Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problem z ogrzewaniem.
http://fiatpunto.com.pl/topic18730.html
Strona 1 z 1

Autor:  łukasz26 [ 29 Paź 2009, 13:02 ]
Temat postu:  Problem z ogrzewaniem.

Witam nie dawno kupiłem Fiata Punto tzw dwojkę,z gazem.Doadam że to jest moje pierwsze autko i sprawowało sie dobrze do czasu.Problem polega na tym że moim zdaniem strasznie dlugo przelancza sie na gaz,wczoraj po powrocie z pracy po przejechaniu okolo 10 km jeszcze sie nie przelączył,no i zauważyłem ze wogóle nie ma ogrzewania w aucie caly czas dmucha zimne powietrze,po uzupełnieniu płynu chlodniczego pojawił sie wyciek dosc intesywny ale teraz go praktycznie nie widac a plyn jest w zbiorniku.Prosiłbym tez o linka aktualnego naprawiam sam bo te co wyszukałem na tym forum są nie aktualne albo na meila.Z gory dziekuje za pomoc

Autor:  greg505 [ 29 Paź 2009, 13:30 ]
Temat postu: 

zacznij od zmiany tematu

skoro silnik sie nie dogrzewa, to najprawdopodobniej uszkodzony masz termostat

Autor:  lakikwap [ 29 Paź 2009, 13:58 ]
Temat postu: 

łukasz26 napisał(a):
caly czas dmucha zimne powietrze

to nie termostat bo by leciało ciepłe.

Autor:  kruger [ 29 Paź 2009, 14:33 ]
Temat postu: 

lakikwap napisał(a):
to nie termostat bo by leciało ciepłe.


Jak ciepłe? ZTCMW to termostat w przypadku uszkodzenia pozostaje w pozycji otwartej, czyli zapobiega to przegrzaniu silnika.

Autor:  łukasz26 [ 29 Paź 2009, 17:40 ]
Temat postu: 

czyli przez uszkodzony termostat,silnik dluzej mi sie grzeje i dlatego tak dlugo musze czekac aby gaz zaskoczył?Ponawiam prozbę o ksiażke napraw sam w formie elektronicznej

Autor:  kruger [ 29 Paź 2009, 17:53 ]
Temat postu: 

Na to bym stawiał. Co do książki:

Autor:  lakikwap [ 29 Paź 2009, 21:22 ]
Temat postu: 

kruger właśnie miałem wymieniany termostat.
No właśnie jest otwarty cały czas czyli leci i przez silnik i przez nagrzewnice (jest ciepłe pow. w nawiewach) alee leci jeszcze przez chłodnice przez co nie może sie nagrzać dobrze silnik.
Leci ciepłe powietrze na bank. z jakiej racji ma nielecieć? zablokowany jest dostęp do nagrzewnicy ?!

Autor:  kruger [ 29 Paź 2009, 21:53 ]
Temat postu: 

Dopóki silnik jest zimny, to termostat jest zamknięty, płyn krąży bez chłodnicy. Jeżeli silnik się nagrzeje, wtedy termos otwiera przepływ płynu przez chłodnicę i wtedy utrzymywana jest właściwa temperatura silnika.

Tak jak napisałem na początku, jeżeli termostat jest trzepnięty, to pozostaje cały czas otwarty, i płyn (nienagrzany jeszcze) krąży przez chłodnicę chłodząc się i nie pozwala w ten sposób się rozgrzać silnikowi w sposób normalny (czyt: nie więcej niż parę km jazdy). On się nagrzeje, ale po kilkunastu/dziesięciu km. Kiedyś padł mi termos w seju, zjeździłem całą Wawę (dobre 30km), a ten jeszcze był jakotako letni.

Wracając do meritum, jeżeli płyn jest chłodny, to kręcąc gałą grzania - fakt - puszczamy go na nagrzewnicę, tylko dlaczego ma lecieć ciepłe powietrze skoro płyn jest zimny i nie ma czego skutecznie nagrzać :) (nagrzewnica działa jak wiadomo jak dodatkowa chłodnica)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/