Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]
http://fiatpunto.com.pl/topic18909-175.html
Strona 8 z 11

Autor:  mariuz [ 10 Wrz 2011, 10:56 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Czy to możliwe żeby ledwie po 4 miesiącach sprzęgło było na wykończeniu?


Siłownik sprzęgła (między akumulatorem a skrzynią biegów) odpowietrz, tylko nie ułam odpowietrznika. Jeśli pomoże na tydzień-dwa, to siłownik przecieka i jest do wymiany.

Ja tak sprzęgło zajeździłem, że prawdopodobnie nity tarczy trą o docisk, bo non stop mam dźwięk, jakby się ślizgał pasek klinowy alternatora :E

Autor:  czzaro [ 18 Paź 2011, 14:37 ]
Temat postu: 

Wy tez macie wyczuwalne na pedale sprzegła przełamanie mniej wiecej w połowie ruchu? punto II 1.2 8v

Autor:  talsen [ 25 Paź 2011, 22:58 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

W ubiegłym roku wymieniałem kompletne sprzęgło (Lucas). Obecnie przy ruszaniu (z jedynki)czuję lekkie szarpnięcie ,jakby poślizg. Na wyższych biegach to nie występuje.Sprzęgło bierze dość wysoko. Zastanawiam się, czy to nie jest związane z regulacją linki sprzęgła. Czy w Punto II, istnieje taka możliwość a jeżeli tak, to gdzie się ta regulacja znajduje?Z góry dziękuję za odpowiedź.

Autor:  buladag [ 25 Paź 2011, 23:55 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

W PII sprzęgło jest hydrauliczne, nie na linkę.

Autor:  autopunto [ 26 Lis 2011, 00:06 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

:lol: Moja ostatnia przygoda z luk-iem skonczyla sie w trasie rozsypaniem tarczy sprzegla w mak(puscily nity w tlumiku drgan)Mialem doczynienia tez z wysprzeglikiem tej firmy i powiem jedno Luk to badziew.Tyle ze te przygody byly w innych autach nie w punto :mrgreen:

Autor:  talsen [ 21 Gru 2011, 00:31 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

Dobra ,dobra. Wszyscy piszecie o uszkodzonym sprzęgle o konieczności wymiany itp. Ja wymieniałem sprzęgło kompletne (Lucas- tarcza,docisk,łożysko) 30 tys kilometrów temu.Od jakiegoś czasu, "bierze" na samej górze a jak nie daj Boże, dam za mało gazu, to szarpie na jedynce. Już by miało być uszkodzone?. Sądzę, że jest za mały luz na lince sprzęgła. Pytanie. Czy luz cięgna sprzęgła, można w Punto II regulować? W Punto I, taka możliwość była. W dwójce, za cholerę, nie mogę znaleźć żadnej regulacji.Proszę o poradę i pozdrawiam wszystkich.

[ Dodano: 21 Gru 2011 00:31 ]

A to nowość! Pierwszy raz słyszę,że w Punto II, jest sprzęgło hydrauliczne.Nie wiedziałem ,że w aucie którym jeżdżę 7 lat, jest tak zaawansowana technika. To może od razu pytanie. Gdzie mieści się zbiornik płynu hydraulicznego sprzęgła? Kiedyś już czytałem na tym forum, że wspomaganie kierownicy, jest też hydrauliczno-elektryczne.Dobra. Jeżeli jest nawet hydrauliczne, to gdzieś chyba jest regulacja, skoku pedału sprzęgła?

Autor:  And [ 21 Gru 2011, 01:59 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

Jedyne co możesz zrobić ze sprzęgłem, to odpowietrzyć. Jest to na tym samym układzie co hamulce, tzn. lejąc płyn "hamulcowy" do zbiorniczka, uzupełniasz również płyn do układu hydraulicznego sprzęgła. Odpowietrzenie układu jest na wysprzęgliku (znajduje się pod akumulatorem).
Odnośnie wspomagania kierownicy, to oprócz normalnego wspomagania, możesz użyć opcjonalnego - elektrycznego - wspomagania, uruchamianego przyciskiem "city" na konsoli środkowej. Jedni nie używają bo dla nich "standardowe" wspomaganie wystarczy, inni.. w tym ja.. używają i chwalą sobie to rozwiązanie. Jeśli masz elektryczne wspomaganie, wybór należy do Ciebie..
Wracając do sprzęgła.. ogólnie jeśli bierze wysoko, to sprzęgło może być na wykończeniu... ale szczerze, to wątpię że Twoje już się kończy.. no chyba że jeździsz "inaczej" :> pierwszą rzeczą którą bym zrobił, to odpowietrzenie, po to żeby zobaczyć czy jest jakakolwiek zmiana.

Autor:  buladag [ 21 Gru 2011, 10:41 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

W kazdym PII wspomaganie jest wylacznie elektryczne, a sprzeglo hydrauliczne dzialajace w oparciu o plyn hamulcowy.

Nie tworzcie wiec z laski swojej nowych teorii albo nie powielajcie wymyslow handlarzy.

Autor:  And [ 24 Gru 2011, 17:38 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

Może trochę niejasno napisałem. "Opcjonalne elektryczne" czyli miejskie, jest dodatkowym trybem do normalnego (również elektrycznego) wspomagania (EPS).

Autor:  buladag [ 25 Gru 2011, 15:01 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

And napisał(a):
Może trochę niejasno napisałem. "Opcjonalne elektryczne" czyli miejskie, jest dodatkowym trybem do normalnego (również elektrycznego) wspomagania (EPS).
Znów piszesz nieprawdę, bo nie było Punto II ze wspomaganiem, a bez City. Opcja City to po prostu drugi tryb pracy silnika elektrycznego wspomagania.

Autor:  And [ 25 Gru 2011, 18:21 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

buladag napisał(a):
] Opcja City to po prostu drugi tryb pracy silnika elektrycznego wspomagania.
Już wiem o co się czepiasz ;) powinienem napisać drugi tryb, a nie dodatkowy tryb. Mimo wszystko o to samo mi chodziło..

Autor:  ka-8 [ 24 Sty 2012, 02:58 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

W moim P2 (1.2/8v) cos mi sie wydaje jakby przy puszczaniu sprzegla (na razie zauwazylem tylko przy ruszaniu na jedynce) bylo slychac jakis nietypowy dzwiek. Cos jakby pisk, jekniecie... Kojarzy mi sie z ocierajacymi sie o siebie wirujacymi elementami, dobiega gdzies z okolic skrzyni, cos moze jakby uslizg na sprzegle, ale to tylko moje podejrzenie. Sprzeglo 'lapie' mam wrazenie dosc wysoko, ale poki co zadnych innych objawow. Jakies pomysly co do ewentualnego pochodzenia w/w dzwieku i ewentualnego jego zwiazku ze sprzeglem?

Wydaje mi sie ze moze to byc jakis objaw zuzycia, mial ktos podobne objawy w swoim kropku?

Autor:  k0za [ 11 Lut 2012, 15:02 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

Witam,
Szukalem na forum i w internecie, ale jakos nic sie nie znalazlo.
Mianowicie u mnie problem taki:

Jechalem wczoraj do pracy, sprzeglo dzialalo normalnie.
Gdy wsiadlem do auta po pracy i nadusilem sprzeglo, slyszalem dzwiek pod maska, jakby mi tam ktos trzeszczotke wsadzil, pojawia sie on tylko w momencie naciskania sprzegla. Pomyslalem, ze to przez temperature [w Anglii teraz ponizej zera, co jest rzadkoscia] + wilgotnosc. Ale odziwo po przejechaniu 50 kilometrow, gdy silnik juz byl dobrze nagrzany problem znow sie pojawial. Sprzeglo wymienialem nie cale 10 tys mil temu. Bylem u mechanika, ale on mowil, ze to moze byc duza robota, bo trzeba skrzynie rozebrac, jezeli sprzeglo bylo robione nie dawno i jezeli bierze normalnie, to po prostu zignorowac, a gdyby dzialo sie gorzej to dopiero wtedy wrocic..
Dziwnym jest to, ze jak wciskam sprzeglo to czuje pod noga, jakby wchodzilo na raty z kazdym 'cyknieciem' troszke..
Spotkal sie juz ktos z czyms takim? Postaram sie nakrecic filmik pozniej, zebyscie mogli zobaczyc i obsluchac..

Pozdrawiam.

Autor:  buladag [ 11 Lut 2012, 18:51 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

topic3292.html + być może siłownik się kończy lub trzeba go przesmarować

Autor:  mario32 [ 16 Cze 2012, 13:15 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

Witam ja mam takie pytanie ostatnio zauważyłem ze przy zmianie biegów na rozgrzanym silniku biegi ciężej wchodzą lewarek zmiany biegów ma większy opór sprzęgło bierze przy samej górze czy to już sprzęgło pada nie wiem dokładnie ale przejechane na tym sprzęgle jest 70 tyś czy ktoś miał podobne objawy może macie jakieś pomysły co może byc przyczyną ciężęj wchodzących biegów z góry dzięki za informacje

Autor:  domin45670 [ 16 Cze 2012, 13:23 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

Widzę, że nie przeczytałeś uważnie tematów n.t. sprzęgła. Tu nie ma linki żeby sprzęgło łapało wyżej lub niżej.
Zapewne masz zapowietrzony układ.

Autor:  mario32 [ 17 Cze 2012, 16:27 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

dziś zauważyłem podczas jazdy na zewnatrz wysoka temperatura 29 stopni biegi jeszcze cięzej wchodzą czym chłodniej tym lepiej biegi wchodzą czy to na pewno będzie zapowietrzone sprzęgło i jak najlepiej to sprawdzić żeby mechanik nie zarobił na mnie fortuny :D

Autor:  domin45670 [ 17 Cze 2012, 17:22 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

Najprościej samemu spróbować odpowietrzyć (manual).

Autor:  mancyk [ 25 Cze 2012, 18:22 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

Witam,

u mnie zauważyłem, że po nocy gdy odpalam i wciskam sprzęgło to pojawia się metaliczny dzwięk jakby obijanie sie pustych puszek. Gdy ruszę i podjadę z 20 metrów i wciskam sprzegło jest już normalnie. Pojawia się to tylko po paru godzinnym postoju i tylko do momentu wyjazdu z parkingu. Dodam jeszcze że pedał chodzi tępo i trzeszczy. Co to może być?

Autor:  uki1906 [ 10 Lip 2012, 10:52 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

Panowie, a orientuje się ktoś czy na pompce sprzęgła tej na pedale też jest jakiś odpowietrznik? Wydaje mi się, że nie, ale może ktoś potwierdzi lub zaprzeczy;)?

Autor:  And [ 13 Lip 2012, 01:30 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

Na wysprzęgliku jest odpowietrznik, trochę dalej za pompą sprzęgła.

Autor:  Swoop [ 30 Lip 2012, 08:45 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

domin45670 napisał(a):
Najprościej samemu spróbować odpowietrzyć (manual).


jest jakiś opis na forum jak to zrobić? coś nie mogę znaleźć

Autor:  And [ 30 Lip 2012, 10:58 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

topic2627.html

Autor:  Swoop [ 30 Lip 2012, 13:24 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

And, dziękuję za linka, będę kombinował :)

Autor:  piotr02031973 [ 05 Sie 2012, 13:33 ]
Temat postu:  Re: Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy]

Witam wszystkich..
Mam silnik -1.2 .8 zaw. Rok produkcji 2001 .(103.tys) jak kupiłem
Mam już 2 sprzęgło od kupna 1wymiana (135tys) mechanik daremny
źle założył przewód hydrauliczny został zagnieciony wymian sprzęgła
niby najlepsze HART jak się potem okazało problem się zaczął 5 bieg
pod górę obroty rosną moc spada (na moja głowę sprzęgło do wymiany tak każdy by
powiedział ) rozsypało się .koszt 650 zł
2 wymiana 140 tys. oczywiście już inny mechanik wymiana sprzęgła
Koszt 450zl myślałem ze problem się skończy nowe lepsza firma nie pamiętam LUK czy
VALEO ..przewód hydrauliczny został ułożony właściwie (ten zagnieciony)
Myślę problem wreszcie z głowy, ale nie długo jadę pod górę zaczyna ślizgać się..
(k….) co jest oczywiście metoda grupowania i dedukcji przewód cze ba wymienić
Co tam 100zł przewód plus wymiana płynu (dot ) tak do spokoju?
Myślę no teraz w końcu.. OK.
Ale nie nie to nie koniec jadę sobie upalnego dnia z rodzina a ty 5 bieg i co ślizga się
(k….) .dość tych opisów .co wywnioskowałem silnik zimny 4 bieg 3tys dusi się gaśnie?.
(pozytyw ) silnik nagrzany.. ciepło 30 C na zewnącz parę kilometrów zaczyna ślizgać się..
Mam teraz przejechane (145 tys )i nie wiem co wymienić żeby było OK
Dziękuję za przeczytanie tej historyjki i jakieś odpowiedzi poproszę ..
Piotr..

Strona 8 z 11 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/