|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 19:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
nofx |
#257537 Wysłany:
24 Maj 2009, 08:13; Temat postu: Niesamowite turbo |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 15 Wrz 2008, Posty: 3
|
Witam,
Od pewnego czasu w moim Punto II 1.9 JTD z 2000 roku pojawił się interesujący objaw. Po rozgrzaniu się silnika auto po osiągnięciu pewnej wartości obrotów dostaje niesamowitego kopa. Poprostu wbija w fotel. Najdziwniejsze jest to, że wartość obrotów przy, którym się to zaczyna jest różne przy każdym odpaleniu silnika. Zawsze są to wartości między 2000-2700. Nigdy wcześniej auto nie miało takich objawów. Dotychczas prędkość maksymalna mojego dieselka wynosiła około 160 km/h. Teraz jestem w stanie jechać nawet 200 km/h. Zdaje sobie sprawę, że to bardzo "miła usterka' boję się jednak poważnych uszkodzeń. Czy komuś ten problem jest znany?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
2rotor |
#257571 Wysłany:
24 Maj 2009, 11:18; Temat postu: Re: Niesamowite turbo |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
nofx napisał(a): Witam,
Od pewnego czasu w moim Punto II 1.9 JTD z 2000 roku pojawił się interesujący objaw. Po rozgrzaniu się silnika auto po osiągnięciu pewnej wartości obrotów dostaje niesamowitego kopa. Poprostu wbija w fotel. Najdziwniejsze jest to, że wartość obrotów przy, którym się to zaczyna jest różne przy każdym odpaleniu silnika. Zawsze są to wartości między 2000-2700. Nigdy wcześniej auto nie miało takich objawów. Dotychczas prędkość maksymalna mojego dieselka wynosiła około 160 km/h. Teraz jestem w stanie jechać nawet 200 km/h. Zdaje sobie sprawę, że to bardzo "miła usterka' boję się jednak poważnych uszkodzeń. Czy komuś ten problem jest znany?
Pozdrawiam
Sterowanie doładowaniem Ci padło i turbina dmucha więcej niż powinna. Generalnie jak dłużej tak pojeździsz to klęknie turbina.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
nofx |
#257717 Wysłany:
24 Maj 2009, 18:58; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 15 Wrz 2008, Posty: 3
|
Dziękuje kolego za odpowiedź. Dziwne jest tylko to, że ten objaw pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika. Przy zimnym to dalej mój przymulony dieselek  . Nie wiesz może czy taką usterkę można naprawić gdzieś poza serwisem? Niestety, ale w moim mieście serwis fiata to złodzieje i partacze. Nie zostawiłbym im nawet oleju do wymiany.
Aha no i najważniejsze pytanie: Jaki może być przybliżony koszt naprawy?
|
|
Góra |
|
 |
neiroth |
#259506 Wysłany:
29 Maj 2009, 08:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Pewnie jak zwykle przeplywomierz. wystarczy wypiac i powinno wszystko wrocic do normy. Mozna kupic nowy ale to koszt ok 250zl. Ja jezdze juz 2 lata z wypieta i jest wszystko ok. Pozdrawiam
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
 |
domar |
#295556 Wysłany:
05 Paź 2009, 15:06; Temat postu: Re: Niesamowite turbo |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 05 Paź 2009, Posty: 1
|
nofx napisał(a): Witam,
Od pewnego czasu w moim Punto II 1.9 JTD z 2000 roku pojawił się interesujący objaw. Po rozgrzaniu się silnika auto po osiągnięciu pewnej wartości obrotów dostaje niesamowitego kopa. Poprostu wbija w fotel. Najdziwniejsze jest to, że wartość obrotów przy, którym się to zaczyna jest różne przy każdym odpaleniu silnika. Zawsze są to wartości między 2000-2700. Nigdy wcześniej auto nie miało takich objawów. Dotychczas prędkość maksymalna mojego dieselka wynosiła około 160 km/h. Teraz jestem w stanie jechać nawet 200 km/h. Zdaje sobie sprawę, że to bardzo "miła usterka' boję się jednak poważnych uszkodzeń. Czy komuś ten problem jest znany?
Pozdrawiam
Witam,
Mam bardzo podobny problem z moim 1.9 JTD 2000. Po dojściu wskazówki temperatury ciut powyżej 1/4 skali dostaje przyjemnego kopa i zachowuje się generalnie jak powinien zachowywać normalny diesel z turbo bez turbodziur:D . Trwa to tylko chwilę niestety i potem następuje powrót do rzeczywistości czyli faktycznie zamulony dieselek z turbodziurą  Można się przyzwyczaić, ok. Ale do tej pory była mowa o jeździe w mieście. Niestety na autostradzie silnik jest ewidentnie niedogrzany, ledwo wychodzi poza 1/4 skali temp i nie chce i nie chce iść dalej albo ma wahania w te i wewte. A tylko w okolicy połowy skali włącza się turbo! Uciążliwe kiedy kogoś wyprzedzasz a z tyłu migają że przeszkadzasz. Do tej pory nie miałem takich problemów - owszem była turbo dziura ale idzie się przyzwyczaić. Po lekturze niektórych wątków na forum przychodzi mi na myśl termostat, ale czy jest jakiś sposób na to cholerne turbo?
_________________ Przyczepiło się g***o do statku i woła "płyniemy!".
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#295574 Wysłany:
05 Paź 2009, 16:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
skoro uważasz że turbo nie ładuje to masz problem ze składem mieszanki. Obstawiam przepływke albo sondę, choć z popsutą sondą komp powinien dać sobie rade. Jeśli chodzi o niedogrzanie silnika to pewnie termostat.
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|