Powiem tak, metoda rozwiazania problemu jest TANIA i DROGA:
TANIA - kupujesz kabelek diagnostyczny VIAKEN'a -
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html Mozesz za pomoca tego kabelka zdiagnozowac silnik. Pobierasz program FiatEcuScan ze strony
http://www.fiatecuscan.net. Wersja demo jak widze, umozliwia diagnostyke silnika. Jak nie bedzie chciala, to szukasz "witaminki", ale to temat na pozniej, jakby byly problemy. Majac juz kabelek oraz program, podpinasz kabel do kropki, program odpalasz na Windows, i samodzielnie diagnozujesz "co boli" Twoje autko. W razie problemow, pomagamy.
DROGA - idziesz do mechanika, mowisz co dolega Twojej kropce i otwierasz portfel....
Zalozylem, ze z opisu posiadasz PUNTO 2, 1.9 80KM JTD. Jezeli chcesz diagnozowac ABS, musisz dokupic przelotke ze strony
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapt ... typ-1.html. Jezeli chcesz diagnozowac poduszki powietrzne, musisz dodatkowo zakupic kolejna przelotke ze strony
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapt ... typ-2.html. Informacje takie zapisane sa na stronie
http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx Jezeli potrzebujesz podlaczyc sie pod deske rozdzielcza, kupujesz kolejny kabel ELM 327 ze strony
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -v14b.htmlDuzo tego, ale jak pisalem wyzej, bez kabelka to jak zolnierz bez karabinu na wojnie. Cieszyc sie tylko, ze mamy takie rzeczy, i nie musimy placic mechanikom za podstawowa diagnostyke
Jezeli swieci Ci sie "check engine", zolta ikona "kranika - silniczka", tzw. marchewka, to kabelek obowiazkowo, bo komputer zapisal blad co mu dolega. Jak nic nie swieci, to loteria - moze byc zapisane w bledach, lub nie. Ale moim zdaniem warto zainwestowac w kabel, bardzo pomaga. I pamietaj, ze kazde odlaczenie akumulatora, powoduje reset bledow w komputerze, czesto stosowany trick przy sprzedazy samochodu....