Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
FAQ - Zanim napiszesz nowy temat zajrzyj tutaj! http://fiatpunto.com.pl/topic10315.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ipIV [ 05 Wrz 2008, 23:13 ] |
Temat postu: | FAQ - Zanim napiszesz nowy temat zajrzyj tutaj! |
OLEJ: W zależności od przebiegu... Poniżej 100kkm proponuję jakiś syntetyk 5W40, 5W50 Powyżej 100kkm proponuję przejść na półsyntetyk 10W40 Dla silnika w stanie agonalnym - mineralny 15W40 Nie jest to oczywiście regułą. Jakiej firmy kupić olej? Z własnego doświadczenia: Motul - najlepszy jaki dotychczas miałem, zużycie oleju: 0 Castrol - olej jak najbardziej OK, w szczególności EDGE Selenia - olej OK, ale zdecydowanie za drogi, Valvoline - Ponoć też dobry, ale sam nie sprawdzałem. Do mk2 1.2 8V wchodzi 2,5l, z filtrem oleju 2,8l Do mk2 1.2 16V j/w wg. książki. FILTRY: Powietrza: Jakikolwiek, zalecam wymieniać co 15, max 20kkm. Wkładki K&N też ok, ale z góry uprzedzam, że to NIC nie daje poza tym, że jest wielokrotnego użytku. Oleju: Do mk2 1.2 8V były stosowane 2 typy: (oznaczenia filtrona) Filtron OP 537/1 - grubszy i krótszy, Filtron OP 545/2 - cieńszy i dłuższy. Trzeba zobaczyć jaki ma się u siebie Paliwa: Nie ma czegoś takiego, tzn jest przy pompie paliwa sitko, które raz na 100kkm wypadałoby wyczyścić. Układ chłodzenia: Pojemność: ok 4,5l warto się zaopatrzyć e 5l butelkę płynu chłodniczego. Pompa cieczy chłodzącej: SKF, HEPU, oryginał innych nie kupujemy. Uszczelka pompy cieczy chłodzącej: Silikon wysokotemperaturowy. Termostat: Oryginał z ASO najlepiej uszczelka: papierowa, warto posmarować z 2 stron silikonem wysokotemperaturowym. Układ rozrządu: Polecane paski rozrządu: Contitech, Gates, Pirelli, Goodyear. Dayco - fabrycznie te fiat montuje. Zalecam wymianę paska co 60-80tys km lub co 3 lata. Napinacze pasków rozrządu: SKF, Ruville - jakość zbliżona do SKF, 2zł tańszy Oryginał. Luzy zaworowe: Silnik 1.2 8V 60KM: Wydechowe: 0,4-0,5mm Ssące: 0,2-0,3mm Regulację luzów dokonuje się poprzez wymianę płytki o odpowiedniej grubości pomiędzy krzywką wałka rozrządu, a popychaczem. Silnik 1.2 16V: Nie ma potrzeby regulacji luzów. Uszczelki, uszczelniacze: Elring. Pod uszczelkę pokrywy zaworów warto wycisnąć 1mm średnicy pasek silikonu wysokotemperaturowego, odpornego na olej. Olej przekładniowy: (manualna skrzynia biegów C514.5 oraz C514.6) Syntetyczny 75W90 spełniający normy GL5, pojemność skrzyni: 1,65l Nie przewiduje się wymiany, ale raz na 100kkm warto. Na razie tyle, jak sobie coś przypomnę to dopiszę. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |