i co jakieś 20 - 30 sek. przydławi go ale nie tak jak u Ciebie, przydławi go na dosłownie ułamek sekundy i wraca na swoje obroty. Po załapaniu kilku stopni np. 20 te przydławienie ustępuje i się nie pojawia. Co do przyspieszenia z opóźnieniem i wybuchowo to mam tak samo, wciskam pedał i czekam 1 sek - 2 sek aż to przyspieszenie będzie jak napisałeś "wybuchowo" wybuchowe wówczas czuć że dałem gazu. |
Autor: | Brus1997 [ 06 Lut 2018, 14:46 ] |
Temat postu: | Re: Silnik krokowy, przepustnica |
U mnie przydławienie występuje właśnie na ciepłym Przedemną czyszczenie przepustnicy i uszczelnienie jej z filtrem, bo może jakieś ciśnienie się zmienia dochodzące i czujnik wariuje jeden z wielu [ Dodano: 03 Lut 2018, 18:02 ] Chciałbym się zapytać. Mam możliwość wymienienia wtrysków, przepustnicy i krokowca. Komputer sterujący ten "IAW 59F.M3" zostawiłbym, żeby nie było problemów z odpaleniem itd. Mam parę pytań odnośnie tego. 1. Jest czujnik jakiś na wtryskach "T-PRT05/A", który jest czujnikiem ciśnienia (map sensor). Wymieniając listwę wtryskową muszę podmienić czujnik ze starej czy może zostać ten co jest? 2. Przy wymianie przepustnicy i krokowca trzeba zrobić adaptacje. Ile taka adaptacja kosztuje i jak długo się ją robi? Czy można zrobić to samemu? Znalazłem takie coś: "a) uruchomic silnik i poczeka aż osiągnie temperaturę pracy (w domyśle ok 90 stopni). b) Przygazowac aż do osiągnięcia 5000-6000rpm i puścic gaz. Odczekac aż obroty opadną do poziomu obrotów biegu jałowego. Wykona ten punkt 2-3 razy. c) Zgasic silnik d) Odczeka 10 sekund i ponownie uruchomic silnik." 3. Czy trzeba grzebać coś w komputerze po zmianie listwy wtryskowej? Jeżeli wymiana listwy, przepustnicy i krokowca by nie pomogła to wtedy bym podejrzewał komputer bo wszystko inne jest już ok. [ Dodano: 06 Lut 2018, 14:46 ] Po zamianie przepustnicy, bez wtrysków (bo mam wyjazd i nie było czasu), silnik na gazie i na benzynie nie schodził z obrotów i falowały. Nie mam pojęcia czemu. Na jałowym utrzymywały się na około 1300, czasem normalnie, a na gazie to już całkowicie na 4000 -5000 się wieszały i nie schodziły. Po powrocie do starej (przeczyszczonej też) przepustnicy wszystko wróciło jak wcześniej. Po tym przeczyszczeniu trochę rzadziej wchodzi na te niskie obroty, ale dalej jest problem i pierdzi. Ta nowa przepustnica co założyłem miała na tym głównym otworze ssącym taki przelot wąski, a stara nie ma. Może stąd brało za dużo powietrza, ale mechanik obok w garażu mówił żeby nie regulować bo czujnikowi się popierdzieli. Co o tym myślicie? Po powrocie będę myślał nad wymianą tych wtrysków. Coś ewidentnie jest problemem, który omija gaz a benzyna nie. Adaptacja była zrobiona. Podłączyliśmy także porządny komputer i nie odczytał żadnych błędów. [ Dodano: 06 Lut 2018, 14:46 ] Po zamianie przepustnicy, bez wtrysków (bo mam wyjazd i nie było czasu), silnik na gazie i na benzynie nie schodził z obrotów i falowały. Nie mam pojęcia czemu. Na jałowym utrzymywały się na około 1300, czasem normalnie, a na gazie to już całkowicie na 4000 -5000 się wieszały i nie schodziły. Po powrocie do starej (przeczyszczonej też) przepustnicy wszystko wróciło jak wcześniej. Po tym przeczyszczeniu trochę rzadziej wchodzi na te niskie obroty, ale dalej jest problem i pierdzi. Ta nowa przepustnica co założyłem miała na tym głównym otworze ssącym taki przelot wąski, a stara nie ma. Może stąd brało za dużo powietrza, ale mechanik obok w garażu mówił żeby nie regulować bo czujnikowi się popierdzieli. Co o tym myślicie? Po powrocie będę myślał nad wymianą tych wtrysków. Coś ewidentnie jest problemem, który omija gaz a benzyna nie. Adaptacja była zrobiona. Podłączyliśmy także porządny komputer i nie odczytał żadnych błędów. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |