You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 21:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #505113 Wysłany: 14 Wrz 2011, 21:24; 
 Temat postu: Informacje o dwumasie
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
Prosze zeby ktos odpowiedzial mi na moje pytania, pytam o to poniewaz chce wiedziec co moze oszczedzac a co katuje kolo dwumasowe ktore wielu wlascicieli silnikow jtd moze szarpnac po kieszeni..

1. Czy niszczy sie podczas hamowania silnikiem?
2. podczas jazdy np w kolumnie samochodow po prostym bez obciazenia na 4 jadac 50/ 5 jadac 70 szkodzi jej to? (przypominam ze maks moment przy 1500 obr)
3. Lubi wyzsze czy nizsze obroty?
4. Jazda na polsprzegle jej dokucza?
5. kiedy ruszymy np samym sprzeglem i pozniej damy duzo gazu, na wysokich obrotach zmiana na 2 i znowu w miare sporo gazu to w takiej sytuacji dzieje sie cos czy raczej niszczy sie tylko podczas gwaltownego RUSZANIA?

prosze o odpowiedzi na poszczegolne pytania, bede wdzieczny


Góra
 Profil  
 

 
 Post #505221 Wysłany: 15 Wrz 2011, 13:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: siedlce
Rejestracja: 03 Sty 2011,
Posty: 129
Pomógł: 2
Dwumasa to nic innego jak tłumik drgań skrętnych tyle,ze bardziej rozbudowany.Chcesz oszczedzać dwumasę-jeżdż delikatnie i płynnie. 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505231 Wysłany: 15 Wrz 2011, 14:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków
Rejestracja: 31 Gru 2010,
Posty: 43
Jazda na wysokich biegach ponizej 2tys obrotow. Silnik diesla osiaga wlasnie najwyzsze drgania ponizej 2 tys i wtedy jadac na wysokim biegu ponizej tych obrotow przenosi sie na dwumase najwyzsze obciazenia. Owszem mozna na 5ce jechac 50 - ale czy sie oplaca? :)) Wystarczy przeliczyc koszty dwumasy na zaoszczedzone paliwo :) Po za tym ostra jazda, trzymanie nogi na sprzegle w czasie jazdy i postoju tez nie pozostaje bez wplywu na szybsze zuzycie dwumasy i sprzegla.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505248 Wysłany: 15 Wrz 2011, 15:53; 
 Temat postu:
czyli de facto najlepiej nie jezdzic w ogole :D

a tak powaznie to przy 90km/h na 5 biegu w jtd obroty sa ponizej 2000obr/min wiec wtedy chyba dwumasa tez szybciej sie zuzywa


Góra
  
 
 
 Post #505278 Wysłany: 15 Wrz 2011, 17:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 20 Lut 2011,
Posty: 173
no ale sadze ze troche przesada jak moge jechac na 4 60 czy tam 50 i miec te 1400/1500obr czyli tyle gdzie mam najwyzszy moment to mam nie jechac zeby oszczedzac dwumase?

Wydaje mi sie ze ona sie raczej zuzywa jadac przesadnym eko np wlasnie 50 na 5 gdzie samochod ewidentnie drzy caly, ale przy 70 ja zadnych drgan nie czuje.. no ale jak sie myle to niech mnie ktos poprawi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505366 Wysłany: 16 Wrz 2011, 02:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków
Rejestracja: 31 Gru 2010,
Posty: 43
zeby uciac jalowa dyskusje dla tych co jeszcze nie kupowali dwumasy link do artykulu http://motofocus.pl/technika/5286/uszko ... amachowego


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO