|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 02:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
eastyle |
#321636 Wysłany:
29 Gru 2009, 19:03; Temat postu: Punto 1,9D problemy z uruchomieniem silnika |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdansk Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 6
|
Witam
/intro mode on
Jako że jest to mój pierwszy post - przedstawię się. Na imie mi Bartek i jestem z Gdańska
/intro mode off
Po krótce (krówce) opisze mój problem, (podejrzewam że powinienem dogłębniej przeszukać forum, ... i jestem w trakcie szukania, niemniej chętnie poczytam co w/g was może być trafione ... )
Wraz ze spadkiem temepratury na zewnątrz pojawia się większy problem z uruchomieniem auta, przykładowo - temperatura 0 stopni Celcjusza, dosc duza wilgotnosc powietrza (morze nasze morze) kręcę kilka (5,6) razy po okolo 5-10 sekund ) aku podejrzewam ze niedługo padnie od tego typu praktyk... podczas procesu krecenia pojawia się biały dym (niezła chmura) po odpaleniu wszystko wraca do normy... ostatnio pojawia się czerwona kontrolka silnika co sugeruje np problem z wtryskiem ( wtryskiwacze upieprzone? )
Druga sprawa po zagrzaniu silnika i dojechaniu w miejsce docelowe, mam problem z ponownym uruchomieniem silnika ( pali się czerwona kontrolka silnika ) po okolo 3h (czas potrzebny do np. wystudzenia silnika) zapala raczej bez problemowo...
znajomy sugerowal sprawdzenie swiec i regulacje kata wtrysku ... a na koncu sprawdzenie kompresji, bo moze silnik nadaje sie na złom, co srednio mi się widzi - ma za soba tylko 265kkm
co Wy szanowne grono radzicie, a moze z czymś sie zgadzacie?
wszelkie porady mile widziane...
hilfe
pozdrawiam
eastyle
|
|
Góra |
|
|
|
|
xONx |
#321640 Wysłany:
29 Gru 2009, 19:14; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
jak jesteś z Gdańska to możemy umówić się na jakiś spot i podepniemy Twojego kropka pod kompa i sprawdzimy co oznacza
eastyle napisał(a): czerwona kontrolka silnika bo ona może wszystko oznaczać
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
eastyle |
#321642 Wysłany:
29 Gru 2009, 19:28; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdansk Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 6
|
Oczywiście, bardzo chętnie o ile odpale kropasa
|
|
Góra |
|
|
mentor_13 |
#322119 Wysłany:
30 Gru 2009, 23:50; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
mam podobny problem z 1.9D
mianowicie
jak trochę pojeżdżę na postoju obroty zaczynają falować po czym zapala się czerwona kontrolka od silnika/pompy i auto gaśnie, po ponownym odpaleniu samochód gaśnie od razu, ale gdy odpalę i od razu podniosę mu obroty kontrolka nie zapala się i można normalnie jechać do pierwszych świateł
@eastyle gdybyś coś ustalił napisz
|
|
Góra |
|
|
eastyle |
#322216 Wysłany:
31 Gru 2009, 14:44; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdansk Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 6
|
po nowym roku bede sprawdzal wtryski i ustawial zaplon, po tym opisze czego sie dowiedzialem...
|
|
Góra |
|
|
voodzia |
#322218 Wysłany:
31 Gru 2009, 14:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 131
|
Zaplon w dieslu??
|
|
Góra |
|
|
mikel |
#323580 Wysłany:
05 Sty 2010, 13:47; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Gru 2009, Posty: 33
|
Miałem dokładnie to samo w swoim JTD. Wreszcie przy -15 już nie odpalił. Pomogła wymiana filtra paliwa i odpowietrzenie układu paliwowego.
_________________ 1
|
|
Góra |
|
|
superges |
#323591 Wysłany:
05 Sty 2010, 15:11; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 23 Cze 2009, Posty: 67
|
mentor_13 napisał(a): mam podobny problem z 1.9D mianowicie jak trochę pojeżdżę na postoju obroty zaczynają falować po czym zapala się czerwona kontrolka od silnika/pompy i auto gaśnie, po ponownym odpaleniu samochód gaśnie od razu, ale gdy odpalę i od razu podniosę mu obroty kontrolka nie zapala się i można normalnie jechać do pierwszych świateł @eastyle gdybyś coś ustalił napisz
Obstawiam pompe paliwa. Proponuje zdiagnozować ale wydaje mi się, że to pompa.
_________________ Błękitna kropka 1.9 JTD 85 kucyków z 2002r
|
|
Góra |
|
|
mikel |
#323610 Wysłany:
05 Sty 2010, 16:53; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Gru 2009, Posty: 33
|
Przychodzą mi do głowy jeszcze dwie rzeczy:
- syfiasty ON i wytrąciła się parafina
- mogła zebrać się woda w baku (najlepiej wlać, gdy zbliżają się mrozy trochę denaturatu).
|
|
Góra |
|
|
eastyle |
#324717 Wysłany:
09 Sty 2010, 13:15; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdansk Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 6
|
witam
u pompiarza dowiedzialem sie , z wtryskami ok, ( zaplon - mialem na mysli ustawienie kąta wtrysku )
Ciężkie odpalanie bylo spowodowane spartaczeniem roboty przez poprzedniego mechanika, - swiece nie grzaly - brak napięcia , poprawil i teraz pali na dotyk.
druga sprawa mechanik powiedzial ze moze to byc problem z pompą nie mial narzędzi do tego silnika i wskazał inny zaklad.
objawy sa takie kiedy odpalam np po 30 minutach od zgaszenia silnika auto nie odpala,tzn kręci ladnie, ale nie odpala pojawia sie kontrolka z silnikiem - a to oznacza problem z wtryskiem, po wystudzeniu silnika prawdopodobieństwo uruchomienia silnika jest wieksze i przewaznie odpala ( po okolo 2,5-3h od zgaszenia silnika) ale jest to nieregularne i zwykle dziala jak jestem u jakiegos speca, prawo Murphy'ego ze tak powiem.
nawet pokusilem sie o nagranie tego objawu na komórke.
|
|
Góra |
|
|
639 |
#324967 Wysłany:
10 Sty 2010, 10:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
ja tam zawsze do mojego ropopija leje mixol i ostatnio byłem na kompie i zadnych błędów (poza egr).
odpala mi normalnie jak zawsze.
nacykane mam ok 150 tys jestem po zmianie koncówek wtrysku, przepływki, termostatu, akumulatora, swiec zarowych, oleju w skrzyni, płynu w ukł. hamulcowym, cylinderków w bebnach, płynu chlodniczego i zostało mi jeszcze zawieszenie do roboty i ten nieszczesny EGR. jak wyczerpie liste podzespołów do wymiany to bede miec prawie nowe auto
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
|
eastyle |
#324975 Wysłany:
10 Sty 2010, 11:22; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdansk Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 6
|
639 a dlaczego wymieniales koncowki wtryskow i przeplywke ( cokolwiek by to bylo ? problemy z odpalaniem czy to slynne kropkowe szarpanie na 3 i 4 biegu? ( swoja droga to tez mnie niezle wkurza )
|
|
Góra |
|
|
639 |
#325050 Wysłany:
10 Sty 2010, 14:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
przepływkę wymieniłem bo taki był błąd na kompie dałem chyba 360zł ale mozna na allegro taniej wychaczyc tylko nie bierz uzywki tylko nową !!!
koncówki wtrysków wymieniłem bo wkurzało mnie szarpanie, po wymianie nie ustało ale silnik zaczał inaczej pracowac i troche mniej pali.
przepływke jak zdecydujesz sie kupic to sam sobie ja zmien jest na rurze od filtra powietrza a dokładniej przy tym deklu od filtra, jest do niej podpieta wtycza i gumowy wezyk od spodu. dasz sobie rade. ale przed jakimikolwiek zmianami jedz na kompa bo moze sie okazac ze Twoja jeszcze zyje.
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
|
eastyle |
#325075 Wysłany:
10 Sty 2010, 15:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Gdansk Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 6
|
wiecie jaka pompa wtrysku jest w kropkowych silnikach 1,9D?
z tego co slyszalem to dosc droga sprawa
|
|
Góra |
|
|
IT |
#326132 Wysłany:
14 Sty 2010, 01:45; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 25
|
Podpinam się pod temat. Problem z uruchamianiem (mam nadzieje) mam już za sobą, ale może komuś przyda się opis.
Problem: Akumulator kręci ale nie odpala w temperaturze poniżej zera. Gdy temperatura powyżej ok. 5 stopni to odpala natychmiast.
Auto: Punto II 1,9 JTD. Niedawno wymieniane wszystkie filtry i płyny eksploracyjne oraz rozrząd (pasek, napinacze), nowy akumulator, paliwo Lukoil z wlanym jakimś płynem przeciw parafinie (co też ponoć wtryski czyści).
Pierwsze holowanie do serwisu: zresetowali błędy na komputerze, świece żarowe sprawdzili (dobre), naprawili przewody wysokiego ciśnienia - ponoć kuna pogryzła. Następnego dnia auto z pewnym trudem ale odpaliło, kolejnego już nie.
Drugie holowanie: na komputerze zero błędów, diagnostyka wtrysków, stwierdzili, że zawór pompy CR daje dużo za niskie ciśnienie. Wymiana zaworu (ponad 500zł ). Odpala.
--- 15.01.2010
Pierwszego dnia odpalił, kolejnego już nie Trzecie holowanie do serwisu. Jakieś sugestie?
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|