Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Diagnostyka 1.2 8V 99-03' 1 Sonda Wykresy, Błędy, Parametry http://fiatpunto.com.pl/topic30485-50.html |
Strona 3 z 3 |
Autor: | mario1978 [ 27 Lis 2012, 18:49 ] |
Temat postu: | Re: Diagnostyka 1.2 8V 99-03' 1 Sonda Wykresy, Błędy, Parame |
cycu99 napisał(a): myslalem ze to pompa paliwa i ja wymienilem, lecz dalej jest tak samo(myslalem ze daje za słabe ciśnienie. A skad to wiedziales? Organolepytycznie? Miales szklana kule ktora powiedziala Ci "pompa jest padnieta"? Wystarczylo zmierzyc cisnienie, mialbys kase w kieszeni - google_search.php?cx=partner-pub-0212362021835670%3A8892228990&cof=FORID%3A10&ie=UTF-8&q=ci%C5%9Bnienie+pompy+paliwa&sa=Szukaj&siteurl=fiatpunto.com.pl%2F&ref=&ss=3156j890792j24. Nawet jakbys mial padniete lambdy, to tez nie powinno byc problemow, komputer dawkowalby wg "usrednionych fabryczne danych" czy jak to sie fachowo nazywa. Jak zdiagnozowac lambdy juz bylo pisane - tutaj post616058.html?hilit=lambda#p616058 i tutaj post609954.html#p609954 Z tego co widze na rysunkach, niska rozdzielczosc ale widze, ze sondy lambda oscyluja - sa sprawne. Powinny oscylowac 0-1V. A Ty masz w normie wskazania. Wiec to pewnie nie one. Nie masz bledow w kompie? Co do "duszenia sie" samochodu juz bylo, wyszukiwarka sie klania - post609954.html?hilit=lambda#p609954 i tu podobny topic38717.html?hilit=lambda Musisz poszukac na forum.Masz LPG a nie wiemy czy dlawi sie na PB czy LPG, przyczyna problemow moze byc brudna przepustnica, uszkodzony przeplywomierz powietrza, zapchane wtryski, filtr powietrza, kable zaplonowe, swiece itd. itp. Trzeba szukac w juz istniejacych tematach, masz problem ktory byl juz poruszany na forum, linki przykladowe masz powyzej. Byc moze rozwiazanie znajdziesz tutaj w artykule "Oto typowe problemy, z którymi mogą zetknąć się użytkownicy aut zasilanych gazem." - http://motoryzacja.interia.pl/wydarzeni ... 66678,5906 |
Autor: | Cycu [ 28 Lis 2012, 12:29 ] |
Temat postu: | Re: Diagnostyka 1.2 8V 99-03' 1 Sonda Wykresy, Błędy, Parame |
Pompa była mierzona, i dawała ciut mniejsze cisnienie, i tak bardzo glosno chodzila, dlatego ja wymienilem Co do błędów to byl jeden błąd(screen nr 2) ale byl tylko zapisany w pamięci... Dławi sie tylko na PB, na LPG chodzi normalnie. Przepustnica wraz z krokowcem była czyszczona, świece oraz kable zapłonowe jak i filtr powietrza zostaly wymienione. dzieki za odp. |
Autor: | mario1978 [ 28 Lis 2012, 12:40 ] |
Temat postu: | Re: Diagnostyka 1.2 8V 99-03' 1 Sonda Wykresy, Błędy, Parame |
Slabo szukasz na forum - P0170 bylo juz google_search.php?cx=partner-pub-0212362021835670%3A8892228990&cof=FORID%3A10&ie=UTF-8&q=p0170&sa=Szukaj&siteurl=fiatpunto.com.pl%2Fsearch.php&ref=fiatpunto.com.pl%2F&ss=863j197571j5 |
Autor: | Cycu [ 28 Lis 2012, 12:48 ] |
Temat postu: | Re: Diagnostyka 1.2 8V 99-03' 1 Sonda Wykresy, Błędy, Parame |
Czyli by wskazywało na ta pierwsza sonde? Kolega w temacie viewtopic.php?t=14830&view=next pisze ze wymienił sonde i nic mu to nie dało. Jednak przydał by sie jakis dawca, aby podmienic tą sonde |
Autor: | mario1978 [ 28 Lis 2012, 13:52 ] |
Temat postu: | Re: Diagnostyka 1.2 8V 99-03' 1 Sonda Wykresy, Błędy, Parame |
Pytanie czy masz oryginalna sonde dedykowana, czy zamiennik uniwersalny? Mozesz rowniez sondy zamienic miejscami, z przodu i z tylu sa takie same, komputer tylko sobie na podstawie pierwszej z przodu dawkuje mieszanke, a ta druga z tylu to tak jak w pokerze "sprawdzam", na podstawie jej odczytow komputer wie, czy np. do katalizatora nie przedostala sie niespalona mieszanka. Mozesz wiec je zamienic miejscami i sprawdzic czy sie polepszylo. Najwazniejsza jest ta pierwsza regulacyjna, odpowiada za prawidlowe dobieranie mieszanki paliwowej. |
Autor: | Cycu [ 29 Lis 2012, 13:47 ] |
Temat postu: | Re: Diagnostyka 1.2 8V 99-03' 1 Sonda Wykresy, Błędy, Parame |
a rozumiem, dzieki bardzo, jutro postaram sie je zamienić miejscami. przed chwila znów podłączałem kompa i wyskoczył ten jeden błąd P0170 --- Sondy zostały podmienione - jednak nic to nie dało. Zauważyłem jednak ze Czas ładowania cewki 1: ~3,300 a Czas ładowania cewki 2: ~2,300.. czyli chyba za duzo róznicy? |
Autor: | mario1978 [ 29 Lis 2012, 14:35 ] |
Temat postu: | Re: Diagnostyka 1.2 8V 99-03' 1 Sonda Wykresy, Błędy, Parame |
Wszystko wskazuje na to, ze jedna z cewek Ci nawala. Nie orientuje sie dokladnie, czy mozna je podobnie jak lambdy podmienic, niech to potwierdza inni ktorzy przerabiali ten problem. Tutaj mozesz znalezc opinie, ze napiecia na cewkach powinny byc podobne - http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic ... 365#741777 Cytuj: Normalnie na biegu jałowym czasy wachają sie w zakresie od 2,125 do 2,825 i muszą być podobne na obu cewkach(np cewka 1 2,245ms cewka 2 2,385ms jesli tak bedzie to jest ok, cewka 1 2,385ms cewka 2 3,345ms to sterownik klasyfikuj się do naprawy bądz wymiany). Wskazuje to na blad cewki 1, i dalej idac tym tropem, brak iskry na swiecach podpietych pod ta cewke.cycu99 napisał(a): dodaje gazu to sie dławi To moze powodowac, ze obficie leje benzyna i trzesie - nie pali na wszystkie cylindry.Zainteresuj sie rowniez kablami, wszystkim co odpowiada za iskre do zaplonu mieszanki. Pomocne w diagnostyce cewek moze byc rowniez to post386667.html#p386667
|
Autor: | Cycu [ 30 Lis 2012, 11:46 ] |
Temat postu: | Re: Diagnostyka 1.2 8V 99-03' 1 Sonda Wykresy, Błędy, Parame |
mario1978 napisał(a): Wszystko wskazuje na to, ze jedna z cewek Ci nawala. Nie orientuje sie dokladnie, czy mozna je podobnie jak lambdy podmienic, niech to potwierdza inni ktorzy przerabiali ten problem. Na to wygląda ze można, wczoraj odwiedzilem kumpla mechanika i zamienił mi cewki, teraz mam takie czasy: Czas ładowania cewki 1: ~2,400 a Czas ładowania cewki 2: ~2,800 takze juz nie ma takiej wielkiej roznicy, i kropek juz zdecydowanie lepiej rusza, wymienie chyba jeszcze na wszelki wypadek kable WN. |
Autor: | theprolukasz [ 21 Lut 2017, 14:09 ] |
Temat postu: | Re: Diagnostyka 1.2 8V 99-03' 1 Sonda Wykresy, Błędy, Parame |
Parametry 1.2 8V 60 - 2 sondy Wykresy Obroty i krokowy https://zapodaj.net/2ce6e287f5720.png.html Obroty i lambdy https://zapodaj.net/d1395d8fc66d9.png.html Obroty i czujniki detonacji https://zapodaj.net/11ba9e8e06eda.png.html Obroty i czas ładowania cewek https://zapodaj.net/0761eddd670cb.png.html Obroty i czas wtrysku https://zapodaj.net/743178febf066.png.html Obroty i kąt przepustnicy https://zapodaj.net/ed9b347ca83ab.png.html Obroty i ciśnienie ssania https://zapodaj.net/c9e42fa12ed10.png.html Obroty i lambdy po autoadaptacji https://zapodaj.net/8a592968010a5.png.html Nadmienię iż tam pękniety katalizator, puścił spaw na łączeniu katalizatora z kolektorem wydechowym. |
Strona 3 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |