google nie boli
...Dwumasowe koło zamachowe nie tylko
zatrzymuje wytwarzane przez silnik drgania i skutecznie wycisza jego słyszalność w kabinie. Pomaga też ograniczyć zużycie paliwa,
ułatwiając płynną jazdę na niskich obrotach.
Dwumasowe koła zamachowe
podnoszą również wygodę zmieniania biegów, gdyż czynność ta wymaga teraz użycia mniejszej siły. Wynika to z faktu, że tarcza sprzęgła, bez tłumika drgań skrętnych, posiada mniejszy moment bezwładności. Kolejną zaletą są małe rozmiary tego rodzaju części. Dzięki kołu dwumasowemu,
łagodniej przebiega uruchamianie i zatrzymywanie silnika, a także współpraca ze sprzęgłem, i to zarówno typu dociskowego, jak i cięgłowego.
Możliwe przyczyny awarii dwumasowego koła zamachowego:
- częste zdławianie silnika
- jazda na bardzo niskich obrotach
- nieregularna praca układu zapłonowego i wtryskowego lub różne ciśnienie sprężania
- ekstremalne wibracje na skutek wybitych komponentów układu przeniesienia napędu
- przegrzanie
- silnik stale pracuje na biegu jałowym, aby napędzać klimatyzację....
pogrubiłem zalety 2 masy, wiec gnaj do punta i nasłuchuj i ogladaj czy masz jakies podejrzenia. pozdroo