|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 09:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wojtas33 |
#192137 Wysłany:
21 Lis 2008, 00:37; Temat postu: bierze mi olej ok 2litry na 3tyś km punto II 1.2 8v POMOCY |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 21 Lis 2008, Posty: 2
|
Witajcie, kupiłem cztery miesiące temu punto II 2001r, silnik miał wymienione wszystkie uszczelki, olej oraz rozrząd, na karteczce z olejem było napisane 0w40 mobil1, po przejechaniu ok 1000 km zmieniłem olej na 10w40 castrol magnatec, od tego czasu zrobiłem ok 3000 km i dolałem ok 2 litry oleju!!!!!!  pojechałem więc na analizę spalin i gość powiedział mi że bierze olej, kazał sprawdzić ciśnienie na cylindrach na sucho i na mokro i wynik wyszedł taki że jest dobre i nie ma różnicy na mokro, jeśli ktoś mógł by mi pomóc będę bardzo wdzięczny
|
|
Góra |
|
 |
|
|
malota0 |
#192140 Wysłany:
21 Lis 2008, 00:42; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Ostrołęka Rejestracja: 20 Lis 2008, Posty: 4
|
pewnie poszły ci uszczelniacze za zaworach... Odpal go na zimnym silniku i obserwuj czy kopci i czy czuć olej spalony. Jeśli tak to zacznij od uszczelniaczy.
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#192305 Wysłany:
21 Lis 2008, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
To zapewne uszczelniacze niestety
Moja ciotka miała cos takiego tylko że w astrze III.
A co do oleju to po kiego czorta zmieniałeś go na 10W40 i to castrola
Ja osobiście takiego używam i powiem szczerze że nie jest to najlepszy olej do kropa , o wiele lepiej pracował na 10w40 mobila a co dopiero na 0W40 więc niezbyt rozumiem po co zmianiałeś
Ja właśnie teraz postanowiłem że przejde na 5W30 SLX PROFESSIONAL castrola - dam mu ostatnią szanse 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
wojtas33 |
#197593 Wysłany:
08 Gru 2008, 22:39; Temat postu: bierze mi olej ok 2litry na 3tyś km punto II 1.2 8v POMOCY |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 21 Lis 2008, Posty: 2
|
wiesz malota0 obserwowałem ten dym i jak go odpalę i dodaję gazu to przez jakieś 20 sekund kopci na niebiesko i czuć olej w spalinach, jesteś pewny że to uszczelniacze i czy można je wymienić bez ściągania głowicy bo słyszałem dwie wersje
[ Dodano: 08 Gru 2008 21:39 ] lioton w książce podają że fabrycznie ma być 10w 40, a z tego co słyszałem nie powinno zmieniać się na olej np 5w 40 a już na pewno 0w 40, dla tego też wymieniłem
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#197733 Wysłany:
09 Gru 2008, 16:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#198544 Wysłany:
12 Gru 2008, 14:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
wojtas33 jak kopci na niebiesko, to napewno uszczelniacze. Ja wiem, ze w peugeocie 106 goscie to robili bez sciagania glowicy, ale trzeba uwazac, zeby zawor nie wpadl w cylinder  , takze pewnie i w punto sie da.
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#199467 Wysłany:
15 Gru 2008, 16:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
wojtas33 w książce serwisowej pisze również aby w okresie zimowym stosować olej 5W40 lub 5W30 , do tego na oficjalnej stronie mobila jest napisane że rekomendowanym olejem do tego silniczka jest 0W40 a 10W40 jest "tylko dobrym".
W dodatku olej 0W40 trzymał silniczek twojego kropa w większej czystości niż 10W40 który masz teraz stąd zapewne przytarł sie gdy dostał zbyt gęsty olej w stosunku do tego do którego sie już "przyzwycził"
Tak że wymiana oleju z 0W40 na 10W40 miałaby według mnie tylko oparcie finansowe a jesli juz chciałeś sie pozbyć tego 0W40 to wg. mnie trzeba było to robic stopniowo przechodząc po drodze przez olej 5W
U mnie pod maską od soboty pracuje olej 5W30 Castrol SLX prof. o którym wspominałem wczseśniej i wg. mnie był to dobry wybór.
Silnik lepiej zapala , szybciej sie nagrzewa i min. mniej pali  i oczywiście spokokniej pracuje na wolnych obrotach - minimalnie ale zawsze
PS: Z tego co zauważyłem w czasie mojej przygody z olejami i zeznań znajomych (jeden z nich ma kropa 8V 3D z 2002r przebieg:102tys.) to silnik 8V niezbyt lubi rzadkie oleje - wytłumacze to na przykładzie :
-Elf Excellium 5W40 = za żadki
-Castrol SLX prof. 5W30 = dobry
- Mobil 1 5W50 = za gęsty
- Castrol Magnatec 10w40 = troszku za rzadki w stosunku do np. Mobila S 10W40
- Motul 8100 5W40 = idelany
Może sie wydawać że niby między jednym a drugim 5W40 nie ma róznicy bo w końcu ta sama klasa lepkości ale pozory mylą
Miałem okazje porównać osobiście Elfa z Motulem i róznice widac "gołym okiem"
A tak na boku to mój dad ma Peugeota 106 to moge sprawdzic a jak zawór wpadnie w cylinder to trudno - i tak mała strata 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#199536 Wysłany:
15 Gru 2008, 19:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
lioton napisał(a): min. mniej pali
to ile Ty kilometrów od tej soboty zrobiłeś! 
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#199789 Wysłany:
16 Gru 2008, 17:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
to będzie tak :
- w sobote na jazdy próbne z 10km + 5km do sklepu
- w niedziele tez z 10km
- w pon. z 20km.
To razem będzie ok. 45-50km
Zatankowałem w sobote za 30zl 95Pb na orlenie i jeżdze i jeżdzę

_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#199793 Wysłany:
16 Gru 2008, 17:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#199887 Wysłany:
16 Gru 2008, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
lioton napisał(a): To razem będzie ok. 45-50km Zatankowałem w sobote za 30zl 95Pb na orlenie i jeżdze i jeżdzę
jaja sobie robisz, czy tak poważnie?!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#199951 Wysłany:
16 Gru 2008, 22:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#200429 Wysłany:
19 Gru 2008, 00:31; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
lioton napisał(a): Miałem okazje porównać osobiście Elfa z Motulem i róznice widac "gołym okiem"
Sprawdzone gdy jest podgrzany do temp pracy? hm? 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
iNTER |
#200447 Wysłany:
19 Gru 2008, 00:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
wojtas33 potwierdzam da radę wymienic uszczelniacze bez ściągania głowicy ale....
- dośc duża akrobacja
- nie będzie możliwości sprawdzenia prowadnic zaworowych i dotarcia zaworów
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|