Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

FAQ - Zanim napiszesz nowy temat zajrzyj tutaj!
http://fiatpunto.com.pl/topic10315.html
Strona 1 z 1

Autor:  ipIV [ 05 Wrz 2008, 23:13 ]
Temat postu:  FAQ - Zanim napiszesz nowy temat zajrzyj tutaj!

OLEJ:

W zależności od przebiegu...
Poniżej 100kkm proponuję jakiś syntetyk 5W40, 5W50
Powyżej 100kkm proponuję przejść na półsyntetyk 10W40
Dla silnika w stanie agonalnym - mineralny 15W40
Nie jest to oczywiście regułą.

Jakiej firmy kupić olej?
Z własnego doświadczenia:
Motul - najlepszy jaki dotychczas miałem, zużycie oleju: 0
Castrol - olej jak najbardziej OK, w szczególności EDGE
Selenia - olej OK, ale zdecydowanie za drogi,
Valvoline - Ponoć też dobry, ale sam nie sprawdzałem.

Do mk2 1.2 8V wchodzi 2,5l, z filtrem oleju 2,8l
Do mk2 1.2 16V j/w wg. książki.


FILTRY:


Powietrza:
Jakikolwiek, zalecam wymieniać co 15, max 20kkm. Wkładki K&N też ok, ale z góry uprzedzam, że to NIC nie daje poza tym, że jest wielokrotnego użytku.

Oleju:
Do mk2 1.2 8V były stosowane 2 typy:
(oznaczenia filtrona)

Filtron OP 537/1 - grubszy i krótszy,
Filtron OP 545/2 - cieńszy i dłuższy.

Trzeba zobaczyć jaki ma się u siebie :)

Paliwa:
Nie ma czegoś takiego, tzn jest przy pompie paliwa sitko, które raz na 100kkm wypadałoby wyczyścić.

Układ chłodzenia:

Pojemność: ok 4,5l warto się zaopatrzyć e 5l butelkę płynu chłodniczego.

Pompa cieczy chłodzącej:
SKF, HEPU, oryginał innych nie kupujemy.

Uszczelka pompy cieczy chłodzącej:
Silikon wysokotemperaturowy.

Termostat:
Oryginał z ASO najlepiej

uszczelka: papierowa, warto posmarować z 2 stron silikonem wysokotemperaturowym.

Układ rozrządu:

Polecane paski rozrządu:

Contitech, Gates, Pirelli, Goodyear.
Dayco - fabrycznie te fiat montuje.


Zalecam wymianę paska co 60-80tys km lub co 3 lata.

Napinacze pasków rozrządu:
SKF,
Ruville - jakość zbliżona do SKF, 2zł tańszy :lol:
Oryginał.

Luzy zaworowe:

Silnik 1.2 8V 60KM:

Wydechowe:
0,4-0,5mm
Ssące:
0,2-0,3mm

Regulację luzów dokonuje się poprzez wymianę płytki o odpowiedniej grubości pomiędzy krzywką wałka rozrządu, a popychaczem.


Silnik 1.2 16V:
Nie ma potrzeby regulacji luzów.


Uszczelki, uszczelniacze:

Elring.

Pod uszczelkę pokrywy zaworów warto wycisnąć 1mm średnicy pasek silikonu wysokotemperaturowego, odpornego na olej.

Olej przekładniowy:

(manualna skrzynia biegów C514.5 oraz C514.6)
Syntetyczny 75W90 spełniający normy GL5, pojemność skrzyni: 1,65l

Nie przewiduje się wymiany, ale raz na 100kkm warto.



Na razie tyle, jak sobie coś przypomnę to dopiszę.
Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/