You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 05:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #334769 Wysłany: 11 Lut 2010, 13:59; 
 Temat postu: Układ chłodzenia - problem
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 11
Poniżej przedstawiam Wam przebieg zdarzeń związanych z układem chłodzenia. Prośba o komentarz i ewentualne porady co teraz.

1. Wszystko zaczeło się 2 dni temu, gdy na wolnych obrotach zauważyłem, że wskazówka temperatury silnika powędrowała bardzo wysoko niemal do samego końca. Okazało się, że po ściągnięciu grzania w samochodzie wskazówka spadła i było ok tego dnia.

2. Następnego dnia dolałem pół litra płyny chłodzącego, było mało. Samochód po tym zabiegu wydawał sie jeździć ok.
Jednak już wieczorem wskazówka znowu zaczęła wędrować dosyć wysoko więcej niż 3/4 skali tj jakieś 3 kreski od końca. Samochód raz nawet zgasł, po chwili odpaliłem i zjechałem na bok żeby go ostudzić.
Wtedy też sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że nie jest go za wiele. Dolałem 1 litr.
Jednak uzupełnienie poziomu oleju nie rozwiązało sytuacji. Dodatkowo spostrzegłem, że chłodnica z przodu jest nieco mokra. Płyn widoczny jest na górze chłodnicy (co wskazywałoby, że wybija przez korek?) oraz na dole. Kapało też z chłodnicy na ziemię pod samochód.

3. Dzisiaj dolałem kolejny litr płynu, wygląda to tak jakby układ chłodzący był mocno pusty. Jednak nic się nie zmieniło silnik dalej mocno się przegrzewa, jadnak wskazówka ma jeszcze drobną rezerwę, a kontrolka się nie świeci.
W trakcie jazdy słychać spod maski chwilami jakby bulgotanie,zasysanie płynu itp.

Podsumowując:
Co to może być?
Co z tym zrobić?
Czy moge tak pojechać gdzieć do mechanika, czy lepiej nie odpalać samochodu w takim stanie?

Z góry dzieki z góry za pomoc.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #334772 Wysłany: 11 Lut 2010, 14:11; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
- zapowietrzony układ
- niesprawny termostat
- możliwe że już wypalona uszczelka pod głowicą i spala płyn (oraz olej).

Mniej wiecej takie masz możliwości.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334774 Wysłany: 11 Lut 2010, 14:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 11
Dodam jeszcze, że wentylator pracuje, więc to chyba raczej nie termostat?
A czy chłodnica może być uszkodzona?
Tak jak wpsomniałem była dosyć mokra :(.

W oleju na bagnecie nie widziałem białej mazi, więc jest szansa, ze to nie uszczelka pod głowicą?

Jakie są przyczyny zapowietrzenia oraz czy można to jakoś szybko odpowietrzyć samemu?

I podstawowe pytanie, czy mogę tak gdzieś pojechać, czy lepiej nie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334775 Wysłany: 11 Lut 2010, 14:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Krośniewice
Rejestracja: 15 Wrz 2008,
Posty: 52
bulgotanie to jakby zapowietrzony układ ale to może być też uszczelka pod głowicą jak już STax sugerował i takie jest też moje zdanie

_________________
Punto II HLX 1.2 16V
http://fiatpunto.com.pl/topic10642.html
Image
Image
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334778 Wysłany: 11 Lut 2010, 14:56; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
wojt29 napisał(a):
Dodam jeszcze, że wentylator pracuje, więc to chyba raczej nie termostat?

Wentylator ma oddzielny czujnik temperatury, ale generalnie jeśli płyn w chłodnicy robi się ciepły to raczej przepływ jest...

wojt29 napisał(a):
A czy chłodnica może być uszkodzona?
Tak jak wpsomniałem była dosyć mokra

Może, jak jest dziurawa to płyn wycieka, co powoduje zapowietrzanie, ale to już musisz sam obejrzeć.

wojt29 napisał(a):
W oleju na bagnecie nie widziałem białej mazi, więc jest szansa, ze to nie uszczelka pod głowicą?

Szansa jest, ale brak mazi niczego nie oznacza niestety.

wojt29 napisał(a):
czy można to jakoś szybko odpowietrzyć samemu

Na chłodnicy, po lewej stronie (stojąc przodem do samochodu) u góry powinien być taki korek - odpowietrznik. Drugi powinien być na wężach idących do nagrzewnicy.

Cytuj:
I podstawowe pytanie, czy mogę tak gdzieś pojechać, czy lepiej nie?

Jak nie wiesz jaka jest przyczyna usterki to wg mnie lepiej nie jeździć. Jak przegrzejesz silnik, to wypalisz UPG a w najgorszym wypadku go zatrzesz.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334781 Wysłany: 20 Mar 2010, 02:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 11
Cytuj:
Jak nie wiesz jaka jest przyczyna usterki to wg mnie lepiej nie jeździć. Jak przegrzejesz silnik, to wypalisz UPG a w najgorszym wypadku go zatrzesz.


Tylko zwróć uwagę, że wskazówka nie zamyka skali, a kontrolka się nie świeci.

[ Dodano: 11 Lut 2010 19:49 ]
Jednak wszystko wskazuje na to, że jest to uszczelka pod głowicą :(.

Jeśli orientujecie sie jaki jest koszt wymiany oraz gdzie to najlepiej zrobić w Krakowie, będę wdzięczny za informacje.

[ Dodano: 20 Mar 2010 02:20 ]
Usterkę naprawiłem juz jakiś czas temu, ale zapomniałem napisac na forum.
Problem dotyczył termostatu, po wymianie i odpowietrzeniu układu jest wszystko ok :).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO