You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 14:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #220197 Wysłany: 18 Lut 2009, 00:57; 
 Temat postu: Położenie linek zmiany biegów
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Wrz 2008,
Posty: 22
Swego czasu pisałem już o problemie z ciężko wchodzącymi biegami (bez zgrzytu, ale z oporem). Po chwilowym zadowoleniu problem wrócił. Chyba szczęśliwy przypadek to był.

Jeden mechanik upiera się, że to wina linek. Dziś skorzystałem z uprzejmości kumpla i wjechałem na kanał. Wszedłem pod samochód i obejrzałem linki. Z zewnątrz pancerz wygląda bardzo dobrze. Żadnych przetarć, wszystko elegancko spasowane. Brud nie mógł się tam dostać. Ponadto żadnych wycieków ze skrzyni. Ale...no właśnie...jest jedno ale. Kawałek przed wejściem do skrzyni linki są ze sobą splecione, skręcone - zwał jak zwał. I przez to w tym miejscu są bardzo napięte. Czy to skręcenie linek jest normalne? W Waszych punciakach też tak jest? Może to jest przyczyną, że biegi ciężko wchodzą i wystarczy rozpleść je i zamontować tak, żeby szły równo?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #220240 Wysłany: 18 Lut 2009, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 10 Paź 2007,
Posty: 1541
hmm nie wiem tego. ale u mnie tez troche ciężko wchodzą biegi zwłaszcza 1 i 2 jak sie pytałem to mechanik powiedział by na razie wymienić olej w skrzyni, a jeśli to nie bedzie olej to żeby linki wymienic :)
z czego mówił ze podczas wymiany oleju by wlac do skrzyni automatycznych podobno wtedy bedzie lepiej chodziła.

_________________
FIAT PUNTO II 1.2 8V
topic6507.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220246 Wysłany: 21 Lut 2009, 07:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Wrz 2008,
Posty: 22
Wymiana oleju nie jest chyba ani trudna ani droga. Olej do skrzyni u mnie w ASO kosztuje około 50 zł/litr, a wchodzą około dwa. Robociazna 50 zł, ale myślę, że można to zrobić samemu. W ASO polecili mi zdaje się półsyntetyk 75. Przed wymianą dobrze rozgrzać silnik, aby olej się rozrzedził i dokładniej spłynął. Niektórzy polecają jednak nie tyle wymianę, co dolanie oleju (i tu też pytanie do forumowych znawców: co Wy na to?).

U mnie jest taka sprawa, że po rozgrzaniu silnika biegi chodzą lżej, z tym że nie wstarczy przejechać 5-10 km, efekt jest po 50 km lub więcej. Mechanik powiedział, że gdyby to był olej, to lepiej byłoby już po kilku kilometrach. A tak trzeba czasu, żeby linki dostały ciepła od sielnika i zacząły lżej pracować w pancerzach.

Ponawiam zasadnicze pytanie o położenie linek przy wejściu do skrzyni.

[ Dodano: 21 Lut 2009 07:45 ]
Kilka osób chwliło się tutaj, że same wymieniały linki zmiany biegów. Naprawdę nikt nie wie czy linki te przed wejściem do skrzyni powinny być pokrzyżowane, czy powinny wchodzić prosto? Pytam w kontekscie wpływu na pracę lewarka, który ciężko chodzi. Chyba że te wszystkie opowieści o samodzielnej wymianie linek można między bajki włożyć...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221112 Wysłany: 21 Lut 2009, 08:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
75w90 lub 75w80 można lać do tych skrzyń, zastanów się czy nie warto kupić olej samemu za 20-30zł/L i iść nawet do jakiegoś warsztatu, bo po co przepłacać w aso za olej i robociznę. Tak z 70zł zostanie w kieszeni. Wymiana oleju tyle nie kosztuje normalnie i nie jest skomplikowana, wystarczy strzykawka i klucz. Wymianę oleju raczej ciężko spartolić, chyba że się nie zaleje po korek, lub go nie dokręci itp.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221115 Wysłany: 21 Lut 2009, 08:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 10 Paź 2007,
Posty: 1541
sredniko za olej zapłacisz tak jak kolega pisze ok 20-30 pln za litr. wchodza dwa litry. wiec masz ok 60 pln + robocizna u zwykłego mechanika ok 20-30 pln wiec masz max 90 pln wiec po co przepłącac :P
dolewanie moim zdaniem nie ma sesu. bo po co mieszac stary olej z użytym.

_________________
FIAT PUNTO II 1.2 8V
topic6507.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221120 Wysłany: 21 Lut 2009, 10:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: walbrzych
Rejestracja: 18 Lut 2009,
Posty: 26
problemem z ciezko wchodzacymi biegami moga byc zatarte linik-popsikaj je wd 40 lub czyms podobnym,a do wymiany oleju w skrzyni biegow najleprza jest stara pompka rowerowa i kawalek wezyka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221121 Wysłany: 21 Lut 2009, 10:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Wrz 2008,
Posty: 22
Cytuj:
problemem z ciezko wchodzacymi biegami moga byc zatarte linik-popsikaj je wd 40 lub czyms podobnym


1. Jak mam je popsikać WD40 skoro są całe schowane w pancerzu?

2. Jak miał tam dostać się brud powodujący zatarcia, skoro pancerze są w stanie idealnym?

Wydaje mi się, że za ciężko wchodzące biegi może odpowidać to, że linki przy wejści do skrzyni są ze sobą skręcone, chyba że tak się montuje, bo coś tam... Czy ktoś wie czy to normalne?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221123 Wysłany: 21 Lut 2009, 10:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: walbrzych
Rejestracja: 18 Lut 2009,
Posty: 26
poczekaj ide zobaczyc jak w moim to wyglada i zaraz ci powiem

[ Dodano: 21 Lut 2009 09:36 ]
linki powinny byc proste,a wd 40 popsikaj odsowajac te gumowe kondoniki przy skrzyni


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221129 Wysłany: 21 Lut 2009, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 10 Paź 2007,
Posty: 1541
Kerad hmm temat jest bardzo podobny w punto I przeczytaj tam jest temat problem ze skrzynia - pilne.
tam tez masz opisane jak moze sie dostac woda czy cos :)

_________________
FIAT PUNTO II 1.2 8V
topic6507.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221172 Wysłany: 21 Lut 2009, 13:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Wrz 2008,
Posty: 22
Cytuj:
poczekaj ide zobaczyc jak w moim to wyglada i zaraz ci powiem


anker, zaskoczyłeś mnie, dzięki :)


Cytuj:
linki powinny byc proste,a wd 40 popsikaj odsowajac te gumowe kondoniki przy skrzyni


Tak właśnie myślałem, w poniedziałek je poprzekładam i napiszę, czy lub jak wpłynęło to na wrzucanie biegów.

Za Twoją radą odsunałem te gumki, popsikałem i przykryłem na powrót gumkami, a na koniec wsunąłem tę rurkę co dodają do WD40 pod spód i jeszcze raz dobrze napryskałem. Poruszałem linkami i zaczęły chodzić lżej. Przełożyło się to też na chodzenie lewarka. Może cudów nie należy się spodziewać, ale przynajmniej wiem w czym jest problem :)


Cytuj:
Kerad hmm temat jest bardzo podobny w punto I przeczytaj tam jest temat problem ze skrzynia - pilne.
tam tez masz opisane jak moze sie dostac woda czy cos


GND, śledzę ten temat :)

Tak się zastanawiam czy wstrzyknięcie WD40 albo oleju strzykawką z igłą pod pancerz nie uszkodzi pancerza? Nie będzie się potem nic przecierać, rozrywać itp.?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221184 Wysłany: 21 Lut 2009, 14:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: walbrzych
Rejestracja: 18 Lut 2009,
Posty: 26
nie powinno,jak masz zamiar zrobic dziure w pancezu to najlepiej jak bys to zrobil szczykawka z igla a po skaczonej robocie zaklej to miejsce tasma izolacyjna toto ci brud sie nie bedzie dostawal,jak nie zrobisz dziuru jak wiadro tylko malutka dziureczke to nic ci sie nie rozerwie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221324 Wysłany: 21 Lut 2009, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Wrz 2008,
Posty: 22
1. Mam wstrzyknąć olej w kilku miejscach - jakich? Czy w jednym - którym?

2. Ile tego oleju w sumie najlepiej wstrzyknąć?

3. Jaki olej? Jakiś silnikowy może być?

4. Czy może lepiej WD40 do strzykawki wi wstrzyknąć WD?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221427 Wysłany: 21 Lut 2009, 23:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: walbrzych
Rejestracja: 18 Lut 2009,
Posty: 26
najlepiej wd 40,ale jak psiknoles sporo w te gumki to powinno byc dobrze,najlepiej jak zrobisz to samo za pare dni


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221552 Wysłany: 22 Lut 2009, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Wrz 2008,
Posty: 22
A tak w ogóle to która linka jest od 1 i 2 biegu, a która od pozostałych?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #221555 Wysłany: 22 Lut 2009, 11:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
Kerad napisał(a):
A tak w ogóle to która linka jest od 1 i 2 biegu, a która od pozostałych?

a to nie jest tak, że jedna linka jest prawo-lewo, a druga od przód-tył?!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #222324 Wysłany: 24 Lut 2009, 15:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Wrz 2008,
Posty: 22
A więc tak...dowiedziałem się, że niby nie ma podziału na zasadzie jedna linka do 1, 2 biegu, a druga do pozostałych. E.T. nie ciesz się ;) bo podobno nie ma też podziału takiego, że jedna linka odpowida za ruch lewarka góra-dół, a druga za prawo-lewo. Podobno obie linki pracują równocześnie.

Linki mam już rozplecione, jednak trudno mi wyrokować jak samo rozplecenie wpłynęło na pracę skrzyni...przy okazji wymieniona została bowiem jedna z linek (ta cienka, co jest niżej). Na używaną, a nie nową, ale jednak w lepszym stanie niż była moja. Biegi chodzą lżej, ale ideał to jeszcze nie jest. Póki co może jednak być (było zdecydowanie gorzej).

Zastrzyków z oleju pod pancerze nie robiłem. Za kilka dni, jak pogoda się poprawi, wstrzykne jeszcze raz WD40 pod te gumki na końcach linek i tak sobie myśle, że łączenia tych gumek z pancerzem zabezpiecze taśmą izolacyjną, żebym się brud nie dostawał.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO